har en saab 9-5 aero 02 ägt i 2 år ,efter 1 år blev lite ändringar utvändigt och invändigt , ett år senare har jag börjat renovera och trimma bilen kommer på lite egna ideer och får ibland lite tips ))) hoppas att få några läsare... Visa mer
Kul med ett bygge där du gör more or less allt själv och inte bara köper färdiga grejer!
Ställer mig dock frågande till om T5 kammarna mäktar med effekten du siktar på? GT35'an har ju potential upp runt 600 hästar beroende på avgashus och så, kanske kan vara värt att fundera på vassare kammar med?
Jaaa, har ju t7 motor, b205R block och t7 topp så klart, Så jag har läst å så att t5 kam axlar i t7 toppen blir mycket bättre än t7 kamaxlar, men har inte tänkt på vassare kamaxlar, och i så fall var kan man hitta dom )
Jaaa, har ju t7 motor, b205R block och t7 topp så klart, Så jag har läst å så att t5 kam axlar i t7 toppen blir mycket bättre än t7 kamaxlar, men har inte tänkt på vassare kamaxlar, och i så fall var kan man hitta dom )
Maptun har vassare kammar vet jag, annars kan du säkerligen vända dig direkt till ENEM så kan dom ta fram kammar åt dig. Kör du med T7 topp kan det vara värt att fundera på andra fjädrar med, originalfjädrarna tåls inte att varvas allt för mycket med dessvärre
Maptun har vassare kammar vet jag, annars kan du säkerligen vända dig direkt till ENEM så kan dom ta fram kammar åt dig. Kör du med T7 topp kan det vara värt att fundera på andra fjädrar med, originalfjädrarna tåls inte att varvas allt för mycket med dessvärre
ja jag tänkte byta ut fjädrar å sånt men tänkte att får vänta lite å se hur mycket hk å så jag kommer få kanske blir nöjd med resultat :)endå tar inte så lång tid plocka bort toppen )) men det jätte kul att få lite tips tack ) men vart hittar man hårdare fjädrar ?
Även där blir mitt svar maptun, tror dom tar en hundring styck eller liknande för hårdare fjädrar. Det ser i alla fall ut som att det är toppen som kommer vara flaskhalsen för dig men som du säger, du kanske kommer till en punkt där du blir nöjd. Redan vid runt 300 kusar är det svårt att hålla effekten i backen...
Vad har du för planer för växellådan? En originallåda kommer nog säga ifrån rätt fort med den effekt du tänker dig
Även där blir mitt svar maptun, tror dom tar en hundring styck eller liknande för hårdare fjädrar. Det ser i alla fall ut som att det är toppen som kommer vara flaskhalsen för dig men som du säger, du kanske kommer till en punkt där du blir nöjd. Redan vid runt 300 kusar är det svårt att hålla effekten i backen...
Vad har du för planer för växellådan? En originallåda kommer nog säga ifrån rätt fort med den effekt du tänker dig
Jag ska köra med original lådan tills den säger ifrån tänkte jag, medans håller på med annan växelåda och byter diff till en quaife diff, Kanske blir rakskruna drev ) Men just nu jag får köra så ;)har läst lite om f40 lådor som håller ganska bra har du nån tips på nån annan växellåda som man kan bara svetsa om sptänghuset!)
Jag sköt själv kollapshylsan i min två gånger med mindre vrid än du har nu, det är väl den och diffen som är dom svaga länkarna. Se till att få i en stålhylsa när du ändå håller på så borde det hålla lite bättre. Utöver det så har i alla fall jag bara lyckats rensa femmans drev...