Vad saknar ni på Internet?

Machin Fartmissbrukare
6 december 2006 · 1 302 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Igår satt jag och letade efter en låt på D*** och T*R*N*t och även på google... men jag hittade den inte nånstans så de verkar som inte låten existerar på internet sad

va är d för låt?

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
falloutboy
6 december 2006 · 1 723 Inlägg

jag börjar sakna nåt intressant

MeloveGolf Vw trimmare
9 december 2006 · 2 995 Inlägg

Peter_J_H skrev:
Jag saknar ett "riktigt" uppslagsverk. Du skriver in någonting i det och hittar det du behöver utan att behöva klicka runt en massa.

Säg att du behöver veta om till exempel hur mycket mjölken kostar på Ica, hur man kokar makaroner eller att du verkligen behöver veta hur många dubbar det finns i ett dubbdäck.

Du skriver in hur många dubb finns det i Michelin XXXX vinterdäck...
Vips så får du fram det!

En sådan sida som vet allt skulle verkligen vara jättebra att ha!

wikipedia? tongue

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
lundwall
9 december 2006 ·

Jag saknar människor med folkvett och kunskapsgrader motsvarande utbildning längre än 5:e klass på internet.

lundwall
9 december 2006 ·

Peter_J_H skrev:
Jag saknar ett "riktigt" uppslagsverk. Du skriver in någonting i det och hittar det du behöver utan att behöva klicka runt en massa.
Säg att du behöver veta om till exempel hur mycket mjölken kostar på Ica, hur man kokar makaroner eller att du verkligen behöver veta hur många dubbar det finns i ett dubbdäck.
Du skriver in hur många dubb finns det i Michelin XXXX vinterdäck...
Vips så får du fram det!
En sådan sida som vet allt skulle verkligen vara jättebra att ha!

www.google.se kan just detta, med otroligt bra precision. Rätt få som vet om att det går att skriva en fråga. Ibland, eftersom Sverige är efterblivet på nätanvändande, behövas göras på engelska.

c0nne
9 december 2006 · 401 Inlägg

jag skulle vilja påstå att det finns en hel del personer med väldigt hög kunskapsgrad på internet?

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
lundwall
9 december 2006 ·

c0nne skrev:
jag skulle vilja påstå att det finns en hel del personer med väldigt hög kunskapsgrad på internet?

Javisst. Men den stora massa kompletta idioter översvämmar alla ställen med råge.

Liemann Turbo behov
9 december 2006 · 72 Inlägg

Porr.

twin_cam Smålänning
9 december 2006 · 7 877 Inlägg

Jag saknar också en sida där man kan hämta gamla drivrutiner och liknande. Annars så finns nog det mesta.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
maco
9 december 2006 · 1 207 Inlägg

ErskPersk skrev:
Saknar ibland nerladdningar som inte finns hmm som gamla filmer å grejjer, skulle vara guld med en torrent sida med bara gammalt tongue

Problemet är att äldre filmer oftast är mindre populära än de nyare och därmed är färre peers aktiva på dessa. Om man skulle uppa en torrent med en äldre film skulle man tvingas ta bort den innom kort pga att den skulle dö. Det ända sättet man skulle kunna hålla dessa torrenter levande är genom att ha en gigantisk internationell sida med ratiosystem. En liten fågel (kanske en piratpapegoja) viskade i mitt öra att www.piratebits.org, www.swebits.org har ett efterfrågningssystem, www.powerbits.org håller även på att scripta deras system. För övrigt viskade denna fågel att både www.powerbits.org och www.torrentleech.org har en kategori som heter IMDB-dvdr - en kategori som kryllar av äldre filmer.
(jag uppmanar ingen att bryta mot lagen, vill ni se äldre filmer - köp de.)

För övrigt kan jag säga att jag inte saknar mycket med internet - förutom fakta, det är för mycket "jag har hört..." och för lite "det är så att..." nuförtiden.

Senast redigerat av maco (9 december 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang