2738
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

297 632 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
171 Inlägg
19 mars 2014
Jiiimmie skrev:
oscargrundstrom skrev:
Jiiimmie skrev:

tusen tack ! big_smile
En till sak att lägga till på listan för kommande bil ^^
Har då inte mycket kvar att leta reda på, gäller bara att börja inhandla rätt bil så småningom ! big_smile

Blir nog att köpa för mig också till min a-traktor, tanklocket har ju lossnat så kör utan nu haha..
Bara skriva ifall du behöver hjälp att hitta nåt annat, har koll på vart de mesta finns big_smile Antar att jag har för lite fritid haha smile

Haha, jag har fyllt i nästan allt just nu.
Skulle bara vilja hitta ett garage som jag kan vara i med en vettig bil som inte är sönderkörd tongue

Annars är det väl bara billiga sportstolar och några snygga rattar jag letar efter tongue haha inte sånna rattar ! wink xD

När du pratar om rattar i plural är det lätt att missförstå wink

Vet dock en, enligt mig, väldigt skön och snygg ratt. Om du nu menar sportrattar hehe wink

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/inter … index.html Här är den iaf ifall du är intresserad, den är väldigt bekväm smile

1 830 Inlägg
19 mars 2014
oscargrundstrom skrev:
Jiiimmie skrev:
oscargrundstrom skrev:

Blir nog att köpa för mig också till min a-traktor, tanklocket har ju lossnat så kör utan nu haha..
Bara skriva ifall du behöver hjälp att hitta nåt annat, har koll på vart de mesta finns big_smile Antar att jag har för lite fritid haha smile

Skulle bara vilja hitta ett garage som jag kan vara i med en vettig bil som inte är sönderkörd tongue

Annars är det väl bara billiga sportstolar och några snygga rattar jag letar efter tongue haha inte sånna rattar ! wink xD

Vet dock en, enligt mig, väldigt skön och snygg ratt. Om du nu menar sportrattar hehe wink

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/inter … index.html Här är den iaf ifall du är intresserad, den är väldigt bekväm smile

synd att det var grå färg bara hmm
sorry för lite ot i tråden big_smile

171 Inlägg
19 mars 2014
Jiiimmie skrev:
oscargrundstrom skrev:
Jiiimmie skrev:

Den är dock svart, ser grå ut på bilden smile

257 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
oscargrundstrom skrev:
Jiiimmie skrev:
oscargrundstrom skrev:

Den är dock svart, ser grå ut på bilden smile

det va ju dyrt för tanklocket på vparts yikes vet att lmr hade rea på såna och sålde dom för 99, vet inte om dom gör det än, men för nån vecka sen så kosta dom 99 wink några bra sidor jag kan tipsa om med billiga universaldelar är www.klracing.se www.sprotstolen.se www.ridetech.se. kanske inte bästa kvalite på allt men billigt är det iaf smile

257 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
i helgen har man plockat bort det man behövde från reservdelsbilen, blev rätt mycket som åkte den från den så snart ska den skrotas med smile

spoilern/ läppen eller vad man vill kalla det saknas ju på min så nu har man snott ett från reservdelsbilen så 940in kan bli komplett igen tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-b4495da7df8b12d559274af1a9b50a15.jpg

fjädrar bak fick åka den från reservdelsbilen med, dom ska man ha för att kapa och köra med än så längre innan det blir 960 bakvagn, annars skulle det ju bli skit konstigt när jag sätter ihop bilen med coiloversen och kör originalhöjd bak tongue så det blir billig sänkning bak som tillfällig lösning smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-2e5f2568f83ed4dc7fcde90fad6819cc.jpg

även v90 torkarn men den ska nog säljas, fast kanske blir en sån sen i framtiden om denna blir såld wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-6f96da9d3cc43853cccf86dbda520ed2.jpg

är igång och blästrar fälgar nu med och också med stickerbomb på framskärmen, börjar komma halvvägs med det nu faktiskt så bilder på det kommer snart med wink

548 Inlägg
24 mars 2014
Fan behåll v90 torkarn å stickerbomba den med? kan bli coolt! smile Rolig detalj som folk kommer störa sig på? smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

#GoodToBeBad
856 Inlägg
24 mars 2014
Håller med, bättre och bara klydda ner den med dekaler. Inte riktigt med på hur du menar annars; att du kanske köper en sån när den är såld? Blir ju som att sälja mobilen för att betala mobilräkningen.

257 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
volvo-majkii skrev:
Fan behåll v90 torkarn å stickerbomba den med? kan bli coolt! smile Rolig detalj som folk kommer störa sig på? smile

haha det är vad jag hade tänkt att göra med denna faktiskt, skulle nog bli coolt som du säger wink men jag håller på att köpa 960 bakvagn och sen är det elmia snart med där jag hade tänkt köpa lite billjud så behöver så mkt kontanter som möjligt nu, anledningen till att jag vill sälja den tongue men blir en sån med stickerbomb på i framtiden wink

257 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Squidspeed skrev:
Håller med, bättre och bara klydda ner den med dekaler. Inte riktigt med på hur du menar annars; att du kanske köper en sån när den är såld? Blir ju som att sälja mobilen för att betala mobilräkningen.

blir att stickerbomba en sån när den väl ska på bilen, men massa annat som ska köpas nu som man kanske inte har möjlighet att köpa sen, därför säljer jag denna nu... dessutom går v90 torkarn alltid få tag på wink

#GoodToBeBad
856 Inlägg
25 mars 2014
Då är jag med! smile

1 830 Inlägg
25 mars 2014
men om du ska sätta på en sådan på bilen så varför inte ta den där? Jag menar vi säger att du säljer din för 2-300kr, sen köper du en annan men den billigaste du hittar då är ca 3-400kr? (siffror tagna ur luften).

Så behåll den, sätt dit den på bilen och fixa allt eftersom du kan ? tongue
Tycker de bara är onödigt att göra sig av med nått man ändå ska ha xD

257 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Squidspeed skrev:
Då är jag med! smile

gutt! kanske väljer att behålla den, jag få se hur det blir tongue

257 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
men om du ska sätta på en sådan på bilen så varför inte ta den där? Jag menar vi säger att du säljer din för 2-300kr, sen köper du en annan men den billigaste du hittar då är ca 3-400kr? (siffror tagna ur luften).

Så behåll den, sätt dit den på bilen och fixa allt eftersom du kan ? tongue
Tycker de bara är onödigt att göra sig av med nått man ändå ska ha xD

sitter ju för jälva fint på bilen så sugen på att behålla den samtidigt som jag är sugen på att sälja den för att ihop lite pengar till elmia, tänkt köpa billjud nämligen tongue

257 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
Mycket som är påbörjat nu så svårt att hålla koll på allt nästan, massor med nya planer och en stor inköpslista är på g känns det som! wink tar la allt när tiden för det kommer men kan ju alltid avslöja lite wink ===

coilsen är helt färdiga för lackering nu, är igång och blästrar fälgar lite då och då och har gjort färdigt 3 fälgar så inte alls mycket kvar innan man får lägga på lite lack på dem och coilsen! wink dock ska det bli en liten modifiering på fälgarna innan dem lackas!

sen har jag ett par vanliga tråkiga balongdäck 205/55 till fälgarna men som jag nu bestämt så blir det att beställa 165/45 istället, blir en jävla go strech på skiten! ska leta reda på nån bild på 7.5" fälg med 165 skorna på och slänga upp smile som jag nämnt innan har jag då planerat att köpa ljud på elmia, iaf en bas med förstärkare men man får se hur långt man kommer o hur långt pengarna räcker big_smile

sen har jag varit iväg i norrköping förra veckan och köpt+skruvat den en bakvagn från 960, så nu har man en m-link som väntar på att få åka dit på 940in med! den ska nog målas lite och skit innan den åker dit på bilen, vet ej när det blir än men så fort som möjligt iaf smile det blir även att bygga, eventuellt köpa coilovers till den!

läppen bak ska lackas å sättas dit, samma med stänkskydden fram och även trösklarna, kanske hittar nåt med som behöver nytt färg wink framskärmen är halvvägs genom stickerbomben och det tar en jävla tid att göra klart men försöker hålla på så mkt som möjligt med den! big_smile

sen har jag lackat lite i framvagnen med den manligaste färgen jag kunde hitta, säkert många som kommer störa sig på det men jag är inte så jätte seriös när det gäller sånt och i dont give a shit tongue sen tjänar jag ju ungefär 10hk på att måla länkarna lilla/rosa med så varför inte yikes
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-8f12bb94b271a5b56e61812e29526cf5.jpg

allt jag hade å dela med, en jävla lång o rolig lista tycker jag wink  kommer med mera bilder snart!

630 Inlägg
31 mars 2014
Minst 15hk extra per lackad del bara så att du vet! Klistermärken ger mellan 3-5hk! bara så att du vet!  big_smile

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
31 mars 2014
Får nog säga att de va lite utav de fulaste jag sett.. passar inte till någonting du gör på bilen? Meningslöst.. :p

Måla de silver, svart eller något.. Blir roligare och mer seriöst då.. smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

257 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
audicarsismine skrev:
Minst 15hk extra per lackad del bara så att du vet! Klistermärken ger mellan 3-5hk! bara så att du vet!  big_smile

hahahaaha jävla formelett jag kör då tongue fan 90hk per sida fram + ca. 600 klistermärken :OOOOO blir ju 1800 + 180 plus bilens originala 165, över 2100hk i den nu wink

257 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
JM-Racing skrev:
Får nog säga att de va lite utav de fulaste jag sett.. passar inte till någonting du gör på bilen? Meningslöst.. :p

Måla de silver, svart eller något.. Blir roligare och mer seriöst då.. smile

- Jimmy.

sorry men det är typ det som är meningen... wink måste ju göra något "galet" med, kan inte göra allt perfekt för då blir det helvetes tråkigt, är seriös när det gäller seriösa grejer men varför inte rosa länkar likosm ? tongue

4 Inlägg
1 april 2014
Detta ska följas, funderar själv på att stickerbomba min 940i när den kommer hem smile

1 830 Inlägg
2 april 2014
Har du kvar torkarskyddet/torkararmen bak? smile

Edit: borde ha tänkt på de tidigare att jag har en vit bil o vill ha en vit sån där jävel xD
Senast redigerat av Jiiimmie (2 april 2014)

Sök