När jag började med RC 2006 så kostade en startklar bakhjulsdriven runt 40-50k... Idag ser de lite annorlunda ut. Kryphålen i 2150 har alltid funnits där men ingen har tänkt på de:) dels att man kan köpa motorer om sprillans nya grejer gör att priserna rusar. En komplett 2150 från MDS(som bara använder sig av nya ämnen) får man vara beredd att lägga upp 60-80 för... De skulle begränsats för några år sen:/ men så är de... BMW bilarna har alltid varit tillåtna att köra med men de är inte förenas 2010 som dom blivit populära. Och dom är ju inte billiga att bygga så därför kommer och måste dom hålla i dom regler som finns kvar:) BTW har varit uppe för diskution de sista på diverse hemsidaer ang. Fjäderben. När jag läser 2150 så står det att fjäderben ska vara orginal. Eller bytas till ett med samma mått.(sellholm) och fjädertallrikar får flyttas för att passa fjäder i valfri dimension:)
Sen har i alla tider de varit skillnad med Norrland och södra Sverige på vad som är tillåtet.. Finns asconer i norra som körde med 240 bakaxlar i kl4 och 2,4 16v i kl 2

men eftersom Svea/Göta alltid haft förare från varandras cuper så är de mer likt:)
Senast redigerat av motorgalen (11 februari 2014)
Män utan hjärna, kör bilar med stjärna