2310
Sök

Rallycross BMW e46 2150cc! 328 byggs om till rallycrossbil! Bänkad!

bygga en sjuk rallycross bil som ser bra ut och går bra!

209 010 Visningar
Uppdaterades senast 21 oktober 2015
KHRacing
10 februari 2014
#201
det kan tyvärr vara som på bilprovningen för gatbilar. ett litet lotteri ang tävingsbesiktningen tyvärr

vissa besiktningschefer skiter i vingen, men sedan efter tävlingen när du kommit bland de främsta så är det nån som lämnar in protest & du blir diskad :-(

920 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
#202
KHRacing skrev:
det kan tyvärr vara som på bilprovningen för gatbilar. ett litet lotteri ang tävingsbesiktningen tyvärr

vissa besiktningschefer skiter i vingen, men sedan efter tävlingen när du kommit bland de främsta så är det nån som lämnar in protest & du blir diskad :-(

jaa det verkar som det! Men man tycker ju att den vingen inte kan göra så stor skillnad rent tävlingsmässigt.. men får bygga om den enligt reglerna då när jag tittat på dom smile

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

Malte
269 Inlägg
10 februari 2014
#203
BNRacing skrev:
KHRacing skrev:
det kan tyvärr vara som på bilprovningen för gatbilar. ett litet lotteri ang tävingsbesiktningen tyvärr

vissa besiktningschefer skiter i vingen, men sedan efter tävlingen när du kommit bland de främsta så är det nån som lämnar in protest & du blir diskad :-(

jaa det verkar som det! Men man tycker ju att den vingen inte kan göra så stor skillnad rent tävlingsmässigt.. men får bygga om den enligt reglerna då när jag tittat på dom smile

Shit vad det verkar vara en massa tramsiga regler i rallycross !


920 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
#204
Yo skrev:
BNRacing skrev:
KHRacing skrev:
det kan tyvärr vara som på bilprovningen för gatbilar. ett litet lotteri ang tävingsbesiktningen tyvärr

vissa besiktningschefer skiter i vingen, men sedan efter tävlingen när du kommit bland de främsta så är det nån som lämnar in protest & du blir diskad :-(

jaa det verkar som det! Men man tycker ju att den vingen inte kan göra så stor skillnad rent tävlingsmässigt.. men får bygga om den enligt reglerna då när jag tittat på dom smile

Shit vad det verkar vara en massa tramsiga regler i rallycross !

yes men det är ju för att det ska vara så seriöst som möjligt

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

3 292 Inlägg
11 februari 2014
#205
Yo skrev:
BNRacing skrev:
KHRacing skrev:
det kan tyvärr vara som på bilprovningen för gatbilar. ett litet lotteri ang tävingsbesiktningen tyvärr

vissa besiktningschefer skiter i vingen, men sedan efter tävlingen när du kommit bland de främsta så är det nån som lämnar in protest & du blir diskad :-(

jaa det verkar som det! Men man tycker ju att den vingen inte kan göra så stor skillnad rent tävlingsmässigt.. men får bygga om den enligt reglerna då när jag tittat på dom smile

Shit vad det verkar vara en massa tramsiga regler i rallycross !

Ja du har helt rätt.. massa jävla skit att läsa igenom i reglementena som finns, ändå har inte alla förutsättningar eftersom alla besiktningsmän accepterar olika, detta gör att vissa har saker på sina bilar som egentligen inte får vara där. Då blir det orättvist.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

920 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
#206
Danne_1977 skrev:
Yo skrev:
BNRacing skrev:

jaa det verkar som det! Men man tycker ju att den vingen inte kan göra så stor skillnad rent tävlingsmässigt.. men får bygga om den enligt reglerna då när jag tittat på dom smile

Shit vad det verkar vara en massa tramsiga regler i rallycross !

Ja du har helt rätt.. massa jävla skit att läsa igenom i reglementena som finns, ändå har inte alla förutsättningar eftersom alla besiktningsmän accepterar olika, detta gör att vissa har saker på sina bilar som egentligen inte får vara där. Då blir det orättvist.

så var det när jag körde speedway med man försökte hitta kryphål i reglementet överallt vilket vi gjorde och byggde sjuka motorer utav grejer dom inte tänkt på att ta med i reglementet så som balansering av vev medmera kolfiber reedventiler osv (när jag körde 2takt) vilket resulterade i att alla andra körde med motorer som var likadana i princip förutom jag och någon till som tänkt på detta vilket gjorde att vi dominerade tävlingarna de sista säsongerna innan vi gick upp till 4takt (500cc)!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

Professionell Klabbröv
84 Inlägg
11 februari 2014
#207
När jag började med RC 2006 så kostade en startklar bakhjulsdriven runt 40-50k... Idag ser de lite annorlunda ut. Kryphålen i 2150 har alltid funnits där men ingen har tänkt på de:) dels att man kan köpa motorer om sprillans nya grejer gör att priserna rusar. En komplett 2150 från MDS(som bara använder sig av nya ämnen) får man vara beredd att lägga upp 60-80 för... De skulle begränsats för några år sen:/ men så är de... BMW bilarna har alltid varit tillåtna att köra med men de är inte förenas 2010 som dom blivit populära. Och dom är ju inte billiga att bygga så därför kommer och måste dom hålla i dom regler som finns kvar:) BTW har varit uppe för diskution de sista på diverse hemsidaer ang. Fjäderben. När jag läser 2150 så står det att fjäderben ska vara orginal. Eller bytas till ett med samma mått.(sellholm) och fjädertallrikar får flyttas för att passa fjäder i valfri dimension:)

Sen har i alla tider de varit skillnad med Norrland och södra Sverige på vad som är tillåtet.. Finns asconer i norra som körde med 240 bakaxlar i kl4 och 2,4 16v i kl 2smile men eftersom Svea/Göta alltid haft förare från varandras cuper så är de mer likt:)
Senast redigerat av motorgalen (11 februari 2014)

Män utan hjärna, kör bilar med stjärna

3 292 Inlägg
11 februari 2014
#208
motorgalen skrev:
När jag började med RC 2006 så kostade en startklar bakhjulsdriven runt 40-50k... Idag ser de lite annorlunda ut. Kryphålen i 2150 har alltid funnits där men ingen har tänkt på de:) dels att man kan köpa motorer om sprillans nya grejer gör att priserna rusar. En komplett 2150 från MDS(som bara använder sig av nya ämnen) får man vara beredd att lägga upp 60-80 för... De skulle begränsats för några år sen:/ men så är de... BMW bilarna har alltid varit tillåtna att köra med men de är inte förenas 2010 som dom blivit populära. Och dom är ju inte billiga att bygga så därför kommer och måste dom hålla i dom regler som finns kvar:) BTW har varit uppe för diskution de sista på diverse hemsidaer ang. Fjäderben. När jag läser 2150 så står det att fjäderben ska vara orginal. Eller bytas till ett med samma mått.(sellholm) och fjädertallrikar får flyttas för att passa fjäder i valfri dimension:)

Sen har i alla tider de varit skillnad med Norrland och södra Sverige på vad som är tillåtet.. Finns asconer i norra som körde med 240 bakaxlar i kl4 och 2,4 16v i kl 2smile men eftersom Svea/Göta alltid haft förare från varandras cuper så är de mer likt:)

Ja precis så är det, priserna för att bygga en budget bil är heller inte billigt, jag är redan uppe i över 30k o ändå har jag mycket kvar att göra, klart bara buren gick ju på en 7-8k, toppen inkl inköp ca 4k så redan där har vi lite över 10k.

Jag tänkte ett tag att jag skulle köpa en färdig RC bil kanske med lite att fixa fast ändå mestadels klar och besiktad o allt men priserna gör ju att jag hellre vill lägga pengarna på BMW:n.. i år ska jag köra Folkrace åxå så det kommer jag troligen börja med nu i vår. Min RC kommer troligen inte bli klar förrens tidigast framåt mitten på sommaren.

Trådskaparen av denna tråd tycker jag ligger bra till om det är tänkt att han ska köra RC nu i sommar, o han verkar jobba på i bra takt dessutom. Allt ser fint ut tycker jag.

Svårt att få tag på en färdig RC för under 80k, och svårt att bygga en för under 50k tror jag.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

920 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
#209
Danne_1977 skrev:
motorgalen skrev:
När jag började med RC 2006 så kostade en startklar bakhjulsdriven runt 40-50k... Idag ser de lite annorlunda ut. Kryphålen i 2150 har alltid funnits där men ingen har tänkt på de:) dels att man kan köpa motorer om sprillans nya grejer gör att priserna rusar. En komplett 2150 från MDS(som bara använder sig av nya ämnen) får man vara beredd att lägga upp 60-80 för... De skulle begränsats för några år sen:/ men så är de... BMW bilarna har alltid varit tillåtna att köra med men de är inte förenas 2010 som dom blivit populära. Och dom är ju inte billiga att bygga så därför kommer och måste dom hålla i dom regler som finns kvar:) BTW har varit uppe för diskution de sista på diverse hemsidaer ang. Fjäderben. När jag läser 2150 så står det att fjäderben ska vara orginal. Eller bytas till ett med samma mått.(sellholm) och fjädertallrikar får flyttas för att passa fjäder i valfri dimension:)

Sen har i alla tider de varit skillnad med Norrland och södra Sverige på vad som är tillåtet.. Finns asconer i norra som körde med 240 bakaxlar i kl4 och 2,4 16v i kl 2smile men eftersom Svea/Göta alltid haft förare från varandras cuper så är de mer likt:)

Ja precis så är det, priserna för att bygga en budget bil är heller inte billigt, jag är redan uppe i över 30k o ändå har jag mycket kvar att göra, klart bara buren gick ju på en 7-8k, toppen inkl inköp ca 4k så redan där har vi lite över 10k.

Jag tänkte ett tag att jag skulle köpa en färdig RC bil kanske med lite att fixa fast ändå mestadels klar och besiktad o allt men priserna gör ju att jag hellre vill lägga pengarna på BMW:n.. i år ska jag köra Folkrace åxå så det kommer jag troligen börja med nu i vår. Min RC kommer troligen inte bli klar förrens tidigast framåt mitten på sommaren.

Trådskaparen av denna tråd tycker jag ligger bra till om det är tänkt att han ska köra RC nu i sommar, o han verkar jobba på i bra takt dessutom. Allt ser fint ut tycker jag.

Svårt att få tag på en färdig RC för under 80k, och svårt att bygga en för under 50k tror jag.

Vi tänkte först också köpa en färdig bil men sen såg vi att det mesta som såldes var sånt som ingen annan ville ha, buligt och snett o vingt så vi tänkte att det är roligare o ha en fin bil för lite mer pengar att starta upp med, då började vi bygga. Jag vet inte vad jag är uppe i nu men inköp av bilen var 32k sen motorn vet jag inte vad den kommer kosta riktigt men topp arbetet skulle kosta 25k sen är det allt annat som ska göras så den landar väll på 55 tusen typ. Sen e det växellådan och buren som byggts och de 2 tsm är nog 12 tusen så det rinner snabbt iväg i pengar men det får det vara värt!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

920 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
#210
Då gjorde man lite mer på bilen i helgen som jag inte orkat ladda upp haha! Blir dock mer arbete ikv och då ska jag ladda upp bilder direkt så vi kommer in i verklig tid igen smile

I helgen gjorde jag rören som går fram till stötdämpartornen och förstärkningen från buren till det staget. Nu till bilderna inte så mycket att säga om det i övrigt

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-2a566dceb96f899f8c130baaa602fd42.jpg
här ser man hela konstruktionen

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-0c7a13a81028558c9d3dc6bfe1ca1975.jpg
fästpunkten!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-382686bc1e1ea0595347092614a971a0.jpg
såhär ser det ut på båda sidor

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-9ff1a97438db9a242fe20323ebe915e3.jpg
röret som går fram på båda sidor till båda tornen! tog bara en bild på ena sidan smile

Vad som sker ikv är att vi ska göra det såkallade hjälmstaget och den ena sidosträvan tror jag sen kan vi sänka ner buren för helsvets! Vilket jag hoppas på blir ikv! För när det är helsvetsat är det den enkla biten kvar och det är den bakre delen av buren!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

KHRacing
11 februari 2014
#211
BNRacing skrev:
kommer kosta riktigt men topp arbetet skulle kosta 25k sen är det allt annat som ska göras så den landar väll på 55 tusen typ.

Då tycker jag verkligen du skallkontakta han du fått telenummer till av mig

920 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
#212
KHRacing skrev:
BNRacing skrev:
kommer kosta riktigt men topp arbetet skulle kosta 25k sen är det allt annat som ska göras så den landar väll på 55 tusen typ.

Då tycker jag verkligen du skallkontakta han du fått telenummer till av mig

nejdå låter bengans racing ta hand om det o han bygger jäääävligt fina motorer! ja som sagt toppen landar på 25 sen resten vet jag inte så det ska jag låta vara osagt

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

206 Inlägg
11 februari 2014
#213
All motorsport har väl blivit dyrare? Bara kolla på folkrace som skulle vara en billig ingångssport och nu börjar priserna segla iväg även där. Jag ligger i startgroparna för att komma igång men har svårt med att få ihop det ekonomiskt när man fortfarande går i skolan och inget pengastöd från föräldrarna (inga sura miner från min sida så slipper ni undra över det). Det var väl det som var själva meningen med folkrace att alla skulle ha råd


3 292 Inlägg
11 februari 2014
#214
BNRacing skrev:
Danne_1977 skrev:
motorgalen skrev:
När jag började med RC 2006 så kostade en startklar bakhjulsdriven runt 40-50k... Idag ser de lite annorlunda ut. Kryphålen i 2150 har alltid funnits där men ingen har tänkt på de:) dels att man kan köpa motorer om sprillans nya grejer gör att priserna rusar. En komplett 2150 från MDS(som bara använder sig av nya ämnen) får man vara beredd att lägga upp 60-80 för... De skulle begränsats för några år sen:/ men så är de... BMW bilarna har alltid varit tillåtna att köra med men de är inte förenas 2010 som dom blivit populära. Och dom är ju inte billiga att bygga så därför kommer och måste dom hålla i dom regler som finns kvar:) BTW har varit uppe för diskution de sista på diverse hemsidaer ang. Fjäderben. När jag läser 2150 så står det att fjäderben ska vara orginal. Eller bytas till ett med samma mått.(sellholm) och fjädertallrikar får flyttas för att passa fjäder i valfri dimension:)

Sen har i alla tider de varit skillnad med Norrland och södra Sverige på vad som är tillåtet.. Finns asconer i norra som körde med 240 bakaxlar i kl4 och 2,4 16v i kl 2smile men eftersom Svea/Göta alltid haft förare från varandras cuper så är de mer likt:)

Ja precis så är det, priserna för att bygga en budget bil är heller inte billigt, jag är redan uppe i över 30k o ändå har jag mycket kvar att göra, klart bara buren gick ju på en 7-8k, toppen inkl inköp ca 4k så redan där har vi lite över 10k.

Jag tänkte ett tag att jag skulle köpa en färdig RC bil kanske med lite att fixa fast ändå mestadels klar och besiktad o allt men priserna gör ju att jag hellre vill lägga pengarna på BMW:n.. i år ska jag köra Folkrace åxå så det kommer jag troligen börja med nu i vår. Min RC kommer troligen inte bli klar förrens tidigast framåt mitten på sommaren.

Trådskaparen av denna tråd tycker jag ligger bra till om det är tänkt att han ska köra RC nu i sommar, o han verkar jobba på i bra takt dessutom. Allt ser fint ut tycker jag.

Svårt att få tag på en färdig RC för under 80k, och svårt att bygga en för under 50k tror jag.

Vi tänkte först också köpa en färdig bil men sen såg vi att det mesta som såldes var sånt som ingen annan ville ha, buligt och snett o vingt så vi tänkte att det är roligare o ha en fin bil för lite mer pengar att starta upp med, då började vi bygga. Jag vet inte vad jag är uppe i nu men inköp av bilen var 32k sen motorn vet jag inte vad den kommer kosta riktigt men topp arbetet skulle kosta 25k sen är det allt annat som ska göras så den landar väll på 55 tusen typ. Sen e det växellådan och buren som byggts och de 2 tsm är nog 12 tusen så det rinner snabbt iväg i pengar men det får det vara värt!

Bara topparbetet 25 tusen.. det låter ju rätt så dyrt.. ja beroende på vad man ska göra då men med bra kontakter så borde man komma billigare undan, eller så är det jag som har dåligt insikt i vad man kan göra med en topp och vad det kostar, jag har ju planat min och satt in så stora ventiler det går utan att modifiera förbränningsutrymmet nått nämnvärt, har dock inte flödesoptimerat min topp ännu. Kanske jag har dålig koll på vad saker kostar helt enkelt, jag vet ju vad jag betalade för jobbet på min topp + inköp av toppen och ventilerna, ungefär 5 tusen ligger jag på totalt för toppen nu, då har jag ännu inte köpt nån kam och inte optimerat flödet nåt heller.

Men jag tror att det går att bygga en 2150 för runt 50 tusen om man köper billig bil, en E36 får man ju i bästa fall för några tusen, jag betalade runt 9-10 tusen för min om jag inte minns fel, lite i överkant men utbudet där jag bor av inte direkt stort så jag fick ta vad som fanns för att slippa åka 20-30 mil..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

920 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
#215
S_Kekko skrev:
All motorsport har väl blivit dyrare? Bara kolla på folkrace som skulle vara en billig ingångssport och nu börjar priserna segla iväg även där. Jag ligger i startgroparna för att komma igång men har svårt med att få ihop det ekonomiskt när man fortfarande går i skolan och inget pengastöd från föräldrarna (inga sura miner från min sida så slipper ni undra över det). Det var väl det som var själva meningen med folkrace att alla skulle ha råd

jaa folkrace är ju helt galet! Man bygger en motor som man kunde kört rallycross med sen är man tvungen att sälja för 5-6k det är som att kasta pengarna i sjön ju!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

920 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
#216
Danne_1977 skrev:
BNRacing skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja precis så är det, priserna för att bygga en budget bil är heller inte billigt, jag är redan uppe i över 30k o ändå har jag mycket kvar att göra, klart bara buren gick ju på en 7-8k, toppen inkl inköp ca 4k så redan där har vi lite över 10k.

Jag tänkte ett tag att jag skulle köpa en färdig RC bil kanske med lite att fixa fast ändå mestadels klar och besiktad o allt men priserna gör ju att jag hellre vill lägga pengarna på BMW:n.. i år ska jag köra Folkrace åxå så det kommer jag troligen börja med nu i vår. Min RC kommer troligen inte bli klar förrens tidigast framåt mitten på sommaren.

Trådskaparen av denna tråd tycker jag ligger bra till om det är tänkt att han ska köra RC nu i sommar, o han verkar jobba på i bra takt dessutom. Allt ser fint ut tycker jag.

Svårt att få tag på en färdig RC för under 80k, och svårt att bygga en för under 50k tror jag.

Vi tänkte först också köpa en färdig bil men sen såg vi att det mesta som såldes var sånt som ingen annan ville ha, buligt och snett o vingt så vi tänkte att det är roligare o ha en fin bil för lite mer pengar att starta upp med, då började vi bygga. Jag vet inte vad jag är uppe i nu men inköp av bilen var 32k sen motorn vet jag inte vad den kommer kosta riktigt men topp arbetet skulle kosta 25k sen är det allt annat som ska göras så den landar väll på 55 tusen typ. Sen e det växellådan och buren som byggts och de 2 tsm är nog 12 tusen så det rinner snabbt iväg i pengar men det får det vara värt!

Bara topparbetet 25 tusen.. det låter ju rätt så dyrt.. ja beroende på vad man ska göra då men med bra kontakter så borde man komma billigare undan, eller så är det jag som har dåligt insikt i vad man kan göra med en topp och vad det kostar, jag har ju planat min och satt in så stora ventiler det går utan att modifiera förbränningsutrymmet nått nämnvärt, har dock inte flödesoptimerat min topp ännu. Kanske jag har dålig koll på vad saker kostar helt enkelt, jag vet ju vad jag betalade för jobbet på min topp + inköp av toppen och ventilerna, ungefär 5 tusen ligger jag på totalt för toppen nu, då har jag ännu inte köpt nån kam och inte optimerat flödet nåt heller.

Men jag tror att det går att bygga en 2150 för runt 50 tusen om man köper billig bil, en E36 får man ju i bästa fall för några tusen, jag betalade runt 9-10 tusen för min om jag inte minns fel, lite i överkant men utbudet där jag bor av inte direkt stort så jag fick ta vad som fanns för att slippa åka 20-30 mil..

Vi har bra kontakter på allt motorarbete egentligen men vi valde att använda oss av en ny trimmare som alla vi pratat med tipsat oss om, han bygger motorer åt folk som kör tyska mästerskapen medmera och jag har fått känslan av att man får vad man betalar för.

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

206 Inlägg
12 februari 2014
#217
BNRacing skrev:
S_Kekko skrev:
All motorsport har väl blivit dyrare? Bara kolla på folkrace som skulle vara en billig ingångssport och nu börjar priserna segla iväg även där. Jag ligger i startgroparna för att komma igång men har svårt med att få ihop det ekonomiskt när man fortfarande går i skolan och inget pengastöd från föräldrarna (inga sura miner från min sida så slipper ni undra över det). Det var väl det som var själva meningen med folkrace att alla skulle ha råd

jaa folkrace är ju helt galet! Man bygger en motor som man kunde kört rallycross med sen är man tvungen att sälja för 5-6k det är som att kasta pengarna i sjön ju!

Folk har börjat tagit det för seriöst och tror att mest effekt vinner men gäller att det mellan ratten och ryggstödet är bra med. Är inte så dyrt att bygga en potent vinnarbil för folkrace om man tänker rätt. Min bil kommer hänga på bra bara jag lär mig köra ordentligt och jag köpte karossen för 1500:- och motorn och förgasare fick jag för att jag hjälpte en med hans gård.


920 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#218
S_Kekko skrev:
BNRacing skrev:
S_Kekko skrev:
All motorsport har väl blivit dyrare? Bara kolla på folkrace som skulle vara en billig ingångssport och nu börjar priserna segla iväg även där. Jag ligger i startgroparna för att komma igång men har svårt med att få ihop det ekonomiskt när man fortfarande går i skolan och inget pengastöd från föräldrarna (inga sura miner från min sida så slipper ni undra över det). Det var väl det som var själva meningen med folkrace att alla skulle ha råd

jaa folkrace är ju helt galet! Man bygger en motor som man kunde kört rallycross med sen är man tvungen att sälja för 5-6k det är som att kasta pengarna i sjön ju!

Folk har börjat tagit det för seriöst och tror att mest effekt vinner men gäller att det mellan ratten och ryggstödet är bra med. Är inte så dyrt att bygga en potent vinnarbil för folkrace om man tänker rätt. Min bil kommer hänga på bra bara jag lär mig köra ordentligt och jag köpte karossen för 1500:- och motorn och förgasare fick jag för att jag hjälpte en med hans gård.

helt perfekt ju! Då har du en potent folkrace bil för inga pengar alls ju! Perfekt i din situation ju! Vilken klubb kör du för?smile Körde för mk ran förra året när jag körde folkrace smile

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

206 Inlägg
12 februari 2014
#219
BNRacing skrev:
S_Kekko skrev:
BNRacing skrev:

jaa folkrace är ju helt galet! Man bygger en motor som man kunde kört rallycross med sen är man tvungen att sälja för 5-6k det är som att kasta pengarna i sjön ju!

Folk har börjat tagit det för seriöst och tror att mest effekt vinner men gäller att det mellan ratten och ryggstödet är bra med. Är inte så dyrt att bygga en potent vinnarbil för folkrace om man tänker rätt. Min bil kommer hänga på bra bara jag lär mig köra ordentligt och jag köpte karossen för 1500:- och motorn och förgasare fick jag för att jag hjälpte en med hans gård.

helt perfekt ju! Då har du en potent folkrace bil för inga pengar alls ju! Perfekt i din situation ju! Vilken klubb kör du för?smile Körde för mk ran förra året när jag körde folkrace smile

Jo 150-160 hk i en liten golf bör räcka smile blir för Films MK, den är väl lite si och så men den som ligger närmast smile


920 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
#220
S_Kekko skrev:
BNRacing skrev:
S_Kekko skrev:

Folk har börjat tagit det för seriöst och tror att mest effekt vinner men gäller att det mellan ratten och ryggstödet är bra med. Är inte så dyrt att bygga en potent vinnarbil för folkrace om man tänker rätt. Min bil kommer hänga på bra bara jag lär mig köra ordentligt och jag köpte karossen för 1500:- och motorn och förgasare fick jag för att jag hjälpte en med hans gård.

helt perfekt ju! Då har du en potent folkrace bil för inga pengar alls ju! Perfekt i din situation ju! Vilken klubb kör du för?smile Körde för mk ran förra året när jag körde folkrace smile

Jo 150-160 hk i en liten golf bör räcka smile blir för Films MK, den är väl lite si och så men den som ligger närmast smile

okej! Låter skitbra ju!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581


Sök