BNRacing skrev:
Danne_1977 skrev:
Ser riktigt bra ut det där, jag har kryss i min bur jag, hur ska du göra, svesta fast rören i golvet eller svetsa rören på en platta som du bultar fast genom golvet ?
Najs med short shift, nåt sånt blir det inte för mig, men jag ska bygga egen shortshift, förlägna spaken lite strax ovanför fästet till staget så är saken biff.. självklart inte lika bra som att köpa riktig förstås

Du är tvungen att ha svetsade plattor med 2-3 m8 bultar igenom bara så du vet, bultarna fungerar som säkring av buren om svetsarna skulle släppa:)
Om du förlänger växelspaken blir ju lägena väldigt långa eller du menar att förlänga neråt?

Färlägna neråt.. strax ovanför fästet till staget som går till lådan, så blir lägena tätare... gjorde så på alla mina epa traktorer och sen åxå på mina Volvo bilar när jag fick körkort, blev faktiskt riktigt bra.. volvo har ju kula längst ner på spaken som sitter fast i spakstället, brukade förlägna ca 10mm under kulan... har för mig att det inte går att förlägna mer eftersom man riskerar att det då kommer ta i kardan.. o det vill man inte...
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **