BNRacing skrev:
Danne_1977 skrev:
BNRacing skrev:
Du är tvungen att ha svetsade plattor med 2-3 m8 bultar igenom bara så du vet, bultarna fungerar som säkring av buren om svetsarna skulle släppa:)
Om du förlänger växelspaken blir ju lägena väldigt långa eller du menar att förlänga neråt?

Färlägna neråt.. strax ovanför fästet till staget som går till lådan, så blir lägena tätare... gjorde så på alla mina epa traktorer och sen åxå på mina Volvo bilar när jag fick körkort, blev faktiskt riktigt bra.. volvo har ju kula längst ner på spaken som sitter fast i spakstället, brukade förlägna ca 10mm under kulan... har för mig att det inte går att förlägna mer eftersom man riskerar att det då kommer ta i kardan.. o det vill man inte...
Aa precis tänkte väll det trodde du menade uppåt först.. då blir det long-shift

Hahahaha .. long-shift.. det verkar coolt, blir nog lite M40 ala amazon eller tidig 140 känsla då kanske

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **