Yo skrev:
BNRacing skrev:
motorgalen skrev:
Flytta 10 kg bak= 10 kg mindre fram+ hamnar bakom bakaxlen+ kylarrör i alu som väger Max 5 kg som ligger på högersidan. Dvs att du flyttar inte bara 10 kg. Du får jämnare viktfördelning mellan Höger och vänster sen blir de en hävarmseffekt allt som hamnar bakom bakaxlen. Och så minimeras risken för att köra sönder kylet.
du tog orden ur munnen på mig! har också kommit på att det är flickigt med dämpmatta så den ska åka av den med

ett tips är och skita i värmepistol, dra ut karossen i minusgraderna ta stämjärn och hammare så lossnar det väldigt enkelt.
Skulle jag åxå ha gjort när jag tog bort mina.. men det var i början på sommaren så några minusgrader var det ont om...

men det funkar åxå med ställa ut den i kyla några timmar och sen banka loss skiten

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **