940 GL -91 vääägrar o starta. Bytt nästan allt i tändväg.... [LÖST]

volvoqq Lastbilsmekaniker
4 januari 2014 · 5 138 Inlägg

Skulle gissa på vevaxelgivaren som är kass. Bytt och testa starta sen. Haft så på två bilar.

Volvo Knugen The one and only
4 januari 2014 · 1 091 Inlägg

Är du hundra på att fördelarlocket är helt? Jag tänkte utifall du har fått ett måndags-ex där mittenpinnen på insidan har lossnat eller inte sitter som den ska. Kan vara värt o kolla även fast det är nytt.


Reläet på expansionskärlet har med spridarna o göra så borde inte ha med saken o göra...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Volvo Knugen The one and only
4 januari 2014 · 1 091 Inlägg

Rör sig förresten varvräknarnålen när du maler på starten?

EDIT: Har du kollat  så att inte kamremmen har hoppat någon kugg? Vet inte om det kan resultera i just det att stiften inte får någon gnista men jag vet iaf att två kugg är tillräckligt för att den ska vägra starta.

Senast redigerat av Volvo Knugen (4 januari 2014)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Tog isär fördelarlock i rotor igår med. Ser inget fel på nåt av det

Vevaxelgivaren är ny så den borde jag inte behöva byta igen.
Varvmätaren hoppar när den känner för det men inte allt för ofta det händer! Det var anledningen till att jag bytte hallgivaren från första början men utan någon framgång!

Ska kolla kamremmen idag.

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
volvoqq Lastbilsmekaniker
4 januari 2014 · 5 138 Inlägg

När du bytte givaren la du imällan distansbrickan, för glömde du den så är den nya givaren avskalad.

Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Såg ingen distansbricka ens. Fick inte med någon.

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Ser fortfarande ut som ny. Grejjar med bilen just nu

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Kollar just nu på kamremmen. Lite svårt o se några markeringar.

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Johan85 Avstängd
4 januari 2014 · 1 418 Inlägg

prova byt tändboxen om allt annat är bytt så finns ju bara den kvar:) sitter vid rattstången om ifall du inte vet:P

Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Det verkar som att kamremmen stod fel! Polaren gjorde något o vips så hoppa den igång ....
Men nu har man bytt precis allt i jävla tändväg i onödan! wink

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Pendulum
4 januari 2014 · 1 298 Inlägg

Svanken skrev:
Det verkar som att kamremmen stod fel! Polaren gjorde något o vips så hoppa den igång ....
Men nu har man bytt precis allt i jävla tändväg i onödan! wink

Du lär inte ha några problem med dem delarna de närmsta. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Pendulum skrev:

Svanken skrev:
Det verkar som att kamremmen stod fel! Polaren gjorde något o vips så hoppa den igång ....
Men nu har man bytt precis allt i jävla tändväg i onödan! wink

Du lär inte ha några problem med dem delarna de närmsta. wink

Har jag jävligt svårt o tro!
Slutade som sagt med att jag bytte

Tändstift
Tändkablar
Tändspole
Tändmodul
Jordfläta
Mätarhus
Fördelarlock
Rotor
Hallgivare


Ganska mkt wink

Senast redigerat av Svanken (4 januari 2014)

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Volvo Knugen The one and only
4 januari 2014 · 1 091 Inlägg

Gött smile Men då är motorn välservad iaf wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svanken
4 januari 2014 · 103 Inlägg

Volvo Knugen skrev:
Gött smile Men då är motorn välservad iaf wink

Väldigt! Ska dock säljas nu wink Ingen mening med vinterbil när det inte är någon jävla snö

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Volvo Knugen The one and only
5 januari 2014 · 1 091 Inlägg

Enchzzz skrev:

Svanken skrev:
Allting är nytt förutom tändmodulen.
Gnistan från tändspolen är ganska ordentlig så tycker inte att det borde vara något där heller hmm Tycker även det är konstigt om alla tändkablar lägger av samtidigt ...

Svänghjulsgivaren/Hallgivaren sitter som den ska.
Vet inte om jag kan få tag på en tändbox o "låna" annars får jag väl dra förbi skroten.

Motorjord kan det inte vara något med heller. Bytt jordkabeln som går från torpedväggen med. Även testat att extrajorda från minuspol...

Vi tyckte också att gnistan såg ordentlig ut men till slut bytte vi kabeln mellan tändspolen och fördelaren.
Missade att ni inte hade bytt spridarreläet som sitter på expansionskärlet som någon tidigare skrivit. Prova att byt ut det också. Eller blir stiften blöta?

Dom blir nog inte blöta nu iaf med tanke på att han fått igång bilen wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svanken
5 januari 2014 · 103 Inlägg

Enchzzz skrev:

Svanken skrev:
Allting är nytt förutom tändmodulen.
Gnistan från tändspolen är ganska ordentlig så tycker inte att det borde vara något där heller hmm Tycker även det är konstigt om alla tändkablar lägger av samtidigt ...

Svänghjulsgivaren/Hallgivaren sitter som den ska.
Vet inte om jag kan få tag på en tändbox o "låna" annars får jag väl dra förbi skroten.

Motorjord kan det inte vara något med heller. Bytt jordkabeln som går från torpedväggen med. Även testat att extrajorda från minuspol...

Vi tyckte också att gnistan såg ordentlig ut men till slut bytte vi kabeln mellan tändspolen och fördelaren.
Missade att ni inte hade bytt spridarreläet som sitter på expansionskärlet som någon tidigare skrivit. Prova att byt ut det också. Eller blir stiften blöta?

Dom blir blöta o nu går den som ett skott! wink


Hade inte behövt byta ett skit garanterat.

Senast redigerat av Svanken (5 januari 2014)

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Svanken
5 januari 2014 · 103 Inlägg

Vem Vill Köpa?! ;d


Edit; Är det varning på den meningen ? o.O

Senast redigerat av Svanken (5 januari 2014)

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Svanken
5 januari 2014 · 103 Inlägg

Enchzzz skrev:
Sorry. Missade en sida i tråden smile Bra att du fick igång den igen. smile

Det var fan på tiden. Va nära att jag körde den till skroten. Men den är bes till aug o skattad lika länge så det kändes lite ovärt ..
Nu hoppas jag den tuffar på bara smile

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang