Varför är alla så dåliga på att rösta :)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 december 2013 · 3 929 Inlägg

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Män är kåta och patetiska, låt dom hålla på wink

Men tragiskt är det verkligen...

Senast redigerat av Thunderbird88 (30 december 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Cadillac_The_King
30 december 2013 ·

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Har sätt det åkso är väl kåta små fjortisar som. Röstar på tjejer här kan jag tänka mig

caromania Forummoderator
30 december 2013 · 9 296 Inlägg

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Jag är så gammal att jag inte går på krogen längre så det är därför jag bara röstar på tjejer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 december 2013 · 2 405 Inlägg

Haha mjo de där med "ragg röster" verkar vanligt tongue inte riktigt fattat mig på de.
Men de e som tidigare sa, folk vill inte rösta för att en rosig 240 kan ha mer röster än en välbyggd bil. Men med den tanken så kommer vi ju helt klart fortsätta så samtidigt smile Va lite därför jag ville ha fram folk att rösta.
Jag körde den där slumpat val förut men var bara gamla 240 mm som agerade vinterbilar som kom upp så då var de inge roligt=) brukar hålla koll på ny uppdaterade bilar istället samt gå in när folk röstat på min och se va de har för kul

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 december 2013 · 3 929 Inlägg

caromania skrev:

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Jag är så gammal att jag inte går på krogen längre så det är därför jag bara röstar på tjejer.

http://s2.quickmeme.com/img/21/212c2e85b1e56cdb408a245f725168149a9355577b38f200e6876927136ec848.jpg

Senast redigerat av Thunderbird88 (30 december 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
JoacimW Ung&Dum
30 december 2013 · 430 Inlägg

caromania skrev:

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Jag är så gammal att jag inte går på krogen längre så det är därför jag bara röstar på tjejer.

Gubbjävel smile

In hoc signo vinces
kolsvajansson
30 december 2013 · 875 Inlägg

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Haha! Helt sant det där! Vilket är riktigt tråkigt....

Är väl som sagt tidigare roligare med en kommentar än en röst?

dawwe ...has left the building...
30 december 2013 · 4 474 Inlägg

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Hur var det nu det hette...Öga för öga och tand för tand...Men här är det väl mer ett *pip* i utbyte mot en trevlig kommentar om en bil som har 2000 rost*pip*

big_smilebig_smilebig_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Toxicz
30 december 2013 · 64 Inlägg

Jag är med ruggigt dålig på att rösta. Och ska sanningen fram så blir det nog mest 1:or för mig, då jag i fråga stör mig som fan på bilen så jag bara måste rösta 1. Läggar ALLTID en 1:a på dyl bilar som.
"Pappas nya volvo" så är den en helt standard utrustad Volvo V70 från 2011 tex. Och infon står det bara fabriksuppgifter och framtidsplaner helt tomt eller är det helt fult med saker som är helt orealistiska, och sedan har dom tagit bilder på bilen som är nästan identiska dom i Volvo broschyren. Jag menar kom igen ? Varför får man ha med sådana bilar ? Ledsen om något tog åt sig, bara min åsikt. Och hoppas jag kunde göra mig förstådd, trött som fan.
Mvh Simon.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 december 2013 · 2 405 Inlägg

Tycker väl man bara skall lägga upp sina egna igentligen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
JoacimW Ung&Dum
30 december 2013 · 430 Inlägg

dawwe skrev:

CurvaN skrev:
Det komiska är också hur tjejer som har en risig saab med 2000 rosthål få 200 kommentarer på 1 timme , bara för att personen i fråga är en tjej..Ragga kan ni göra på krogen

Hur var det nu det hette...Öga för öga och tand för tand...Men här är det väl mer ett *pip* i utbyte mot en trevlig kommentar om en bil som har 2000 rost*pip*

big_smilebig_smilebig_smile

Nu var det inte det hålet jag syftade på big_smile

In hoc signo vinces
Celeron
30 december 2013 · 1 322 Inlägg

Jag kommenterar och röstar ibland.. Men ser jag t.ex en volvo 945 som är brukis, som ser ut som vilken bruksbil som helst.. har jag inget och kommentera..

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Streetfreak
30 december 2013 · 693 Inlägg

Jag röstar aldrig, men kommenterar ibland om det är nån jag gillar

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
dellas
11 januari 2014 · 51 Inlägg

har själv fått 213 röster på ca 12000+ besök på min 635a, är ju nöjd men har funderat om man får fler/högre röster men bättre  foto? ser man på dom garaget tipsar om är de inte mobil bilder direkt!? va tror ni?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 januari 2014 · 14 048 Inlägg

dellas skrev:
har själv fått 213 röster på ca 12000+ besök på min 635a, är ju nöjd men har funderat om man får fler/högre röster men bättre  foto? ser man på dom garaget tipsar om är de inte mobil bilder direkt!? va tror ni?

Jag har fått 253 röster på 15387 besök. Jag tar det inte så allvarligt att inte alla röstar.
Tycker inte att det är nåt större fel på varken bilen eller foton! smile

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (11 januari 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Xoff Volvo tönt... =)
11 januari 2014 · 2 344 Inlägg

gravityone skrev:

it_mutt skrev:

Xoff skrev:

Hade det stämt bättre menar du? jag hittar en 240 av äldre modell i toppskick, ser bättre ut än när den lämnade fabriken, men jag gillar ju inte 240 så jag petar på en 1a, hur stämmer det resultatet?

Under förutsättning att du kan stå för/motivera din röst, så stämmer det ju alldeles ypperligt. I -min- värld kan inte en ex.vis 740 vara en femma, oavsett skick och bygg osv, den blir kanske inte heller en etta, men iaf.

Rösterna ska ju återspegla vad "gorg tycker".

Högst personligen tycker jag väl att ettor är för riktiga vrak eller liknande. Och jag skulle aldrig ge en bil som jag inte gillar i modell (eller tillverkare) en etta rent därav. Men, vi är ju givetvis alla olika

Ja det tycker jag stämmer bättre. Men att rösta enbart för att man inte gillar en viss modell alt märke låter lite konstigt. Varför är man då inne och kollar på bilen från första början?

Om jag själv skulle rösta (är väldigt ovanligt) så kollar jag på skick och är bilen ombyggd så kollar jag även på hur bra det är gjort. Personligen lägger jag mig sällan i hur folk vill ha sina bilar men ska man bygga om kan man ju lika gärna göra det ordentligt.

Således att bara rösta för att man inte gillar vissa modeller eller bliar blir ju fel. Dock finns inget röstssystem som är idiotsäker om man inte gör en FB med bara en tumme upp och dom som inte gillar den inte kan göra tumme ner. Men blir ju inte samma respons om man vill ha konstruktiv kritik. Däremot tycker jag självklart att man ska motivera sin röst till respektive bilägare.

Men det kan aldrig funka, för ifall jag ogillar en bil, röstar lågt så får man i 9/10 fall tillbaka lågt även om det är tydligt att personen har tycke för min bil (kör liknande själv eller så) och ifall det är en väldigt dyr bil, eller en skitrostig bmw med 1000hk som man röstar lågt på så får man bara stämplen avundsjuk trots att man inte är ett dugg avundsjuk... hade systemet varit helt anonymt (vilket inte funkar idag då man ser vem som besökt sidan) så hade det kunnat funka, men som det är nu, nej...

och lika så är risken extremt hög att man får dåligt betyg som straff för att man inte tycker lika i forum mm... så nej, med fakta på bordet så kan inte ett röstsystem av denna modell funka...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
trubbelturbo
11 januari 2014 · 1 460 Inlägg

Toxicz skrev:
Jag är med ruggigt dålig på att rösta. Och ska sanningen fram så blir det nog mest 1:or för mig, då jag i fråga stör mig som fan på bilen så jag bara måste rösta 1. Läggar ALLTID en 1:a på dyl bilar som.
"Pappas nya volvo" så är den en helt standard utrustad Volvo V70 från 2011 tex. Och infon står det bara fabriksuppgifter och framtidsplaner helt tomt eller är det helt fult med saker som är helt orealistiska, och sedan har dom tagit bilder på bilen som är nästan identiska dom i Volvo broschyren. Jag menar kom igen ? Varför får man ha med sådana bilar ? Ledsen om något tog åt sig, bara min åsikt. Och hoppas jag kunde göra mig förstådd, trött som fan.
Mvh Simon.

Det är väl ändå bättre än att bara skriva "original", som *vissa* gör..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Tribbe SAAB♥SUBARU
11 januari 2014 · 1 636 Inlägg

Jag röstar oftast 4or eller 5or när jag väl röstar.

Jag tror röstningen ser ut som den gör därför att vi är svenskar. Vi är uppfostrade till att vara tysta istället för att säga som vi tycker för att det kan såra någon annan. Jag är medlem på några amerikanska forum och där säger de precis som de tycker. Detta knäcker en del personer och gör också att en del inte vågar styla sin bil på sitt egna vis utan istället kör alla på ett visst stuk..
Visst hade det varit roligt om alla vågade rösta och kommentera som de tycker men jag tror inte det är något vi skulle lära oss på en generation.. Vi får ju lära oss redan på dagis att "så där säger man inte" osv då jag själv lagt 93% av mina röster på 4'or och 5'or så är ju jag helt klart en av dom som måste lära sig att ändra på sig..


Det är iaf varför jag tror röstningen ser ut som den gör här på garaget.


Hur jag röstar.
Bilen är ett vrålåk eller en drömbil.                                    5
Bilen ser riktigt bra ut                                                        4
Ser ganska fabriksny ut                                                     3
Jag förstår inte varför den finns på gorg??                        2
Aldrig gett en etta än så länge..

Här kommer en sanningens... rl kompis bil roll                    5



Slår man ut min röstning på hur länge jag varit medlem så har jag röstat ungefär 1-2ggr i månaden så jag röstar kanske inte så ofta neutral får försöka öka till 3 tongue

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Toxicz
11 januari 2014 · 64 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Toxicz skrev:
Jag är med ruggigt dålig på att rösta. Och ska sanningen fram så blir det nog mest 1:or för mig, då jag i fråga stör mig som fan på bilen så jag bara måste rösta 1. Läggar ALLTID en 1:a på dyl bilar som.
"Pappas nya volvo" så är den en helt standard utrustad Volvo V70 från 2011 tex. Och infon står det bara fabriksuppgifter och framtidsplaner helt tomt eller är det helt fult med saker som är helt orealistiska, och sedan har dom tagit bilder på bilen som är nästan identiska dom i Volvo broschyren. Jag menar kom igen ? Varför får man ha med sådana bilar ? Ledsen om något tog åt sig, bara min åsikt. Och hoppas jag kunde göra mig förstådd, trött som fan.
Mvh Simon.

Det är väl ändå bättre än att bara skriva "original", som *vissa* gör..

Ska jag ändra om "orginal" till "standard" ist som vissa andra ?

trubbelturbo
11 januari 2014 · 1 460 Inlägg

Toxicz skrev:

trubbelturbo skrev:

Toxicz skrev:
Jag är med ruggigt dålig på att rösta. Och ska sanningen fram så blir det nog mest 1:or för mig, då jag i fråga stör mig som fan på bilen så jag bara måste rösta 1. Läggar ALLTID en 1:a på dyl bilar som.
"Pappas nya volvo" så är den en helt standard utrustad Volvo V70 från 2011 tex. Och infon står det bara fabriksuppgifter och framtidsplaner helt tomt eller är det helt fult med saker som är helt orealistiska, och sedan har dom tagit bilder på bilen som är nästan identiska dom i Volvo broschyren. Jag menar kom igen ? Varför får man ha med sådana bilar ? Ledsen om något tog åt sig, bara min åsikt. Och hoppas jag kunde göra mig förstådd, trött som fan.
Mvh Simon.

Det är väl ändå bättre än att bara skriva "original", som *vissa* gör..

Ska jag ändra om "orginal" till "standard" ist som vissa andra ?

Det får du bestämma. Jag är ingen språkprofessor men i dessa sammanhang så kan jag inte se att det skulle spela någon roll smile

Vad jag menar är att enligt garagets regler SKA man skriva specifikationer om sin bil, även dem är oförändrade sedan bilen lämnade fabriken. Sen gällande bilder så brukar bilder ifrån broschyrer hålla hög kvalitet, vilket ju sällan är något negativt smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang