lite har det hänt. Kladdat karosseritätning i skarvarna på innerskärmarna och slipar o grundat allt som bakskärmarna täcker. Har en bild på hur momentstaget ska bli i bakvagnen så har kapat upp för det och börjat me nya "kardantunneln". Kommer göra en balk o sätta i infästningarna som orginalbalken gick för stödlagret. I den balken kommer ja sätta infästningen för momentstaget.
Eftersom du kapade upp så mycket hade jag svetsat den balken fast i karossen och förstärkt den upp i buren, det blir en jäkla tryck på balken annars jag har redan kört sönder en balk och fått sprickor i orginalinfästningen men balk är stum monterad i karossen nu mera😅
Eftersom du kapade upp så mycket hade jag svetsat den balken fast i karossen och förstärkt den upp i buren, det blir en jäkla tryck på balken annars jag har redan kört sönder en balk och fått sprickor i orginalinfästningen men balk är stum monterad i karossen nu mera😅
Den nya balken blir stummonterad i karossen och det ja kapat bort blir ersätt med ny och grövre plåt
Nya kardantunneln är snart klar. En sida ska göras o sen ska det svetsas ihop o på plats. har börjat lite smått me grenröret/extraktort me. Tänkt bygga ett 4-1 rör.
nya lägre och hårdare motorkuddar. slipat rent och klar för plastning där sitter den anpassar denna sida Det hände en grej. Holset hx40 med t3 twin entry fläns och avgashus nr14. Ett renoveringskitt är beställt med
fick hem ett litet paket ifrån rp glasfiber, några meter list och en 400 frontkjol. Den högra bakskärmen är nu plastad med. Sakta går det men lite händer det allt, pysslat en del med huset och håller på me ett turbobyte samt avgasrörsbygge på min zafira opc.
byggt nya fästen men använt orginal infästning i balkarna, vill ha att fronten ska va lätt att få av. Ska bli mer snabbfästen så frontkjolen hänger kvar.
Har börjat lite me insuget. Har tänkt mig ett två kammar insug. Kommer även bli i två delar, själva plenumet och flänsen me rörbitar, kommer sitta me slang emellan för att enkelt kunna skruva bort. Får se hur detta kan bli,