Kan man förstärka signalen till slutsteget om man har dålig signal ?

ryttersson
15 november 2006 · 454 Inlägg

Hejsan.... jag har ingen lågnivåutgång på min stereo så jag kör med en hög/lågnivå omvandlare från biltema.... allt funkar bra men jag undrar om man kan förstärka signalen på nått sätt ?.... och spelar det nån roll hur bra signal man har för hur högt man kan ställa upp basen vid låg volym.... dvs ( om man har nästan max på gain , kan man få olika volym beroende på signalkvalitet ) ?? ...det jag söker är mer bas vid låg volym

Sharky
15 november 2006 · 10 287 Inlägg

Mer bas vid låg volym? Loudness menar du. Har du sådan på stereon så slå på den.

Annars går det att labba med hög-lågnivåomvandlaren så att den blir frekvensberoende men det kräver en del kunskaper i elektronik.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
ryttersson
15 november 2006 · 454 Inlägg

jag har saab 9-5 originalstereo.... så jag har ställt in så mkt bas som möjligt...... finns kanske inte nått mer att göra då eller ?...

Tuben
15 november 2006 · 238 Inlägg

ryttersson skrev:
jag har saab 9-5 originalstereo.... så jag har ställt in så mkt bas som möjligt...... finns kanske inte nått mer att göra då eller ?...

Tja antar att du har skruvat på level på ditt steg så den spelar så högt som möjligt redan,

Annars kan du köpa hög till lågnivå från mds där är lite skruvar att höja och sänka på
har själv ett sånt i min får och fungerar kannon, har dock inte provat biltemas men såg att man inte kunde göra några som hälst inställningar på det.

// Tobbe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang