Provade på att göra locket till styrboxarna i kolfiber, blev helt ok för att vara första gången. Ska bara slipa lite mer på det. Börjar närma sig lackering av motorutrymmet också, vet inte om jag ska lägga epoxygrund i hela motorutrymmet eller om jag ska lägga det där det behövs sen lägga en slipgrund. Vad tror ni ? Har fått tag i länkarmar fram med separat spindelled också, borde komma i nästa vecka nån gång
Har tagit det lite lugnt senaste veckan men har hunnit med lite iallafall Har lackerat länkarmar och lite andra delar mattsvart. Har fått delrin bussningarna till subframen också, så ska till garaget idag och pressa i bussningar i länkarmar och subframe. Tänkte lägga lite matt klarlack på styrväxeln också så den blir färdig Kolvarna har inte kommit än men dom kommer kanske i nästa vecka
Den svarta färgen utan matt klarlack. Med matt klarlack. Blev lite halvmatt men det funkar Fäste till vxllådan. 92ans länkarmar med separat spindelled. Blev inga jättebra bilder Men ni ser att det är svart iallafall. 1st delrin bussning till subframen
Kommentera gärna lite vad ni tycker/tänker om projektet. Kom gärna med kritik och tips
Kommer du sätta dit nya lager också, vilket märke väljer du isf?
Den delen sitter på baksidan av växellådan, fästet till motorkudden sitter över Vilka lager tänker du på? Somsagt alla slitagedelar byts till nya. Allt ska bli som nytt är tanken Om du menar hjullager så blir det nog Volvo original
Den delen sitter på baksidan av växellådan, fästet till motorkudden sitter över Vilka lager tänker du på? Somsagt alla slitagedelar byts till nya. Allt ska bli som nytt är tanken Om du menar hjullager så blir det nog Volvo original
Ja precis det var hjullagren fram jag tänkte på Ok, ingen ide att köra på något annat märke när du kör ett sånt här race!
Har varit lite dålig med att uppdatera. Men nu har det hänt lite grejer ! Motorutrymmet är lackerat, body lagt i hjulhusen, subrame monterad, länkarmar, spindlar, spindelleder etc börjar falla på plats Blir riktigt bra, självklart är alla bultar och muttrar nya från Volvo Kul när man börjar se lite resultat efter allt slit Bjuder på en liten bildbomb på allt
Bultarna till hjullagrena kommer nästa vecka ! Testade att hänga på en av skivorna. Ska beställa nya damasker till styrväxeln. Bromssköldarna fick bli i samma färg som subframen. Nya konsoler och bultar fram och bak till subframe.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Dom slitsade bromsskivorna är tillsalu, 280mm skivor. Passar alltså 850/x70. Anledningen är att jag ska skaffa slitsade 302mm skivor istället. Köpte dessa för 1500kr från Gmtech, säljes för 1000:- om någon är intresserad