1641
Sök

Volvo 855 T-5R Renovering och Ombyggnation

Helrenovering av 855 T-5R :)

128 291 Visningar
Uppdaterades senast 9 mars 2015
En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
2 februari 2014
#121
Går det inte annars bara Be någon svetsa i lite och sen att man fräser ur det som inte ska vara där?  Säkert rätt dyrt men känns rätt onödigt att skrota en topp?


347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#122
Extrazz skrev:
Går det inte annars bara Be någon svetsa i lite och sen att man fräser ur det som inte ska vara där?  Säkert rätt dyrt men känns rätt onödigt att skrota en topp?

Jo, det är det lite synd hmm Men det känns enklare att köpa en på skroten, försöka hitta en med lågt miltal och i bra skick så är 600kr inte så farligt smile


926 Inlägg
2 februari 2014
#123
problemet för mej var att nästan alla t5 er hade dom ryckt mätarhuset så det gick inte å se, och sen tiden då, dom har bara öppet 4 timmar på lördagar så det gäller att va snabb som fan! jag hann precis wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#124
Dynamic_Bass skrev:
problemet för mej var att nästan alla t5 er hade dom ryckt mätarhuset så det gick inte å se, och sen tiden då, dom har bara öppet 4 timmar på lördagar så det gäller att va snabb som fan! jag hann precis wink

Haha känner igen det där har varit där på lördagar med, man får stressa lite wink Miltalet kan man se på deras hemsida ! smile


926 Inlägg
2 februari 2014
#125
Skolda skrev:
Dynamic_Bass skrev:
problemet för mej var att nästan alla t5 er hade dom ryckt mätarhuset så det gick inte å se, och sen tiden då, dom har bara öppet 4 timmar på lördagar så det gäller att va snabb som fan! jag hann precis wink

Haha känner igen det där har varit där på lördagar med, man får stressa lite wink Miltalet kan man se på deras hemsida ! smile

Jaha du där ser man wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

321 Inlägg
2 februari 2014
#126
Härligt härligt, håller må å lyfter upp min motor på stativ nu oxå smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#127
Efter lite eld och en gnutta våld så är subframe bussningarna borta wink Subframen blästras ev nån gång i nästa vecka smile

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0096-2.jpg

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0097-2.jpg

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0098-2.jpg


347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#128
JonteWikman skrev:
Härligt härligt, håller må å lyfter upp min motor på stativ nu oxå smile

Såg det smile, ska bli roligt att följa ditt projekt wink


926 Inlägg
2 februari 2014
#129
du lyckades få väck bussningarna utan eld?

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#130
Dynamic_Bass skrev:
du lyckades få väck bussningarna utan eld?

Nja, eldade lite först så att gummit blev riktigt mjukt. Sen bände jag ut metallhyllsan som sitter i bussningen, sen var det bara att bända ut det som var kvar av bussningen wink


926 Inlägg
2 februari 2014
#131
Skolda skrev:
Dynamic_Bass skrev:
du lyckades få väck bussningarna utan eld?

Nja, eldade lite först så att gummit blev riktigt mjukt. Sen bände jag ut metallhyllsan som sitter i bussningen, sen var det bara att bända ut det som var kvar av bussningen wink

aa okej menar de wink det är ju nästan omöjligt utan eld wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

Kalaspuff
2 februari 2014
#132
Glöm inte o mäta tjockleken på toppen så den är i bra skick! smile

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#133
Kalaspuff skrev:
Glöm inte o mäta tjockleken på toppen så den är i bra skick! smile

Vad menar du nu ?smile


Kalaspuff
2 februari 2014
#134
Skolda skrev:
Kalaspuff skrev:
Glöm inte o mäta tjockleken på toppen så den är i bra skick! smile

Vad menar du nu ?smile

Toppen ska vara 129 +/- 0,05 mm och får planas max 0,3 mm.

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#135
Sitter och kollar på grenrör, har ju tänkt köpa ett Japan grenrör. Men det finns ju 2 olika ett 688 och 921. 688 är ju det äldre och 921 är från s60 t5? Har läst att det inte ska vara någon jättestor skillnad på flöde på dessa två men att 921 är aningen bättre.
Har ett artnr 9207688 någon som vet om det stämmer ?smile


926 Inlägg
2 februari 2014
#136
jag har ett -688 men -921 e snäppet värre när man kommer upp mot 500-600 hk annars är dom likvärdiga fast -688 är av bättre kvalete. ¨

när jag pratade med tmr så sa dom att om man kör med 500-600 hk med dom grenrören så blir mottrycket för stort och motorn håller inte mer än kanske 2000 mil ist för 20 000 mil med extraktor.

men hur många häst siktar du på? smile

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#137
Dynamic_Bass skrev:
jag har ett -688 men -921 e snäppet värre när man kommer upp mot 500-600 hk annars är dom likvärdiga fast -688 är av bättre kvalete. ¨

när jag pratade med tmr så sa dom att om man kör med 500-600 hk med dom grenrören så blir mottrycket för stort och motorn håller inte mer än kanske 2000 mil ist för 20 000 mil med extraktor.

men hur många häst siktar du på? smile

Har inte funderat så mycket på det men inga 5-600 HK.
Skulle bli nöjd med runt 350HK wink


926 Inlägg
2 februari 2014
#138
Skolda skrev:
Dynamic_Bass skrev:
jag har ett -688 men -921 e snäppet värre när man kommer upp mot 500-600 hk annars är dom likvärdiga fast -688 är av bättre kvalete. ¨

när jag pratade med tmr så sa dom att om man kör med 500-600 hk med dom grenrören så blir mottrycket för stort och motorn håller inte mer än kanske 2000 mil ist för 20 000 mil med extraktor.

men hur många häst siktar du på? smile

Har inte funderat så mycket på det men inga 5-600 HK.
Skulle bli nöjd med runt 350HK wink

då kvittar det om du har -688 eller -921 wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

347 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
#139
Dynamic_Bass skrev:
Skolda skrev:
Dynamic_Bass skrev:
jag har ett -688 men -921 e snäppet värre när man kommer upp mot 500-600 hk annars är dom likvärdiga fast -688 är av bättre kvalete. ¨

när jag pratade med tmr så sa dom att om man kör med 500-600 hk med dom grenrören så blir mottrycket för stort och motorn håller inte mer än kanske 2000 mil ist för 20 000 mil med extraktor.

men hur många häst siktar du på? smile

Har inte funderat så mycket på det men inga 5-600 HK.
Skulle bli nöjd med runt 350HK wink

då kvittar det om du har -688 eller -921 wink

Fick bli ett -688 smile


926 Inlägg
2 februari 2014
#140
Skolda skrev:
Dynamic_Bass skrev:
Skolda skrev:

Har inte funderat så mycket på det men inga 5-600 HK.
Skulle bli nöjd med runt 350HK wink

då kvittar det om du har -688 eller -921 wink

Fick bli ett -688 smile

Härligt! smile

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING


Sök