Mds bara skit ?

tsdi Egenföretagare
19 november 2006 · 2 496 Inlägg

psittacus skrev:
LÅS den här skit-tråden!!

Vänta nu, jag sökte svar på om det var skit, inte bekräftelser, men snart blir den nog låst när sådana som du sitter och inte har något bättre för sig än att klaga..

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Germax
20 november 2006 · 12 086 Inlägg

Jag har precis byggt färdigt min låda med dubbla MDS FD12 och säg vad ni vill men saatan va det trycker. Har ett bra steg till skiten då oxå.

Jag förstår att de inte är välrdsklass men för den pengen är det otroligt prisvärt!

ToXtreme
20 november 2006 · 3 627 Inlägg

MDS har olika basar beroende på vad du är ute efter..

va på Crank it up with MDS.. psittacus med för den delen.. och X-max serien spelar mycket mer välljud än tex Digital basarna.. trots att X-maxen är på fler watt så spelade Digitalen bättre!!

Så watt är skit samma.. det är bara en siffra lixom smile

MDS är fin skit.. man får mer för pengarna än att lägga det på tex. JL eller nåt sånt..

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
FreddeK
20 november 2006 ·

hört att MDS tillverkar basar och högtalare för åtminstonde 20 andra märken på marknaden! vet dock inte om det stämmer men rätta mig om jag har fel!

och nej det är inget skit! man får mycket för pengarna!

psittacus
20 november 2006 · 533 Inlägg

tsdi skrev:

psittacus skrev:
LÅS den här skit-tråden!!

Vänta nu, jag sökte svar på om det var skit, inte bekräftelser, men snart blir den nog låst när sådana som du sitter och inte har något bättre för sig än att klaga..

Provat att använda sök på sistone eller...!!??
Har du inte läst tillräckligt med trådar om huruvida ett märke är bra eller dåligt!!

Största anledningen till att trådar är/blir dåliga beror nog på att en del ställer jä-ligt dåliga och osakliga frågor som ständigt dyker upp i olika skepnader.

Om en säger att MDS är bra så kommer nästa i inlägget efter och tycker det är skit. Som sagt, vi läser om detta hela tiden.

Koppla in och låt dina öron göra jobbet för det är väl ändå du som ska lyssna!

Vill du sen ha mitt råd och svar så är det NEJ!!

Nu har jag svarat och tycker fortfarande att vi kan låsa tråden!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
tsdi Egenföretagare
20 november 2006 · 2 496 Inlägg

psittacus skrev:

tsdi skrev:

psittacus skrev:
LÅS den här skit-tråden!!

Vänta nu, jag sökte svar på om det var skit, inte bekräftelser, men snart blir den nog låst när sådana som du sitter och inte har något bättre för sig än att klaga..

Provat att använda sök på sistone eller...!!??
Har du inte läst tillräckligt med trådar om huruvida ett märke är bra eller dåligt!!

Största anledningen till att trådar är/blir dåliga beror nog på att en del ställer jä-ligt dåliga och osakliga frågor som ständigt dyker upp i olika skepnader.

Om en säger att MDS är bra så kommer nästa i inlägget efter och tycker det är skit. Som sagt, vi läser om detta hela tiden.

Koppla in och låt dina öron göra jobbet för det är väl ändå du som ska lyssna!

Vill du sen ha mitt råd och svar så är det NEJ!!

Nu har jag svarat och tycker fortfarande att vi kan låsa tråden!

Tack för ett långt och bra svar, jag menade inte att man i tråden ska säga nej det är skit och jo det är bra, utan jag var mera ute efter svar som : jo dom är bra men bara dom spelar med en jvc stereo, eller jo dom är bra för dom pengarna men lägg häldre ngn hundralapp mera på rockford osv !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Soundlover
20 november 2006 · 23 Inlägg

Har också enbart mds delar i min bil. Det låter kanon. Deras grejor kan spela både högt och bra enligt mig.

gurenius
21 november 2006 · 1 631 Inlägg

Freddeponken skrev:
hört att MDS tillverkar basar och högtalare för åtminstonde 20 andra märken på marknaden! vet dock inte om det stämmer men rätta mig om jag har fel!

Kan du nämna ETT av de 20 märkena?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Danijel
23 november 2006 · 237 Inlägg

jag kommer köra på enbart mds i min bil utom framsystemet. då jag själv provat lite tråkiga grejor lite grejor och mds höll inte. men deras basar och 6x9or är bra. men inte deras framsystem

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
Burnout89 Överladdad!
23 november 2006 · 530 Inlägg

Kan säga så här fast jag inte är så erfaren av ljud. smile  Mds grejer är bra kvalite om man har gjort allt runt om kring bra.. har man en fel gjord baslåda till basen och krämar max och man själv tycker de "dunkar" så kan de va helt felbyggd låda som basen inte alls trivs i och på så sätt bränner man talspolen..   Kan säga så här jag kör med det här i min bil: Kenwood mp3 stereo, Mds fanatic 6.5" , 2st Mds Da 1080 basar i en basreflexlåda,  2 st Gp3 bryggade på varsin bas smile, Ett optima batteri. och imorrn så ska de in handlas ett litet baksystem oxå tongue så man kan överrösta den all bas tongue  men som sagt jag har aldrig haft nå problem me mds grejer.. allt beror på den som använder grejerna tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
23 november 2006 · 148 Inlägg

körde 3x mds xr-12or åh sen 4 st g25or i volvon åh 5st mono steg på d dubbla generatorer åh d lät bra.. men visst andra spelar säkert bättre men e ju va man e villig betala

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
vw-power
23 november 2006 · 21 Inlägg

Jag har använt MDS fath boy baslåda med dubbla 12:or,
i min golf mk2, vissa låtar med mer bas än andra
så gick det inte sitta i bilen...körde då
på ett 4 ch steg, som drev basarna samt 2 st 6*9:or

många säger att mds är dyrt skit/snik ect ect
men jag är hel nöjd med mina grejjor,
har även 2 st koax högtalare i fronten, har hängt med nu i snart 3 år smile

Smaken är som baken,det är det som gör oss unika=)
Volkswagen Caddy 1,6 TDI "Caramell-Caddyn" (2013)
Wakkabakkawoo
24 november 2006 · 33 Inlägg

Ha ha! Statte kniven i en MDS bas i dag för att kolla om spolen va bränd! det va kul! den va iof bränd men det berodde på att limningen hade släppt så basen gick på högvarv tills den brände... Deras förra budgetserie hade tydligen ett väldigt stort problem med det... iallafall 10"arna...

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang