Volvo 240 -80 med b23

Tänkte se om man kan få lite fart på 240in
  • 27 Följare
  • 29 810 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 maj 2014
gasaren
29 mars 2014 · 77 Inlägg

dormdasse skrev:

gasaren skrev:

gasaren skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=mh0uk5rbIK4&feature=youtu.be

omappad ska bromsas på söndag

Ouff snuskig wink går ju gott på tomgången ju! kan inte vänta tills du ger gärnet med den!

jaa kliar litt i foten wink

dormdasse
29 mars 2014 · 382 Inlägg

gasaren skrev:

dormdasse skrev:

gasaren skrev:

omappad ska bromsas på söndag

Ouff snuskig wink går ju gott på tomgången ju! kan inte vänta tills du ger gärnet med den!

jaa kliar litt i foten wink

plattan i mattan stampa koppling och lev rövare! ;D

gasaren
31 mars 2014 · 77 Inlägg

Lite tråkiga nyheter, bromsade bilen igår och blev jätte nöjd med 238nm och 201hk på hjulen. idag hade vi bandag på skolan och jag började lungt och skulle öka tempot efterhand men hann ca 10 varv bara, änn så länge vet jag bara att 1ans stake har gjort hål i sumpen. men kommer lite film på dem första varven och när jag fick köra min orginal 744 gl istället.

_XenoX_ Tekniker
1 april 2014 · 221 Inlägg

Grattis ändå! Du fick ju ut fantastiska siffror ändå. Tråkigt att det inge hängde med så länge. Men du körde rätt hårt med den. Fick den någon chans att köra in sig?

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
gasaren
2 april 2014 · 77 Inlägg

_XenoX_ skrev:
Grattis ändå! Du fick ju ut fantastiska siffror ändå. Tråkigt att det inge hängde med så länge. Men du körde rätt hårt med den. Fick den någon chans att köra in sig?

o ja den kördes in rätt, 50min på förhöjd tomgång, 20mil körning under 3000varv innan bromsning.

_XenoX_ Tekniker
2 april 2014 · 221 Inlägg

gasaren skrev:

_XenoX_ skrev:
Grattis ändå! Du fick ju ut fantastiska siffror ändå. Tråkigt att det inge hängde med så länge. Men du körde rätt hårt med den. Fick den någon chans att köra in sig?

o ja den kördes in rätt, 50min på förhöjd tomgång, 20mil körning under 3000varv innan bromsning.

Hmm .. Ja du har då höjden av otur! Hoppas du inte ger upp för det?

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
gasaren
3 april 2014 · 77 Inlägg

_XenoX_ skrev:

gasaren skrev:

_XenoX_ skrev:
Grattis ändå! Du fick ju ut fantastiska siffror ändå. Tråkigt att det inge hängde med så länge. Men du körde rätt hårt med den. Fick den någon chans att köra in sig?

o ja den kördes in rätt, 50min på förhöjd tomgång, 20mil körning under 3000varv innan bromsning.

Hmm .. Ja du har då höjden av otur! Hoppas du inte ger upp för det?

ja nää men för tillfallet har jag ingen aning om hur jag ska göra

_XenoX_ Tekniker
3 april 2014 · 221 Inlägg

Leta reda på en ny 23A och ut å gasa smile

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
gasaren
4 april 2014 · 77 Inlägg

_XenoX_ skrev:
Leta reda på en ny 23A och ut å gasa smile

aa se hur det blir smile

gasaren
5 maj 2014 · 77 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186485/186485-bdd31875532cd40bd6fa61eb4cc41595.jpg

hela blocket = skrot

gasaren
5 maj 2014 · 77 Inlägg

mät alltid vevarna även om dem är nyslipade.

_XenoX_ Tekniker
5 maj 2014 · 221 Inlägg

gasaren skrev:
mät alltid vevarna även om dem är nyslipade.

Hur menar du nu? Tolleransen?

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
gasaren
5 maj 2014 · 77 Inlägg

_XenoX_ skrev:

gasaren skrev:
mät alltid vevarna även om dem är nyslipade.

Hur menar du nu? Tolleransen?

jag la ju i en nyslipad vev och dum som man ä så litade man på det. nu visar det sig att veven inte var hundra i slipningen.

_XenoX_ Tekniker
5 maj 2014 · 221 Inlägg

gasaren skrev:

_XenoX_ skrev:

gasaren skrev:
mät alltid vevarna även om dem är nyslipade.

Hur menar du nu? Tolleransen?

jag la ju i en nyslipad vev och dum som man ä så litade man på det. nu visar det sig att veven inte var hundra i slipningen.

Okay så lagrena var för tajta. Då funkar de ju till den blir riktigt varm. Riktigt nyttig info ändå. Så det är ju alltid något posetivt smile Men du ger inte upp nu va? smile

Volvo 244 GL "E85 Edition" (1988)
-HakanRacing Folkrace e livet!
5 maj 2014 · 606 Inlägg

vem slipade veven? nämligen tänkt beställa en slipad vev och tänkte vem man ska välja sist smile

Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt.
Följ gärna mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313137
Volvo 245 (1989)
Audi 80 quattro "Fattigmans s2a" (1992)
Volvo 240 "isbiln" (1976)
gasaren
6 maj 2014 · 77 Inlägg

_XenoX_ skrev:

gasaren skrev:

_XenoX_ skrev:

Hur menar du nu? Tolleransen?

jag la ju i en nyslipad vev och dum som man ä så litade man på det. nu visar det sig att veven inte var hundra i slipningen.

Okay så lagrena var för tajta. Då funkar de ju till den blir riktigt varm. Riktigt nyttig info ändå. Så det är ju alltid något posetivt smile Men du ger inte upp nu va? smile

kommer bild på hur lagrena ser ut. mässingen på en stake var sliten bara i mitten jämt runt. nä då men bilen blir orginal, nu ska rallyt va nummer 1 på listan smile allt gav ju erfarenhet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang