2386
Sök

extraljus på 740??

12 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Undrar vart man fäster extraljus på 740? ska ha tre st bosch.

21 761 Inlägg
17 november 2006
Brukar finnas extraljusfästen som sätts fast bakom nummerplåten.

Plastbåtbyggare
28 Inlägg
15 oktober 2008
Brorsan svetsde ihop ett plattjärn med 3 hål i med 2st m10 bultar på undersidan.
Borra genom kofångaren uppifrån genom balken å dra åt som faan!
å fast med xtra ljusen.
Blir mycke snyggare än å sätta dom så långt fram framför grillen.
Lycka till
/Peter

Jag har en 740, men den går lika dåligt som två.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
11 maj 2009
Hur ser orginal extraljus på 740 ut?
Är dom runda eller rektangel?
Jag har runda men dom er inte så orginal ut och dom har rostat sönder.

3 714 Inlägg
11 maj 2009
orginal är dom väl rektangulära?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Volvo850-92
1 682 Inlägg
11 maj 2009
bollen1986 skrev:
orginal är dom väl rektangulära?

Okej. Vet du vart man kan köpa sådana?
Inte skroten. Det vet jag. Och jag vill helst inte köpa begagnat p.g.a defekter.

En annan fråga. Vart kan man köpa s.k " skydd" för framlyktan. Skyddet är igenomskinligt och sträcker sej över blinkersen.
Kostand?

332 Inlägg
11 maj 2009
Borra i stötfångaren .. kan väl hålla med om att det inte är så kul o borra rakt i bilen, men det beror ju på vilket skick 740in är i. En vanlig "svensson 740" tycker inte jag det spelar nån roll på .. o sen minskar ju stöldrisken betydligt om du drar direkt i stötfångaren, plus att risken för att köra sönder dom minskar då extraljusen inte hamnar utanför bilen smile

Volvo850-92
1 682 Inlägg
12 maj 2009
foborg skrev:
Borra i stötfångaren .. kan väl hålla med om att det inte är så kul o borra rakt i bilen, men det beror ju på vilket skick 740in är i. En vanlig "svensson 740" tycker inte jag det spelar nån roll på .. o sen minskar ju stöldrisken betydligt om du drar direkt i stötfångaren, plus att risken för att köra sönder dom minskar då extraljusen inte hamnar utanför bilen smile

Pratar du med mej eller TS?
Om det är TS så ska du veta att han skrev detta inläg år 2006 tongue

282 Inlägg
12 maj 2009
Finns färdiga hållare att köpa som man sätter fast bakom reggplåten. Finns nog att köpa på Mekonomen, Biltema, Meca, Swedol osv.. Ska även finnas nått som heter lighton-båge

332 Inlägg
12 maj 2009
Volvo740-88 skrev:
foborg skrev:

Pratar du med mej eller TS?
Om det är TS så ska du veta att han skrev detta inläg år 2006 tongue

Haha ja jävlar tongue men varför kom tråden upp igen efter 3 år då? tongue ajja det är aldrig fel o yttra sin åsikt wink

Sök