5730
Sök

Volvo v70 -99 höj/sänka ljuset har slutat fungera, hur gör man ändringen manuellt?

1 830 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
Hej!

Har en sån där knapp vid ratten för att höja/sänka ljuset fram.
Men den fungerar inte på vänster sida och den behövs höjas..
Hur gör jag det manuellt? tongue
Aldrig gjort det på en v70 förr, vet prinsipen att man bara ska vrida på en sak men vet ej om det är den jag hittat som jag ska vrida på eller ej.

Tänkte det att vissa bilar har ju en som du kan vrida så ljuset går åt höger/vänster o en annan som gör upp/ner.

(den jag hittat sitter på vänster lyckta till vänster).

4 824 Inlägg
2 februari 2014
om ljuset inte ändras när du vrider på knappen inne i bilen så är elmotorn till justeringen kass och det är bara att byta motorn (inget svårt alls).
innan du pillar på justeringen på lampan så ska du ha knappen i läge 0 dvs längst upp och det för att ljustet ska stå rätt när bilen är olastad.
den du ska ändra på sitter på elmotor, är en vit sexkantig grej.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 830 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
Christian S skrev:
om ljuset inte ändras när du vrider på knappen inne i bilen så är elmotorn till justeringen kass och det är bara att byta motorn (inget svårt alls).
innan du pillar på justeringen på lampan så ska du ha knappen i läge 0 dvs längst upp och det för att ljustet ska stå rätt när bilen är olastad.
den du ska ändra på sitter på elmotor, är en vit sexkantig grej.

Provade ändra lite på den jag såg men det hände inget :S
Helljuset är ju rakt o bra men halv är ju nästan rakt ner :S var inte så förrut idag så förstår inte hur det kan ha blivit så bara sådär :S

4 824 Inlägg
2 februari 2014
kanske är så att den har släppt i fästet på refläktorn?
att helljuset är bra är väll inte så konstigt då det är separat hel och halvljus.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 830 Inlägg
3 februari 2014
Trådstartare
Christian S skrev:
kanske är så att den har släppt i fästet på refläktorn?
att helljuset är bra är väll inte så konstigt då det är separat hel och halvljus.

får ta en titt sen o se om jag kan ta reda på vad felet är smile
för det är något störande att äntligen fixat så man har ljus ordentligt på vänster sidan o så lyser det rätt ner >< xD

Sök