Smita från polis?! (ändrat för att minska missförstånden)

Sebb0
9 februari 2014 · 118 Inlägg

Tjenare satt här nu mitt i natten och filosoferade lite..

Jag har länge haft tankar på att bygga en sneak turbo på min e30.
Jag har fortfarande min prövotid och är inte sugen på att ta risker på att förlora kortet m.m. för att dom öppnar huven eller nått dumt..

Skulle vilja veta lite mer vilka rättigheter man har om man blir stoppad av polien?

Och i om man tex skulle sladda på en parkering och polisen kommer. va gör man då? va får man för böter?
Och om man skulle göra som vi redan pratat om  "Att gömma ansiktet parkera bilen och kliva ur o gå in bland folk"
Vill veta lite hur ni gör när ni är ute o testar era bilar o projekt.

Även lite va kan polisen göra om man kommer på sladd med en gammal 740? de va halt? 
Kan dom bevisa att man gör de med flit? och lite allt möjligt förklara ni som vet lite som vart med om sånt smile

Senast redigerat av Sebb0 (11 februari 2014)

Unleash
9 februari 2014 · 370 Inlägg

Våga stå för vad du gör, eller inte göra det alls?

Senast redigerat av Unleash (9 februari 2014)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
pulchi
9 februari 2014 · 640 Inlägg

Det är inte riktigt lika lätt att köra ifrån polisen som filmerna från Hollywood får det att framstå. Du ska ha enorm tur om du lyckas köra ifrån dom i det exemplet du gav. Kom dock ihåg att du säkerligen kommer åka på ännu fler trafikförseelser om du försöker köra ifrån dom.

I det andra exemplet så är det ju bara att ta bötern och se glad ut.

Bara för att du har prövotid så betyder det inte att du blir av med körkortet för minsta lilla fel du gör. Det enda som egentligen händer är att du får ta om ditt körkort om du blir av med det. Skillnaden när man inte har prövotid är att man får tillbaka det om man blir av med sitt körkort mindre än ett år. Stå och bränna däck på en parkering, det kommer du inte förlora körkortet för. Inte för att ha turbokonverterat heller för den delen.

Freddye
9 februari 2014 · 391 Inlägg

Att du går i dessa tankar tyder på att du inte är mogen nog att vistas i trafiken. Väx upp.
Som Unleash skrev: stå för det du gör.

Skaffa en hobby/sport där du får leka av dig istället.

aaaaaaaaaa
9 februari 2014 · 236 Inlägg

När du passerar polisen och du, i backspegeln, ser att polisen börjar bromsa utan att sätta på blåljus... gasa på fort som fan och kör in på någon mindre gata/parkera.
Ang. bilträffar. Om det är en stor träff med minst hundra bilar, så behöver du bara parkera nånstans diskret och gå därifrån utan att polisen ser dig.

Så länge polisen personligen inte har sett dig, eller ditt ansikte och reg.nr. blivit fångad på film, kan du inte dömmas.

Power is measured in dB
Sebb0
9 februari 2014 · 118 Inlägg

CustomSS1 skrev:
När du passerar polisen och du, i backspegeln, ser att polisen börjar bromsa utan att sätta på blåljus... gasa på fort som fan och kör in på någon mindre gata/parkera.
Ang. bilträffar. Om det är en stor träff med minst hundra bilar, så behöver du bara parkera nånstans diskret och gå därifrån utan att polisen ser dig.

Så länge polisen personligen inte har sett dig, eller ditt ansikte och reg.nr. blivit fångad på film, kan du inte dömmas.

Ja som sagt va. Jag ska ju inte försöka fly fler mil. Utan bara svänga in närmsta gata och kliva ur.

Och på en bil träff så ställer du ju åter igen bara bilen. 

Men om?  Dom ser bilen börna och reg.nr  sen att bilen parkeras och någon små springer fån bilen. Men dom inte kan komma fram till bilen i tid så att dom inte kan identifiera föraren (mig)
Kommer dom skicka någon form av böter till ägaren av fordonet eller hur kommer dom göra?
Dom kan ju inte bevisa att det var jag som körde men jag ska ju veta vem som använder min bil eller hur?

hur gör dom i den situationen?

Sebb0
9 februari 2014 · 118 Inlägg

Freddye skrev:
Att du går i dessa tankar tyder på att du inte är mogen nog att vistas i trafiken. Väx upp.
Som Unleash skrev: stå för det du gör.

Skaffa en hobby/sport där du får leka av dig istället.

Alltså du får det att låta som jag ska spränga ett köpcenter eller springa in med automatvapen på en skola o spreja ner allt som rör sig.

Nej jag vet att man ska stå för det man gör. Men jag känner inte att jag har lust att bli av med koret eller får en saftig böter i bara för att man råka göra ett fel.

Jag sitter ju inte o kör som en idiot fram och tillbaka  utan de handlar ju om (Den där kvällen) och man just bara försöker svänga in på en gata och parkera bilen.
Eller när du va ute med dina kompisar och sladda lite på maxi parkeringen en lördag natt.

Jag håller redan på med Dragracing och ska ev testa på Drifting  så ska leka av mig på banan med.

pulchi
9 februari 2014 · 640 Inlägg

Sebb0 skrev:
Och på en bil träff så ställer du ju åter igen bara bilen. 

Men om?  Dom ser bilen börna och reg.nr  sen att bilen parkeras och någon små springer fån bilen. Men dom inte kan komma fram till bilen i tid så att dom inte kan identifiera föraren (mig)
Kommer dom skicka någon form av böter till ägaren av fordonet eller hur kommer dom göra?
Dom kan ju inte bevisa att det var jag som körde men jag ska ju veta vem som använder min bil eller hur?

hur gör dom i den situationen?

Du som bilägare kommer inte få böter för det, en sån böter får föraren av fordonet. Om du påstår att det inte var du som körde så kommer dom troligtvis vilja veta vem det var. Det vackra med vårt land är att vi inte behöver hjälpa polisen med såna grejer smile

aaaaaaaaaa
9 februari 2014 · 236 Inlägg

Sebb0 skrev:
[...]
Men om?  Dom ser bilen börna och reg.nr  sen att bilen parkeras och någon små springer fån bilen. Men dom inte kan komma fram till bilen i tid så att dom inte kan identifiera föraren (mig)
Kommer dom skicka någon form av böter till ägaren av fordonet eller hur kommer dom göra?
Dom kan ju inte bevisa att det var jag som körde men jag ska ju veta vem som använder min bil eller hur?

hur gör dom i den situationen?

Är poliserna riktigt griniga kan de välja att bogsera bort bilen som "bevismaterial" för olaglig modifiering + smitning från polis, men det lär aldrig hända.
Så fort du kommer in bland bilarna på en bilträff kommer polisen troligtvis avsluta jakten och åka därifrån, annars blir de instängda och konfronterade av alla bilgalningar där.
Så länge du lämnar bilen utan att du syns, är du säker.

Jag uppmanar absolut inte till smitning, utan jag berättar bara hur situationen realistiskt skulle kunna se ut smile

Power is measured in dB
Henrik-N
9 februari 2014 · 450 Inlägg

Sebb0 skrev:
Tjenare satt här nu mitt i natten och filosoferade lite..

Jag har länge haft tankar på att bygga en sneak turbo på min e30.
Jag har fortfarande min prövotid och är inte sugen på att ta risker på att förlora kortet m.m. för att dom öppnar huven eller nått dumt..

Om man skulle åka på en tex 50 väg i 70-80 på kvällen/natten   Ser att du möter en polis på vägen i andra färdriktningen som ser att du kör allt för fort.

Vad händer? Vad kan dom göra? Vad kan hända mig?   

Om jag då till exempel då skulle hålla samma temp eller gasa lite till och smita in bland lite små gator. parkera bilen låsa och dra där ifrån fortare en kvickt..?

Eller att jag tex står och börnar eller sladdar på en parkering på en bil träff. Ser polisen och då stänger av, låser bilen, och springer in bland folk...?

Vad kan hända mig? Dom kan ju inte direkt bevisa att det vart jag som körde men jag "borde veta vem som kört bilen" hur kommer dom göra för att sätta dit mig och hur försvarar jag mig?




skulle dom "vinna" och få fram att det var jag så skulle ju troligen det leda till böter och att dom tar mitt kort.

Men vad kan dom göra som sagt och hur försvarar jag mig och ser till att inte få något straff?

Hur gammal är du, mogna till eller skicka tillbaka körkortet och börja ta bussen.
"Vad händer om jag smiter tråd"

Ja man kan ju hoppas dem tar dig och placerar dig på psyket.

Man kan ju undra hur du gör om olyckan väl är framme och placerar någon rullstol resten av livet, för att du ska va cool i DIN SUPER HÄFTIGA TURBO E30,

Sebb0
9 februari 2014 · 118 Inlägg

Tack för svaren!
Bra att veta det med att dom inte kan sätta dit en på de sättet smile 

För som några värkar tro här så ska jag ju inte bli någon som åker i 150 inne i stan o försöka köra på folk o sladda förbi stop och trafikljus. Utan bara vill veta vad man ska ta sig till om man ser polisen i horisonten när man busar lite smile

Vet att vi står där oftast hela helgen på natten o snackar vid maxi parkeringen och sen är de någon som sladdar o börnar lite. Men när väl polisen kommer och dom skulle komma med bra tinning så ville jag veta vad man kan göra för o klara sig undan.

Jag är 18 år och har redan hunnit ta koret 2 gånger för en fort körning. men jag har lärt min läxa.
men vill inte hamna i skiten igen bara för att polisen hatar barn i min stad..

Cadillac_The_King
9 februari 2014 ·

Sebb0 skrev:
Tack för svaren!
Bra att veta det med att dom inte kan sätta dit en på de sättet smile 

För som några värkar tro här så ska jag ju inte bli någon som åker i 150 inne i stan o försöka köra på folk o sladda förbi stop och trafikljus. Utan bara vill veta vad man ska ta sig till om man ser polisen i horisonten när man busar lite smile

Vet att vi står där oftast hela helgen på natten o snackar vid maxi parkeringen och sen är de någon som sladdar o börnar lite. Men när väl polisen kommer och dom skulle komma med bra tinning så ville jag veta vad man kan göra för o klara sig undan.

Jag är 18 år och har redan hunnit ta koret 2 gånger för en fort körning. men jag har lärt min läxa.
men vill inte hamna i skiten igen bara för att polisen hatar barn i min stad..

Skaffa än moped bil då så slipper du köra förfort

Sebb0
9 februari 2014 · 118 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Sebb0 skrev:
Tack för svaren!
Bra att veta det med att dom inte kan sätta dit en på de sättet smile 

För som några värkar tro här så ska jag ju inte bli någon som åker i 150 inne i stan o försöka köra på folk o sladda förbi stop och trafikljus. Utan bara vill veta vad man ska ta sig till om man ser polisen i horisonten när man busar lite smile

Vet att vi står där oftast hela helgen på natten o snackar vid maxi parkeringen och sen är de någon som sladdar o börnar lite. Men när väl polisen kommer och dom skulle komma med bra tinning så ville jag veta vad man kan göra för o klara sig undan.

Jag är 18 år och har redan hunnit ta koret 2 gånger för en fort körning. men jag har lärt min läxa.
men vill inte hamna i skiten igen bara för att polisen hatar barn i min stad..

Skaffa än moped bil då så slipper du köra förfort

visst visst de är en bra ide men inte de jag vill..

Sebb0
9 februari 2014 · 118 Inlägg

något mer jag behöver veta om vad jag har för rättigheter? smile

annars behöver ni inte skriva. vet att jag formulera mig helt fel i början. men läser ni lite så förstår ni vad jag menar smile

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
10 februari 2014 · 1 163 Inlägg

Moralkärringar-Deluxe!

~Andy~
Hamilton
10 februari 2014 · 8 864 Inlägg

Sebb0 skrev:
något mer jag behöver veta om vad jag har för rättigheter? smile

annars behöver ni inte skriva. vet att jag formulera mig helt fel i början. men läser ni lite så förstår ni vad jag menar smile

Vilka rättigheter du har avgörs ju den dagen du ställs inför ett evt åtal eller misstanke om brott, allt annat är ju bara spekulationer och gissningar.

Fotograf på tierpidag.se
Sebb0
10 februari 2014 · 118 Inlägg

Hamilton skrev:

Sebb0 skrev:
något mer jag behöver veta om vad jag har för rättigheter? smile

annars behöver ni inte skriva. vet att jag formulera mig helt fel i början. men läser ni lite så förstår ni vad jag menar smile

Vilka rättigheter du har avgörs ju den dagen du ställs inför ett evt åtal eller misstanke om brott, allt annat är ju bara spekulationer och gissningar.

Ja det är ju sant tongue Men tänkte om någon vet mer som "gjort lika dant"  Alla som har en bil med lite pulver brukar ju använda dom hästarna lite gran. Alla kan ju inte bara köra sin bil på 5100 och Gatebil liksom, när du kommer dit vill man ju ha ett hum om hur man sladdar börnar och över huvud taget hanterar en bil med lite hästar under huven.

Vilket får en att göra saker på vägen/parkeringar för att de inte finns tillräckligt med tillfällen för vanliga folk att testa saker med sina bilar på inhägnat område eller banor. Och de alla vet ju de att om man gör de så kan polisen komma och då måste man ju kunna lite kryphål och sina rättigheter när de väl händer för att komma undan lite smidigare med de. En böter är ju helt försåtligt men mer en de funkar inte. smile

-matte En Medlem
10 februari 2014 · 405 Inlägg

Är det inte bättre att du kör en bana istället? Betydligt roligare och man kan verkligen pressa bilen och samtidigt vara fullständigt försäkrad om det skulle hända något.

På samma sätt som man utövar idrott på idrottsanläggningar så ska man utöva motorsport på sådana platser, visst kan man "slira" lite på en tom parkeringen men det måste ske med lite förnuft. Att aktivt hålla på att smita från polisen uppskattar ingen och kommer troligtvis sluta i katastrof.

Hamilton
10 februari 2014 · 8 864 Inlägg

Sebb0 skrev:

Hamilton skrev:

Sebb0 skrev:
något mer jag behöver veta om vad jag har för rättigheter? smile

annars behöver ni inte skriva. vet att jag formulera mig helt fel i början. men läser ni lite så förstår ni vad jag menar smile

Vilka rättigheter du har avgörs ju den dagen du ställs inför ett evt åtal eller misstanke om brott, allt annat är ju bara spekulationer och gissningar.

Ja det är ju sant tongue Men tänkte om någon vet mer som "gjort lika dant"  Alla som har en bil med lite pulver brukar ju använda dom hästarna lite gran. Alla kan ju inte bara köra sin bil på 5100 och Gatebil liksom, när du kommer dit vill man ju ha ett hum om hur man sladdar börnar och över huvud taget hanterar en bil med lite hästar under huven.

Vilket får en att göra saker på vägen/parkeringar för att de inte finns tillräckligt med tillfällen för vanliga folk att testa saker med sina bilar på inhägnat område eller banor. Och de alla vet ju de att om man gör de så kan polisen komma och då måste man ju kunna lite kryphål och sina rättigheter när de väl händer för att komma undan lite smidigare med de. En böter är ju helt försåtligt men mer en de funkar inte. smile

Som lekman kan du redan här glömma allt vad kryphål heter. Möjligen kan en erfaren jurist eller advokat hjälpa dig den dagen du behöver ett kryphål. Som jag tidigare skrev så kan man ju bara gissa och spekulera.

Din fråga är lite som vad man skulle säga till tomten när man träffar honom.....

Fotograf på tierpidag.se
Sebb0
10 februari 2014 · 118 Inlägg

-matte skrev:
Är det inte bättre att du kör en bana istället? Betydligt roligare och man kan verkligen pressa bilen och samtidigt vara fullständigt försäkrad om det skulle hända något.

På samma sätt som man utövar idrott på idrottsanläggningar så ska man utöva motorsport på sådana platser, visst kan man "slira" lite på en tom parkeringen men det måste ske med lite förnuft. Att aktivt hålla på att smita från polisen uppskattar ingen och kommer troligtvis sluta i katastrof.

Jag håller verkligen men med dig men problemet åter kommer ju.. "/ De finns inte så många dagar om året man kan få köpa på banan med en vanlig bil.. "/

Och klart att när man väl är ute o slirar är man ju inte mitt i skogen o sladdar lite så man inte stör någon. Eller så gör man de i lagom mängd på en parkering eller liknande.

Grejen är som sagt vad att polisen i min stad är helt hjärt lösa människor... Dom bara jagar barn. Följer efter oss. får böter för allt dom kan komma på..

Och de är att dom missbrukar sin makt.. Som gör att man blir orolig. Och därför vill veta sitt rätt och ev sätt att undvika problemen. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang