Det är inte så farligt dyrt.
Firman jag har haft kontakt med tar runda slängar 4000:- för kortning av axelrör, kortning och fräsning av splines på drivaxlar och byte av bultcirkel. Problemet för mig är att jag har hus och familj, så utgifterna i garaget hamnar ofta längre ner på listan än saker som att badrummet behöver renoveras eller att barnen behöver nya skor

Så 4000:- blir mycket. Och det är därför detta projekt är ett långtidsprojekt

Och en till sak som gör att det tar tid är att barn ofta blir sjuka, och frun som är hemma och är mammaledig blir då också sjuk. Såna gånger tar det tvärstopp i garaget

Gånger som nu. Frun är hemma i halsfluss och helt utslagen, så jag får ta barnen på heltid. Därför blir denna uppdatering en väldigt futtig sådan.
Jag hann ut en liten vända igår kväll dock, innan frun blev riktigt dålig. Jag hann inte med så mycket. Mest bara lite mer mätande. Jag ska placera ut infästningarna för övre bärarmar fram, och det är frigången mot skärm som är utmaningen. Men med jiggen jag har byggt går det skapligt. Jag får montera, linjera och fixera jiggen, och sen mäta mäta mäta. Jag börjar nu komma nära ett fungerande scenario, efter att ha justerat höjg och djup på infästningspunkt ett par gånger.
Såhär ser jiggen ut Ganska enkel, men oändligt justerbar i alla ledder. Det enda som är låst är att båda sidorna är paralella.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Chassiebygge/2016-03-30%2020.09.47_zpsbgygp0wu.jpg]()
På gängstången kommer jag sen montera på bussningarna, infästningarna och låsmuttrar så jag kan fixera allting när jag ska punkta det på plats. Förhoppningsvis fungerar det bra.
Jag har bockat till en skärm-atrapp också, för att få en känsla för hur mycket frigång jag har, utan att måsta punkta fast och montera skärmen av och på hela tiden för att se om det fungerar.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Chassiebygge/2016-03-30%2020.10.01_zps236nfj6t.jpg]()
Jag får se om jag bygger någon mer seriös, mer stabil rigg när jag ska finlira in det sista, och när jag ska få dit undre infästningarna. Eftersom jag kommer åka med Oilon-bussningar så är det kritiskt att det blir helt rakt för att inte få låsningar i bussningarna.
Återkommer förhoppningsvis under helgen.