motor byte Volvo 945

Rasmus_96
26 februari 2014 · 86 Inlägg

hej, jag undrar om det är värt att stoppa i en b230fk i en 945-93? det går ju inte att regga med den motorn då bilen är för ny, bilen är ju rostfri o hur fräsch i lacken som helst men motorn i den är skrot så undrar om dom märker om det är en fk motor i på besiktningen?

tacksam för svar smile

Senast redigerat av Rasmus_96 (26 februari 2014)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 februari 2014 · 14 041 Inlägg

Rasmus_96 skrev:
hej, jag undrar om det är värt att stoppa i en b230fk i en 945-93? det går ju inte att regga med den motorn då bilen är för ny, bilen är ju rostfri o hur fräsch i lacken som helst men motorn i den är skrot så undrar om dom märker om det är en fk motor i på besiktningen?

tacksam för svar smile

En utförligare rubrik är att föredra innan nån moderator raderar tråden. Skriv typ "Motorbyte i Volvo 945".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Rasmus_96
26 februari 2014 · 86 Inlägg

Vettemannen skrev:

Rasmus_96 skrev:
hej, jag undrar om det är värt att stoppa i en b230fk i en 945-93? det går ju inte att regga med den motorn då bilen är för ny, bilen är ju rostfri o hur fräsch i lacken som helst men motorn i den är skrot så undrar om dom märker om det är en fk motor i på besiktningen?

tacksam för svar smile

En utförligare rubrik är att föredra innan nån moderator raderar tråden. Skriv typ "Motorbyte i Volvo 945".

/Benny

okej, tack

Enchzzz
26 februari 2014 · 347 Inlägg

Är bilen reggad innan 1/1-93 så får du regga med annan motor. Och då det är en 93a så är det inte omöjligt att den är reggad på 92.

Rasmus_96
27 februari 2014 · 86 Inlägg

Enchzzz skrev:
Är bilen reggad innan 1/1-93 så får du regga med annan motor. Och då det är en 93a så är det inte omöjligt att den är reggad på 92.

aha okej, det står så här på transportsyrlesen: I trafik första gången i Sverige: 1999-08-03
I trafik första gången i utlandet: 1993-04-05

Volvo_Mannen Volvoskadad
27 februari 2014 · 6 017 Inlägg

Frågan är ju varför? Finns ju en uppsjö av 945or med B230FK.

Jonas
Rasmus_96
27 februari 2014 · 86 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Frågan är ju varför? Finns ju en uppsjö av 945or med B230FK.

då jag får bilen gratis och den andra ser ut som skrot med går skitbra

nixon89 klabbarpan
27 februari 2014 · 3 041 Inlägg

För att svara på dina frågor.

Om det är värt eller inte är upp till dig. Du kan inte göra en enkel registrering av motorbytet. Så du får isf köra med motorn med vetskapen att du kan åka dit. Detta är en bedömningsfråga du själv får ställa dig. Har du en fungerande original motr kan du lätt skifta inför besiktningen över en dag.

Och ja, bilprovningen kommer märka (under förutsättning att dem gör det dem ska) att du plötsligt har en turbo under huven. Men mirakel sker ibland har jag hört.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
avse
27 februari 2014 · 169 Inlägg

Vad sitter det för motor i den nu?

Rasmus_96
27 februari 2014 · 86 Inlägg

nixon89 skrev:
För att svara på dina frågor.

Om det är värt eller inte är upp till dig. Du kan inte göra en enkel registrering av motorbytet. Så du får isf köra med motorn med vetskapen att du kan åka dit. Detta är en bedömningsfråga du själv får ställa dig. Har du en fungerande original motr kan du lätt skifta inför besiktningen över en dag.

Och ja, bilprovningen kommer märka (under förutsättning att dem gör det dem ska) att du plötsligt har en turbo under huven. Men mirakel sker ibland har jag hört.

okej, tack för svaret

Rasmus_96
27 februari 2014 · 86 Inlägg

avse skrev:
Vad sitter det för motor i den nu?

b230f

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang