VW Polo - Ljudbygge & Stance! Ny bil, start på sida 9!

Low & Slow! Sponsored by www.stylingwebben.se
  • 86 Följare
  • 86 855 Visningar
  • Projektet avslutat 26 februari 2019
Kevaz Hellre basa än gasa.
8 juni 2015 · 1 093 Inlägg

Blev ju riktigt schysst med dörrsidorna! big_smile
Jag tycker du borde behålla polon eftersom dom är (tyvärr) väldigt billiga på marknaden och du kommer aldrig få en lika fräsch och fin BMW som din polo är för samma peng, om du inte kan lägga emellan såklart! big_smile
Tycker verkligen din bil har ett skönt stuk. cool

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
rleandersson Ljudtokig =)
9 juni 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:
Blev ju riktigt schysst med dörrsidorna! big_smile
Jag tycker du borde behålla polon eftersom dom är (tyvärr) väldigt billiga på marknaden och du kommer aldrig få en lika fräsch och fin BMW som din polo är för samma peng, om du inte kan lägga emellan såklart! big_smile
Tycker verkligen din bil har ett skönt stuk. cool

Tack så mycket riktigt kul att höra smile
En får se har väl tänkt spara ett tag osv, men får se som sagt! Har nog kvar den denna sommaren ut iallfall smile

rleandersson Ljudtokig =)
14 september 2015 · 282 Inlägg

Hej alla ni som följer, kul att ni fortfarande gör det trots en vääldigt inaktiv projekttråd, haha big_smile

Har inte hänt jätte mycket med bilen, mest en massa småsaker bara som inte har varit värt att visa upp direkt. Har mest varit ute och brukat bilen och den har funkat bra, så det känns skönt smile

Men kände för att ladda upp lite bilder och visa er vad jag gjorde med den i helgen!
Var så att jag var och köpte en polermaskin utav Twins här på garaget, om du ser detta så är jag mkt nöjd btw! wink
Så det är vad hela denna helgen har gått åt till, att polera och fräscha upp bilen.


Svårt att få med på bild, men betyydligt mycket blankare nu!
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-ebc1106c3a4526fd9118408f97f00038.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-9f6e35b03e0188e923334b3c43c197c2.jpg


Plockade även av fälgarna på bilen för att komma åt bättre så man kunde tvätta dem på insidan också smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-ff4ae45cc47426a983c2d8b9034ec9f6.jpg


Blev väldigt nöjd med hur resultatet på fälgarna blev!
Använde mig utan Sonax Fälgrengörning, sen svampade jag med Meguiars Wash And Wax efter det så torkade jag av dem ordentligt och och började polera upp för lite mer glans med Meguiars All Metal Polysh, sen kom det på ett lager med Meguiars Techwax och smeta in däcken med Meguiars Endurance Tiregel big_smile
Svårt att få på bild, ser bättre ut irl smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-f9078570e9d0a05c99c584d4ab2ac6f3.jpg
_____________________________________________________________________________________________


Har även hjälpt en polare endel med ljudet i hans v70 så den han klart tills Vallåkra smile

Underbar bil
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-902d426ee9bf4d5f0106176a7034fc11.jpg

Vart måånga timmar på att bara reda upp kablar, fixa till stegracket, fräsa upp hålen i baslådan då Spl basarna har större korg är gas basarna som satt där innan... Menmen det löste sig och blev riktigt bra tillslut. kopplade även in framsystem, baksystem och ett till steg som är gömt.
Riktigt kul då han vann pris på vallåkra med den också!


Såhär blev det iallfall, inte klart på bilden då det saknas lite covers osv samt att kablarna till basarna är avkortade! Kablarna till stegen drog vi så att dem näst intill är osynliga(ser bättre ut irl).
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-f292f6abfcfe515b384d6a71b2461d95.jpg




Här har ni lite med vad jag har sysslat med det senaste iallafall! smile
ska även se om jag hinner åka och göra en framhjulsinställning på polon då jag har haft strul med coilsen så dem har jag även fixat till i helgen smile


Detta var allt för nu hoppas ni gillar vad ni ser, Peace cool

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 september 2015 · 1 093 Inlägg

Fasen så fin polon är! big_smile
Kul att varit med på ett bygge som fått priser på vallåkra!

Blir det något mer inom ljudet till vintern? smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
rleandersson Ljudtokig =)
14 september 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:
Fasen så fin polon är! big_smile
Kul att varit med på ett bygge som fått priser på vallåkra!

Blir det något mer inom ljudet till vintern? smile

Tack så mycket big_smile
Nja Polon kommer tyvärr säljas till våren och ett nytt projekt ska eventuellt påbörjas, mer än så vill jag inte säga i dagsläget wink

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 september 2015 · 1 093 Inlägg

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:
Fasen så fin polon är! big_smile
Kul att varit med på ett bygge som fått priser på vallåkra!

Blir det något mer inom ljudet till vintern? smile

Tack så mycket big_smile
Nja Polon kommer tyvärr säljas till våren och ett nytt projekt ska eventuellt påbörjas, mer än så vill jag inte säga i dagsläget wink

Haha hoppas då får jag hoppas på ännu ett ljudbygge då wink

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
rleandersson Ljudtokig =)
14 september 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:
Fasen så fin polon är! big_smile
Kul att varit med på ett bygge som fått priser på vallåkra!

Blir det något mer inom ljudet till vintern? smile

Tack så mycket big_smile
Nja Polon kommer tyvärr säljas till våren och ett nytt projekt ska eventuellt påbörjas, mer än så vill jag inte säga i dagsläget wink

Haha hoppas då får jag hoppas på ännu ett ljudbygge då wink

Ja ljud kommer det nog hehe cool
Btw så låg jag bakom dig vid överby för ett tag sen, Audin såg allt go ut wink

Senast redigerat av rleandersson (14 september 2015)

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 september 2015 · 1 093 Inlägg

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:
Tack så mycket big_smile
Nja Polon kommer tyvärr säljas till våren och ett nytt projekt ska eventuellt påbörjas, mer än så vill jag inte säga i dagsläget wink

Haha hoppas då får jag hoppas på ännu ett ljudbygge då wink

Ja ljud kommer det nog hehe cool
Btw så låg jag bakom dig vid överby för ett tag sen, Audin såg allt go ut wink

Åfan! Måste ha missat dig, hade känt igen din bil om jag såg den! wink
Hehe tack! Helt okej är den väl, en toning vore på sin plats dock! cool

Edit: kul att det blir ljud! wink

Senast redigerat av Kevaz (14 september 2015)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
rleandersson Ljudtokig =)
14 september 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

Haha hoppas då får jag hoppas på ännu ett ljudbygge då wink

Ja ljud kommer det nog hehe cool
Btw så låg jag bakom dig vid överby för ett tag sen, Audin såg allt go ut wink

Åfan! Måste ha missat dig, hade känt igen din bil om jag såg den! wink
Hehe tack! Helt okej är den väl, en toning vore på sin plats dock! cool

Edit: kul att det blir ljud! wink

Nu när jag tänker efter så kanske jag inte hade polon, hmm kommer inte ihåg haha! Ja en toning hade faktiskt inte skadat, ljudet är ju ganska så synligt i din bil hehe wink

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 september 2015 · 1 093 Inlägg

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:
Ja ljud kommer det nog hehe cool
Btw så låg jag bakom dig vid överby för ett tag sen, Audin såg allt go ut wink

Åfan! Måste ha missat dig, hade känt igen din bil om jag såg den! wink
Hehe tack! Helt okej är den väl, en toning vore på sin plats dock! cool

Edit: kul att det blir ljud! wink

Nu när jag tänker efter så kanske jag inte hade polon, hmm kommer inte ihåg haha! Ja en toning hade faktiskt inte skadat, ljudet är ju ganska så synligt i din bil hehe wink

Haha big_smile
Jajo folk som kör förbi glor som om jag vore dum i huvudet tongue
Ser ju ut som stora skorstenar bak i bilen lol

Tur man bor en bit utanför stan iallafall så man slipper att stå på parkeringar med massa folk på nätterna! cool

Senast redigerat av Kevaz (14 september 2015)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
rleandersson Ljudtokig =)
14 september 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

Åfan! Måste ha missat dig, hade känt igen din bil om jag såg den! wink
Hehe tack! Helt okej är den väl, en toning vore på sin plats dock! cool

Edit: kul att det blir ljud! wink

Nu när jag tänker efter så kanske jag inte hade polon, hmm kommer inte ihåg haha! Ja en toning hade faktiskt inte skadat, ljudet är ju ganska så synligt i din bil hehe wink

Haha big_smile
Jajo folk som kör förbi glor som om jag vore dum i huvudet tongue
Ser ju ut som stora skorstenar bak i bilen lol

Tur man bor en bit utanför stan iallafall så man slipper att stå på parkeringar med massa folk på nätterna! cool

Haha, skorstenar lol
Ja det är ju tur det iallfall smile

Kevaz Hellre basa än gasa.
14 september 2015 · 1 093 Inlägg

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:

Nu när jag tänker efter så kanske jag inte hade polon, hmm kommer inte ihåg haha! Ja en toning hade faktiskt inte skadat, ljudet är ju ganska så synligt i din bil hehe wink

Haha big_smile
Jajo folk som kör förbi glor som om jag vore dum i huvudet tongue
Ser ju ut som stora skorstenar bak i bilen lol

Tur man bor en bit utanför stan iallafall så man slipper att stå på parkeringar med massa folk på nätterna! cool

Haha, skorstenar lol
Ja det är ju tur det iallfall smile

Hoppas på att få se ditt nya projekt på nästa säsongs startträff på överby då, med ett nytt fett bygge! wink

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
rleandersson Ljudtokig =)
14 september 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

Haha big_smile
Jajo folk som kör förbi glor som om jag vore dum i huvudet tongue
Ser ju ut som stora skorstenar bak i bilen lol

Tur man bor en bit utanför stan iallafall så man slipper att stå på parkeringar med massa folk på nätterna! cool

Haha, skorstenar lol
Ja det är ju tur det iallfall smile

Hoppas på att få se ditt nya projekt på nästa säsongs startträff på överby då, med ett nytt fett bygge! wink

Får se hur det blir, kommer kosta endel så just nu är det en pengafråga alltihop men planerna finns smile

rleandersson Ljudtokig =)
19 september 2015 · 282 Inlägg

Kör en liten snabb update!

Var på Pekkas i GBG igår och skulle göra en framhjulsinställning, kan ju säga att dem officiellt hatar mig!
Men det löste sig iallafall och slutade med att det blev riktigt bra tydligen så det är ju skönt, och enligt dem så var det väldigt välbehövligt att göra en hjulinställning smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-89b90a10b7e00b3d51cf015a93aa3b1f.jpg

Aja mer än så vart det inte hehe! cool
Trevlig helg på er!

Kx5
19 september 2015 · 1 277 Inlägg

riktigt fet polo:) inte funderat på åh lacka centrumen på fälgarna vita?smile åh sen köra en polerad bana som du görsmile

jetta16v
19 september 2015 · 1 534 Inlägg

Antingen polerad centrum eller matchad med bilens kulör tycker jag.,

rleandersson Ljudtokig =)
20 september 2015 · 282 Inlägg

Kx5 skrev:
riktigt fet polo:) inte funderat på åh lacka centrumen på fälgarna vita?smile åh sen köra en polerad bana som du görsmile

har allt haft planer på att lacka centrumet men isåfall i turkost cool
Men tror tyvärr inte det blir av då jag nästan är hundra på att sälja bilen till våren smile

rleandersson Ljudtokig =)
20 september 2015 · 282 Inlägg

jetta16v skrev:
Antingen polerad centrum eller matchad med bilens kulör tycker jag.,

Är sugen på Turkos men kommer nog inte bli av då jag nästan är hundra på att jag ska sälja bilen neutral

rleandersson Ljudtokig =)
29 september 2015 · 282 Inlägg

Tjaa! smile

för någon vecka sen så beställde jag en "plugg" vette fan vad det kallas ifrån ebay som jag fick idag big_smile
Den gör iallfall så jag kunde plocka bort torkararmen bak!

Blev helt ok, beställde en svart men fick en högglans polerad så klädde in den i lite vinyl och det blev ju tusen gånger bättre, hade inte sett bra ut att ha en näst intill kromad "plugg" där bak, haha!

Såhär såg den ut iallfall smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-3e4a2402c51656dd3c1d22fdfd3539b1.jpg


Med torkararm på! ursäkta för en sketen bil, skall tvättas imorgon smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-fd784d1de8d1a3326b05776c68b9cb9a.jpg


Så blev den iallfall efter jag hade fått klätt in den i lite svart vinyl, tusen gånger bättre som sagt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-1bb33f34aa83343b27b96976703de83b.jpg


Och slutgiltligt resultat, mkt bättre utan torkaren bak! Iallafall enligt mig smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-0590294df08f292f63b744976bf4b74b.jpg



Liten update men detta är det ända som har hänt smile
Hoppas ni gillar vad ni ser, peace cool

Rillependent
29 september 2015 · 948 Inlägg

Nya skyltar monterade med dubbelhäftande hade gjort ett stort lyft tror jag smile
Blev bra med de-wiper pluggen/kåpan big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang