VW Polo - Ljudbygge & Stance! Ny bil, start på sida 9!

Low & Slow! Sponsored by www.stylingwebben.se
  • 86 Följare
  • 86 831 Visningar
  • Projektet avslutat 26 februari 2019
rleandersson Ljudtokig =)
29 september 2015 · 282 Inlägg

Rillependent skrev:
Nya skyltar monterade med dubbelhäftande hade gjort ett stort lyft tror jag smile
Blev bra med de-wiper pluggen/kåpan big_smile

Har allt haft planer på det du säger med nya skyltar samt fästa dem på ngt bra sätt, men funderar på om dem verkligen sitter kvar. Bilen flexar nämligen ganska bra när man vrider upp volymen, haha! smile

jetta16v
29 september 2015 · 1 534 Inlägg

rleandersson skrev:

Rillependent skrev:
Nya skyltar monterade med dubbelhäftande hade gjort ett stort lyft tror jag smile
Blev bra med de-wiper pluggen/kåpan big_smile

Har allt haft planer på det du säger med nya skyltar samt fästa dem på ngt bra sätt, men funderar på om dem verkligen sitter kvar. Bilen flexar nämligen ganska bra när man vrider upp volymen, haha! smile

Vad sägs om detta?
Har aldrig provat dom själv eller hört om de är bra/dåliga, men kanske värt att testa?

http://www.ebay.de/itm/2-Rahmenlose-Ken … 3ccb068762

FjonkeeN93 Volkswagen <3
30 september 2015 · 1 132 Inlägg

Köpte sån plugg till min polo också, men när jag skulle demontera torkarn knäckte jag rutan "/ därav jag körde med 6n2 lucka wink

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
rleandersson Ljudtokig =)
30 september 2015 · 282 Inlägg

jetta16v skrev:

rleandersson skrev:

Rillependent skrev:
Nya skyltar monterade med dubbelhäftande hade gjort ett stort lyft tror jag smile
Blev bra med de-wiper pluggen/kåpan big_smile

Har allt haft planer på det du säger med nya skyltar samt fästa dem på ngt bra sätt, men funderar på om dem verkligen sitter kvar. Bilen flexar nämligen ganska bra när man vrider upp volymen, haha! smile

Vad sägs om detta?
Har aldrig provat dom själv eller hört om de är bra/dåliga, men kanske värt att testa?

http://www.ebay.de/itm/2-Rahmenlose-Ken … 3ccb068762

Dem såg ju rätt smidiga ut faktiskt! smile Kanske klickar hem en och provar!

rleandersson Ljudtokig =)
30 september 2015 · 282 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Köpte sån plugg till min polo också, men när jag skulle demontera torkarn knäckte jag rutan "/ därav jag körde med 6n2 lucka wink

Nä fyfan va segt hahah! Ja jag hade väl helst velat köra 6n2 luckan samt 6n2 baklampor, men är för lat för att bygga om bakstöten för att få plats med skylten hahah wink

jetta16v
30 september 2015 · 1 534 Inlägg

rleandersson skrev:

jetta16v skrev:

rleandersson skrev:

Har allt haft planer på det du säger med nya skyltar samt fästa dem på ngt bra sätt, men funderar på om dem verkligen sitter kvar. Bilen flexar nämligen ganska bra när man vrider upp volymen, haha! smile

Vad sägs om detta?
Har aldrig provat dom själv eller hört om de är bra/dåliga, men kanske värt att testa?

http://www.ebay.de/itm/2-Rahmenlose-Ken … 3ccb068762

Dem såg ju rätt smidiga ut faktiskt! smile Kanske klickar hem en och provar!

Rapportera sen om du gör det.

rleandersson Ljudtokig =)
30 september 2015 · 282 Inlägg

jetta16v skrev:

rleandersson skrev:

jetta16v skrev:

Vad sägs om detta?
Har aldrig provat dom själv eller hört om de är bra/dåliga, men kanske värt att testa?

http://www.ebay.de/itm/2-Rahmenlose-Ken … 3ccb068762

Dem såg ju rätt smidiga ut faktiskt! smile Kanske klickar hem en och provar!

Rapportera sen om du gör det.

Absolut!

Rillependent
30 september 2015 · 948 Inlägg

Jag använder själv mekonomens lite tjockare dubbelhäftande och la det såhär typ |-------| bakom skylten, sitter stenhårt! Så jag tror absolut inte du lär tappa dem med det smile se till att det är torrt och rent och tryck till skylten några gånger extra under dagen du monterar det smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN
FjonkeeN93 Volkswagen <3
30 september 2015 · 1 132 Inlägg

Jag har alltid kört med Biltemas kardborreband och lägger bara -------- längs med regplåten. Dock har jag ej haft några ljudbyggen mer än dubbla 12or i boran

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
rleandersson Ljudtokig =)
30 september 2015 · 282 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Jag har alltid kört med Biltemas kardborreband och lägger bara -------- längs med regplåten. Dock har jag ej haft några ljudbyggen mer än dubbla 12or i boran

Kör ju bara dubbla tolvor i denna med, hehe wink
Får se hur jag gör, har ju i och flr sig 3m karborre liggandes smile

rleandersson Ljudtokig =)
5 oktober 2015 · 282 Inlägg

Åk på bilträff i Trollhättan sa dem, det blir kul sa dem....

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-9ac41fcfaed4bf978b306da82d506b7e.jpg


Där var vad som hände i Trollhättan.. En som sladdade precis framför bilen så en sten sköts rätt igenom rutan..
Som tur var så löste sig det hela väldigt bra då det var en ärlig och bra person som erkände med en gång och kommer lösa en ny ruta till mig! Det är ju onödigt att vara sur, var ju en olyckshändelse men samtidigt väldigt tråkigt och tur var väl att stenen pricka rutan och inte någon människa för då hade det ju kunnat sluta riktigt illa!

Jaja, vart ju en rätt trevlig träff om man bortser från olyckan! Var ju allt endel riktigt feta bilar där smile

Ja det var allt för nu! Och till er som följer kör lungt på träffområden, så jädra onödigt när sånna här saker ska uppstå!

Peace cool

Razzmouse
6 oktober 2015 · 1 013 Inlägg

rleandersson skrev:
Åk på bilträff i Trollhättan sa dem, det blir kul sa dem....

http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-9ac41fcfaed4bf978b306da82d506b7e.jpg


Där var vad som hände i Trollhättan.. En som sladdade precis framför bilen så en sten sköts rätt igenom rutan..
Som tur var så löste sig det hela väldigt bra då det var en ärlig och bra person som erkände med en gång och kommer lösa en ny ruta till mig! Det är ju onödigt att vara sur, var ju en olyckshändelse men samtidigt väldigt tråkigt och tur var väl att stenen pricka rutan och inte någon människa för då hade det ju kunnat sluta riktigt illa!

Jaja, vart ju en rätt trevlig träff om man bortser från olyckan! Var ju allt endel riktigt feta bilar där smile

Ja det var allt för nu! Och till er som följer kör lungt på träffområden, så jädra onödigt när sånna här saker ska uppstå!

Peace cool

Skönt att det var en ärlig o uppriktig person i alla fall! smile

Senast redigerat av Razzmouse (6 oktober 2015)

rleandersson Ljudtokig =)
6 oktober 2015 · 282 Inlägg

Razzmouse skrev:

rleandersson skrev:
Åk på bilträff i Trollhättan sa dem, det blir kul sa dem....

http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136396/136396-9ac41fcfaed4bf978b306da82d506b7e.jpg


Där var vad som hände i Trollhättan.. En som sladdade precis framför bilen så en sten sköts rätt igenom rutan..
Som tur var så löste sig det hela väldigt bra då det var en ärlig och bra person som erkände med en gång och kommer lösa en ny ruta till mig! Det är ju onödigt att vara sur, var ju en olyckshändelse men samtidigt väldigt tråkigt och tur var väl att stenen pricka rutan och inte någon människa för då hade det ju kunnat sluta riktigt illa!

Jaja, vart ju en rätt trevlig träff om man bortser från olyckan! Var ju allt endel riktigt feta bilar där smile

Ja det var allt för nu! Och till er som följer kör lungt på träffområden, så jädra onödigt när sånna här saker ska uppstå!

Peace cool

Skönt att det var en ärlig o uppriktig person i alla fall! smile

Ja verkligen, tur i oturen får man väl säga smile

rleandersson Ljudtokig =)
17 oktober 2015 · 282 Inlägg

UPDATE:

Tja alla! Vet inte om jag sagt detta i tidigare inlägg men Polon kommer att säljas till förmån för ett nytt projekt,
Och som det ser ut just nu så kommer jag att hämta hem den nya bilen mycket tidigare än väntat! big_smile

Det jag kan avslöja just nu är iallafall att bilen är en Volkswagen Som jag har velat ha ganska länge smile
Sen kan jag även säga att med denna bilen så ska det spelas HÖÖGT(demo mässigt) cool
Kommer vänta lite innan bilder kommer upp.

Vad tycker ni, ska jag fortsätta att uppdatera här eller borde jag skaffa en ny projekttråd?
Ni får jätte gärna kommentera vad ni tycker, så man ser om det ens är någon mening med att fortsätta med detta?


Allt för nu! Och till er som vill se den nya bilen så säger jag bara Stay Tuned cool

Senast redigerat av rleandersson (17 oktober 2015)

Kevaz Hellre basa än gasa.
17 oktober 2015 · 1 093 Inlägg

Jag tycker verkligen att du ska fortsätta i denna tråden!
Vore kul att se den nya bilen snart! cool

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Vw_Atte
17 oktober 2015 · 38 Inlägg

fortsätt skriva här!
alltid lönt med updates från dig du det r väldigt intressant tongue

Ford Focus "Ford focus 2.0 kombi" (1999)
rleandersson Ljudtokig =)
17 oktober 2015 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:
Jag tycker verkligen att du ska fortsätta i denna tråden!
Vore kul att se den nya bilen snart! cool

Får nog bli så, kommer hålla lite på det! Kommer eventuellt en update i veckan smile

rleandersson Ljudtokig =)
17 oktober 2015 · 282 Inlägg

Vw_Atte skrev:
fortsätt skriva här!
alltid lönt med updates från dig du det r väldigt intressant tongue

Tack så mycket, kul att du gillar projektet smile

rleandersson Ljudtokig =)
20 oktober 2015 · 282 Inlägg

Sådär då vart nya bilen hämtad big_smile

jetta16v
21 oktober 2015 · 1 534 Inlägg

Upp med bilder nu.

big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang