Growe skrev:
CHEEVA skrev:
keviniman skrev:
Hahah kändes som om du nämnde min framtid i ett nötskal
Några förslag på bilar , Är inte så inne i bilar så när du säger fyrcylindrig motor är jag ett stort frågetecken ...
Men jag älskar BMW bilarna , Designen ... Kan du rekommendera någon äldre bmw som första bil?
Som har dom privilegierna som du säger , Bensinen ska ju vara låg för kommer skjuta myyyyckeet folk haha och ja alla tillkostnader som försäkring osv ska ju självklart vara till ett minimum ... Vill ju verkligen ha en bmw

...
skjut inte mig bara

en bmw med sexa dricker ca en liter milen, det gäller allihopa dvs från 320-330
Försäkring är väldigt individuellt så det får du kolla själv, men du är ung så räkna med att det blir dyrt
Att serva bilen är viktigt, många 18 åringar tänker som dig, dvs att den kostnaden ska vara så låg som möjligt och skiter därför i att serva bilen.
Hade jag varit dig hade jag köpt en äldre bmw och lärt mig skruva själv, det sparar du väldigt mycket pengar på ! Servar du bilen själv får du räkna med 10 -12 000 om året i reparationer och service.
så säg att du kör 100 mil i månaden = 1500 i bensin
service = 1000
försäkring= 1000
skatt= 220
däck= 220
dvs ca 4000 i månaden om du skruvar själv

ska du lämna in bilen på verkstad när den går sönder blir det dyrt
http://www.blocket.se/uppsala/Bmw_328_c … _8&w=3
det blir liksom dyrt som f-n med fel val.
vi kör runt med "häckar" men dom kostar istort sätt inget att hålla liv i.
blir ingen förlust när det blir för dyrt att laga.
som första bil skulle jag idag påstå att det bästa valet är en liten billig bil.
min första bil med körkort var en fiat uno. nog det smartaste draget jag gjort i mitt liv.
inte så jävla frän kanske men man åkte billigt gick aldrig sönder
nu kanske inte en uno är så bra val just nu.
men tex en vw polo/lupo seat mfl små bilar är nog ett bra val
då jämföra rejält vilka bilar som är billiga att hålla igång årsvis. som 18åring så brukar inte ekonomin vara i topp och då ska man akta sig för att hamna i en sits där man äger en bil som man inte har råd att åka med.
sen att bilarna inte är så jävla roliga är nog en bonus då man oftast inte gör dom där obota dumma grejerna med en motorsvag bil.
så innan köp kolla minst 3gånger att budgeten går runt.
för det handlar inte om att ha värsta bilen stånde på gatan...bättre att kunna använda den istället. för det är lätt att dra på sig mer kostnader än vad man klarar av