Verkstadsråd - Fiat med servicekänsla

Shaf
10 mars 2014 · 122 Inlägg

Hej,

Tänkte höra med er som kör Fiat och Alfa Romeo vart ni servar era bilar i stockholmsområdet. Jag är ute efter en verkstad med servicekänsla, och ser inget negativt i att det är en icke-auktoriserad entusiastverkstad om de kan sina saker och gör ett ordentligt jobb. Detta eftersom priserna är som regel avsevärt lägre och kunnande/bemötande oftast bättre. Där finns som regel fortfarande riktiga mekaniker, som ännu inte har reducerats till reservdelsbytare.
Firman där jag köpte bilen är inget alternativ, då de endast strulat och snackat skit hela tiden. Så där finns inget förtroende kvar.

Så, vart servar ni era bilar? smile

Senast redigerat av Shaf (10 mars 2014)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 mars 2014 · 13 746 Inlägg

skulle leta på märkesklubbar och ställa samma fråga där.. tror du får bättre svar där.

bara haft problem med återförsäljarna när jag försökte handla grejer när man var ynre..verkar inte som någon kan sitt jobb utan dom chansar bara hela tiden

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
AVC
10 mars 2014 · 401 Inlägg

Shaf skrev:
Hej,

Tänkte höra med er som kör Fiat och Alfa Romeo vart ni servar era bilar i stockholmsområdet. Jag är ute efter en verkstad med servicekänsla, och ser inget negativt i att det är en icke-auktoriserad entusiastverkstad om de kan sina saker och gör ett ordentligt jobb. Detta eftersom priserna är som regel avsevärt lägre och kunnande/bemötande oftast bättre. Där finns som regel fortfarande riktiga mekaniker, som ännu inte har reducerats till reservdelsbytare.
Firman där jag köpte bilen är inget alternativ, då de endast strulat och snackat skit hela tiden. Så där finns inget förtroende kvar.

Så, vart servar ni era bilar? smile

Har inte haft min bil där, men jag har beställt delar där som ingen annan kunde få tag på till Fiat.. Mycket bra bemötande och kunniga..

http://www.viabil.se/

Senast redigerat av Correadde (10 mars 2014)

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34
Skoda Octavia 1,6 "AVU" (2002)
xXSammy
10 mars 2014 · 6 577 Inlägg

Har lämnat in en gång på verkstad och då blev det Viabil! smile

Kamremsbyte, vattenpump och variator.

De/Dem
Shaf
13 mars 2014 · 122 Inlägg

Tack för hjälpen! Hittade Powercar service i Årsta som verkar väldigt kunniga på just Fiat och Alfa. Så de ska nog få sköta servicen på min bil i vår. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang