Vilka är de mest ovanliga bilar ni ägt?

granadadr
21 mars 2014 · 7 286 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

granadadr skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Diverse konstiga Citroener har man haft. CX... På bilfirman hade vi (läs:chefen) en Citroen C6 som demobil. Den såldes senare till en herre på Tjörn. Såg den ibland men nu var det längesen.

Kom just nu på ett märkligt panikköp pga att jag inte hade en bil. Stövlade in på kompisens bilfirma och köpte det billigaste han hade som ändå fungerade fint. En VW Derby...

är det samma bil som en 70tals audi 80?? eller var det den som baserades på Passat? kanske hette santana? minns fasen inte,,

ett litet Ps
jag kör med scorpio DIESEL groda,, inte vanliga heller smile

Santana är baserad på Passat rakt av. Helt riktigt. Derby är baserad på en Polo men har sina rötter i en Audi. Vakren Derby eller Santana blev någon hit i Europa. Skulle gärna haft en Santana idag. Mkt ovanlig.

så var det ja,, som sagt minns ej riktigt

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
henke1973
21 mars 2014 · 121 Inlägg

Inte ägt men ser ju klart ovanlig ut på blocket nu kanske nån vill köpa den.  http://mobil.blocket.se/uppsala/Renault … 11&w=3

BMW m5 E60 (2005)
Volvo 242L (1975)
Volvo 242 (1975)
Vroomfondel
21 mars 2014 · 72 Inlägg

ZiL 157 var rätt udda.

Bättre redlös än flatlöss
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2014 · 17 460 Inlägg

Hade en Renault 18 GTS Kombi ett tag. Den var faktiskt riktigt bra!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
silversnurran
21 mars 2014 · 773 Inlägg

Tycker min Opel kadett Gsi bertone cab med 5100 mil på mätarn är lite smått ovanlig:)

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Melwin
21 mars 2014 · 33 Inlägg

Toyota Corolla KE 17 Sprinter 1970!

Melwin!
sv3nss0n
21 mars 2014 · 264 Inlägg

Mercedes 190e 2,3-16v

Mercedes E50 AMG är väl inte heller en bil man stöter på varje dag. Iövrigt är det väl inga ovanliga bilar jag ägt/äger smile

Eddieragger
21 mars 2014 · 22 Inlägg

Mazda 323 rwd 1977.
Ford Taunus 20m TS 2300s 1968 med en motor från en nissan bluebird diesel.
Opel Senator A1 1980 med manuell låda som visst var ovanligt.

Jaguar XJ 6 MK III "Sovereign" (1983)
caromania Forummoderator
21 mars 2014 · 9 296 Inlägg

Åh, äntligen en skryttråd som passar mig.cool
Amazon 4 dörrars automat 1964 var min första bil. Fanns 18 kvar då, för 25 år sedan. Bilen lever än men jag sålde den för 10 år sedan.
Min Austin Sport är ju i handknackad aluminium, specialtillverkad kaross av mig, vilket gör den till den enda i världen faktiskt. Fast det finns ju fler A7 som har handknackad aluminiumkaross tänker ni då? Fast kanske ingen som är vänsterstyrd, dvs baserad på ett exportchassie. Kanske finns 20 vänsterstyrda i världen...
...och jag har två. Eftersom jag även äger en "vanlig" A7 som är vänsterstyrd, tillverkad för tysk marknad. 6 kända bilar i världen från Willys Overland Crossley.
Rover 820 Vitesse Coupe LHD. 600 tillverkade mellan 1993 och 1998. 2 i Sverige, kanske 20-30 till i Europa.
Tur det är engelska bilar så man inte behöver byta några delar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
21 mars 2014 · 9 296 Inlägg

caromania skrev:
Åh, äntligen en skryttråd som passar mig.cool
Amazon 4 dörrars automat 1964 var min första bil. Fanns 18 kvar då, för 25 år sedan. Bilen lever än men jag sålde den för 10 år sedan.
Min Austin Sport är ju i handknackad aluminium, specialtillverkad kaross av mig, vilket gör den till den enda i världen faktiskt. Fast det finns ju fler A7 som har handknackad aluminiumkaross tänker ni då? Fast kanske ingen som är vänsterstyrd, dvs baserad på ett exportchassie. Kanske finns 20 vänsterstyrda i världen...
...och jag har två. Eftersom jag även äger en "vanlig" A7 som är vänsterstyrd, tillverkad för tysk marknad. 6 kända bilar i världen från Willys Overland Crossley.
Rover 820 Vitesse Coupe LHD. 600 tillverkade mellan 1993 och 1998. 2 i Sverige, kanske 20-30 till i Europa.
Tur det är engelska bilar så man inte behöver byta några delar.

Just det, blev just påmind om min blåa Rover coupe Tomcat jag hade i 5 år. Fanns väl bara 2-3 såna i landet även om de var lite vanligare i Tyskland osv. Vacker bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
21 mars 2014 · 1 004 Inlägg

caromania skrev:

caromania skrev:
Åh, äntligen en skryttråd som passar mig.cool
Amazon 4 dörrars automat 1964 var min första bil. Fanns 18 kvar då, för 25 år sedan. Bilen lever än men jag sålde den för 10 år sedan.
Min Austin Sport är ju i handknackad aluminium, specialtillverkad kaross av mig, vilket gör den till den enda i världen faktiskt. Fast det finns ju fler A7 som har handknackad aluminiumkaross tänker ni då? Fast kanske ingen som är vänsterstyrd, dvs baserad på ett exportchassie. Kanske finns 20 vänsterstyrda i världen...
...och jag har två. Eftersom jag även äger en "vanlig" A7 som är vänsterstyrd, tillverkad för tysk marknad. 6 kända bilar i världen från Willys Overland Crossley.
Rover 820 Vitesse Coupe LHD. 600 tillverkade mellan 1993 och 1998. 2 i Sverige, kanske 20-30 till i Europa.
Tur det är engelska bilar så man inte behöver byta några delar.

Just det, blev just påmind om min blåa Rover coupe Tomcat jag hade i 5 år. Fanns väl bara 2-3 såna i landet även om de var lite vanligare i Tyskland osv. Vacker bil.

Vad är det dom säger?   Game, set and match! smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2014 · 17 460 Inlägg

caromania skrev:
Åh, äntligen en skryttråd som passar mig.cool
Amazon 4 dörrars automat 1964 var min första bil. Fanns 18 kvar då, för 25 år sedan. Bilen lever än men jag sålde den för 10 år sedan.
Min Austin Sport är ju i handknackad aluminium, specialtillverkad kaross av mig, vilket gör den till den enda i världen faktiskt. Fast det finns ju fler A7 som har handknackad aluminiumkaross tänker ni då? Fast kanske ingen som är vänsterstyrd, dvs baserad på ett exportchassie. Kanske finns 20 vänsterstyrda i världen...
...och jag har två. Eftersom jag även äger en "vanlig" A7 som är vänsterstyrd, tillverkad för tysk marknad. 6 kända bilar i världen från Willys Overland Crossley.
Rover 820 Vitesse Coupe LHD. 600 tillverkade mellan 1993 och 1998. 2 i Sverige, kanske 20-30 till i Europa.
Tur det är engelska bilar så man inte behöver byta några delar.

Jag tror du ligger bra till som vinnare här :-)
Men jag har ju faktiskt haft en Rover 620 Sdi. Utmärkt bil för övrigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
21 mars 2014 · 9 296 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

caromania skrev:
Åh, äntligen en skryttråd som passar mig.cool
Amazon 4 dörrars automat 1964 var min första bil. Fanns 18 kvar då, för 25 år sedan. Bilen lever än men jag sålde den för 10 år sedan.
Min Austin Sport är ju i handknackad aluminium, specialtillverkad kaross av mig, vilket gör den till den enda i världen faktiskt. Fast det finns ju fler A7 som har handknackad aluminiumkaross tänker ni då? Fast kanske ingen som är vänsterstyrd, dvs baserad på ett exportchassie. Kanske finns 20 vänsterstyrda i världen...
...och jag har två. Eftersom jag även äger en "vanlig" A7 som är vänsterstyrd, tillverkad för tysk marknad. 6 kända bilar i världen från Willys Overland Crossley.
Rover 820 Vitesse Coupe LHD. 600 tillverkade mellan 1993 och 1998. 2 i Sverige, kanske 20-30 till i Europa.
Tur det är engelska bilar så man inte behöver byta några delar.

Jag tror du ligger bra till som vinnare här :-)
Men jag har ju faktiskt haft en Rover 620 Sdi. Utmärkt bil för övrigt.

Jag hade en 620ti men de kan verkligen inte gå som ovanliga. Fanns säkert flera dussin av dem när jag köpte min 2000. Dieseln är nog ovanligare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
21 mars 2014 · 1 004 Inlägg

Någon här som vet hur man kollar det svenska beståndet för en viss bilmodell? Är det betaltjänst som gäller?

"My drinkingteam has a racingproblem"
JesperNilsson
21 mars 2014 · 71 Inlägg

Hmm v70r saffran framhjulsdriven och s-såld och manuell.. Inte något att skryta med kanske wink

Volvo V70 D4 "R-Design" (2013)
ibsse
22 mars 2014 · 27 Inlägg

Ska försöka få bild på en bil ja ha hjälper en skruva i wink Pointiac Six 1932 hur de nu stavas igen. rätt udda bil. finns 2 i Sverige och få i världen kvar smile avställd 1962 original lack och allt. kompis äger en Fabriksbyggd peugeot J7 husbil dom byggdes annars på annat företag men den där är fabrikbyggd finns kvar 6 st i världen smile

simlar
22 mars 2014 · 5 524 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:
Någon här som vet hur man kollar det svenska beståndet för en viss bilmodell? Är det betaltjänst som gäller?

Du mailar transportstyrelsen på fordonsurval@transportstyrelsen.se

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Tiger1978 Fattig student
22 mars 2014 · 1 282 Inlägg

Datsun 120A
Volvo 340 R-sport
Oldsmobile starfire
Ford fiesta xr2 (2 st)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
k-tuning
22 mars 2014 · 117 Inlägg

Toyota Supra MKiv         1998 Såld
Nissan skyline R33 GT-R 1995 Leksaken
Nissan Stagea RS Four    1996 Brukisen

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang