2375
Sök

Autosoul på varma delar?

vectra--power
22 november 2006
Trådstartare
Hej,

Kan man andvända autosoul på varma delar? Typ som ventilkåpa a kanske inte så varmt men hur varmt får de vara? Är det nån risk att de tar eld på varma delar med autosoul är min fråga? Eller finns det nått annat man kan köpa om inte autosoul klarar värmen?

(Har tänkt att pusta lite te helgen)

Tacksam för svar!!!!!

1 004 Inlägg
22 november 2006
hej tror inte att det är så farligt är nog  tänkt att man ska torka bort slippastan när man har polerat färdigt smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

X40 Nordic
784 Inlägg
22 november 2006
Kolla på burken eller tuben står de inget så borde de ju inte va nån fara..

Smålänning
7 887 Inlägg
22 november 2006
Autosol ska väl torkas av när man är färdig med polerandet? Det är ingen fara om man gör det.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Ölbryggare
339 Inlägg
22 november 2006
ja så länge du låter motorn svalna innan du börjar polera så går det nog väldigt bra ska du se..Och som sagt, du ska ju inte lämna kvar ngn hinna..Autosol polerar bara..

vectra--power
22 november 2006
Trådstartare
OK tack för alla svar! Blir te å putsa i helgen då! MEn jag gnuggar liksom in autosoulet å håller på å gnuggar tills de försvinner? Eller bara torka av de när jag e klar?

130 Inlägg
22 november 2006
Lägg på en klick polera som tusan så du får upp lite värme & det ser bra ut.....torka bort eventuellt överflöd och polera med ren trasa tills det försvinner (som vax).

2 644 Inlägg
22 november 2006
Kom ihåg du msåte låta de torka annars så kommer de se riktigt konstigt ut så råka ja göra en gång fast va bara en skrotbil så gjorde inget smile

Johan Lindgren

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
23 november 2006
Enda som jag kan tänka mig är väl att det KAN bränna fast om det är för varmt på objektet man ska putsa..

vectra--power
24 november 2006
Trådstartare
OK tack för alla svar! JO för varmt får det ju säker inte vara.  big_smile

Almännt tokig
481 Inlägg
24 november 2006
det är inga problem har polerat rostfria grenrör ventilkåpor och kompressor hus på brorsans bil grenröret blir ju blått efter ett tag men........

det bästa är att demontera detaljen man vill poler slipa ned önskade ytor med sand paper sen polera med borr maskin och poler trissa( finns på biltema) lycka till !
Senast redigerat av LoFET (24 november 2006)

Inline sixes ist sie scheisse.......

vectra--power
25 november 2006
Trådstartare
LoFET skrev:
det är inga problem har polerat rostfria grenrör ventilkåpor och kompressor hus på brorsans bil grenröret blir ju blått efter ett tag men........

det bästa är att demontera detaljen man vill poler slipa ned önskade ytor med sand paper sen polera med borr maskin och poler trissa( finns på biltema) lycka till !

Ok.. Blått? Är det av värmen då eller? Är de något brandfarligt?

Sök