Volkswagen Passat 3BG 1.8T, Ljudbygge med DD Audio. 6e order bandpass vägg!

Ny bil på väg in! Proppas full med DD Audio och massa annat gott!
  • 77 Följare
  • 148 613 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 april 2018
DDAudioFTW
23 maj 2014 · 407 Inlägg

ts007 skrev:
Kommer bli kanon. Sen e det bara ge sig på taket:-) Ett måste i dessa aluminiumburkar:-)

Blev en jävla skillnad om man knackar på näven på plåten iallafall smile

Aah, ska köpa in STP Black gold och ha i dörrar och tak smile

Senast redigerat av ToxicNightmare (23 maj 2014)

LinKaaN Motor Intresserad
23 maj 2014 · 136 Inlägg

spelade som satan i min gammla v70n -01.. trodde jag skulle få byta tak tillslut. klara sig rätt bra men en helvetes massa skrammel från dedära taket..  även från den dära lilla dosan i mitten på taket.. stor orsak till invändigt skrammel... sluta med att den lossna från mitt tak hehe

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
DDAudioFTW
23 maj 2014 · 407 Inlägg

LinKaaN skrev:
spelade som satan i min gammla v70n -01.. trodde jag skulle få byta tak tillslut. klara sig rätt bra men en helvetes massa skrammel från dedära taket..  även från den dära lilla dosan i mitten på taket.. stor orsak till invändigt skrammel... sluta med att den lossna från mitt tak hehe

Haha nice x) för det oväsen så limmar jag fast skiten wink haha!

LinKaaN Motor Intresserad
23 maj 2014 · 136 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

LinKaaN skrev:
spelade som satan i min gammla v70n -01.. trodde jag skulle få byta tak tillslut. klara sig rätt bra men en helvetes massa skrammel från dedära taket..  även från den dära lilla dosan i mitten på taket.. stor orsak till invändigt skrammel... sluta med att den lossna från mitt tak hehe

Haha nice x) för det oväsen så limmar jag fast skiten wink haha!

haha ja tro it de hjälper men att du limmar fast och kanske fäster nånform av dämpning på baksidan av den kanske du slipp de oljudet smile

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
DDAudioFTW
23 maj 2014 · 407 Inlägg

LinKaaN skrev:

ToxicNightmare skrev:

LinKaaN skrev:
spelade som satan i min gammla v70n -01.. trodde jag skulle få byta tak tillslut. klara sig rätt bra men en helvetes massa skrammel från dedära taket..  även från den dära lilla dosan i mitten på taket.. stor orsak till invändigt skrammel... sluta med att den lossna från mitt tak hehe

Haha nice x) för det oväsen så limmar jag fast skiten wink haha!

haha ja tro it de hjälper men att du limmar fast och kanske fäster nånform av dämpning på baksidan av den kanske du slipp de oljudet smile

Ja precis smile det är störigt som fan när man har en väldigt rörande tak ^^

DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

Nu har det hänt ''lite''

Fått hem min huvudenhet! big_smile
Pioneer DEH-80PRS så klart! Vad annars? wink
Stereoram och ISO-kontakt med så klart!
Allt inköpt hos RSAudio! big_smile
Där fick jag det billigast av alla billjudssidor jag titta på.
Var lätt att installera men...
Hände något VÄLDIGT KONSTLIGT!!!

Började med att ta loss klimatanläggning. Pillig jävel och krävdes en del våld för att få loss den!
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-eeba8fad9d2469afbcdc7beec9f5eb05.jpg

Sen skulle jag ta en liten bensträckare för att se hur det gick för mina polare som höll på med lådbygge i garaget bredvid.
Testade låsa bilen.. gick inte?
tänkte väl att fjärrkontrollen strulade bara, testade låsa med nycklen.. hela centrallåset helt dött!
Hoppar in i bilen.
vrider på tändningen och............
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-38c111f38472fd2144f7c35961c34822.jpg

WTF?!?!
80% elsystem slogs ut pga av att jag lossade kablarna till klimatanläggningen!!
Så till er som ska byta stereoram.. dra inte ut klimatanläggningen!! yikes

Efter satt dit klimatanläggningen igen så funkade allt.. förutom att felkoden på SRS stod kvar.. fett jävla störigt!!! sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-6385bf2525aff584fb941859e780fe5f.jpg
Nu är allt på plats iaf!
Väntar på min voltmätare som jag ska sätta till vänster om stereon.
Tar då också och lackar den så den matchar allt annat tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-5ee839e1a3b4470b149e7430a36f9c41.jpg
En ÖVERDRIVET lång kabel till handsfree micken! haha..

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-9161ac4cdeb5281b6ca50ecb7b0952a9.jpg
Vanlig mulle-meck dag för mig och Rille smile
Rille tonar röktonar och jag ljuddämpar ! big_smile
Gå gärna in och kolla in Rilles feta stancebygge på hans Twingo! Eller som vi säger.. Twinglow! wink
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=270947

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-7c8968e1c1b3d355e24352030d974ace.jpg
Liten bonusbild från en vanlig kväll i P-huset med några polare smile

Det var allt från denna gången!
Tack och hej! smile

ts007
30 maj 2014 · 1 777 Inlägg

Det e inga problem att dra ut klimatanläggningen men man får ALDRIG vrida på tändningen med den bortkopplad :-)

Senast redigerat av ts007 (30 maj 2014)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Sjodahl
30 maj 2014 · 730 Inlägg

Precis som Tomas skriver, så för att vara på säkra sidan kopplar jag ALLTID bort batteriet när jag ska plocka bort stereon. Sedan innan man lägger på batteripolen när allt annat är återmonterat så vrider jag på tändningen. Skulle man då ha krabbat med något med airbagen så utlöser den när du lägger på batteriet, inte när du sitter där och vrider på tändningen.

DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

ts007 skrev:
Det e inga problem att dra ut klimatanläggningen men man får ALDRIG vrida på tändningen med den bortkopplad :-)

Just de jag gjorde..
Jävla smart att dom har det så -.-'
Liksom var har airbag med klimatanläggningen och göra? sad

DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:
Precis som Tomas skriver, så för att vara på säkra sidan kopplar jag ALLTID bort batteriet när jag ska plocka bort stereon. Sedan innan man lägger på batteripolen när allt annat är återmonterat så vrider jag på tändningen. Skulle man då ha krabbat med något med airbagen så utlöser den när du lägger på batteriet, inte när du sitter där och vrider på tändningen.

Har haft massa vänner som gjort som mig och aldrig fått detta problemet.
Aldrig sätt någon kapa strömmen för att byta en stereo..

spokenratt
30 maj 2014 · 3 860 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:
Precis som Tomas skriver, så för att vara på säkra sidan kopplar jag ALLTID bort batteriet när jag ska plocka bort stereon. Sedan innan man lägger på batteripolen när allt annat är återmonterat så vrider jag på tändningen. Skulle man då ha krabbat med något med airbagen så utlöser den när du lägger på batteriet, inte när du sitter där och vrider på tändningen.

Har haft massa vänner som gjort som mig och aldrig fått detta problemet.
Aldrig sätt någon kapa strömmen för att byta en stereo..

Hade iof inte min stereo urkopplad, men när jag var på och bytte el-reglaget till stolen nyligen så menade Volvo att jag skulle dra ur batterit, just för att om man skulle ha världens oflyt (även om de kablarna jag rörde där inte har med airbag att göra) och lyckas få den eller dom att utlösa, så är det inte så mysigt när man inte sitter i stolen på rätt sett.
Dom är egentligen ganska petiga med det på mycket av sina saker, att dom vill koppla ur batterit.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

spokenratt skrev:

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:
Precis som Tomas skriver, så för att vara på säkra sidan kopplar jag ALLTID bort batteriet när jag ska plocka bort stereon. Sedan innan man lägger på batteripolen när allt annat är återmonterat så vrider jag på tändningen. Skulle man då ha krabbat med något med airbagen så utlöser den när du lägger på batteriet, inte när du sitter där och vrider på tändningen.

Har haft massa vänner som gjort som mig och aldrig fått detta problemet.
Aldrig sätt någon kapa strömmen för att byta en stereo..

Hade iof inte min stereo urkopplad, men när jag var på och bytte el-reglaget till stolen nyligen så menade Volvo att jag skulle dra ur batterit, just för att om man skulle ha världens oflyt (även om de kablarna jag rörde där inte har med airbag att göra) och lyckas få den eller dom att utlösa, så är det inte så mysigt när man inte sitter i stolen på rätt sett.
Dom är egentligen ganska petiga med det på mycket av sina saker, att dom vill koppla ur batterit.

Då har jag haft en jävla tur då att jag inte fick airbagen i huvudet då?! yikes
Den kan inte utlösas nu i efterhand va?

Sjodahl
30 maj 2014 · 730 Inlägg

Absolut kan den utlösa i efterhand, om du krockar wink Men annars är det ingen risk nu.

Sjodahl
30 maj 2014 · 730 Inlägg

Jag kopplar alltid bort batteriet oavsett vad jag gör med elen i bilen eller om man ska koppla bort något just av den orsaken med att datorerna är lite mysko i dessa bilar.

spokenratt
30 maj 2014 · 3 860 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

spokenratt skrev:

ToxicNightmare skrev:

Har haft massa vänner som gjort som mig och aldrig fått detta problemet.
Aldrig sätt någon kapa strömmen för att byta en stereo..

Hade iof inte min stereo urkopplad, men när jag var på och bytte el-reglaget till stolen nyligen så menade Volvo att jag skulle dra ur batterit, just för att om man skulle ha världens oflyt (även om de kablarna jag rörde där inte har med airbag att göra) och lyckas få den eller dom att utlösa, så är det inte så mysigt när man inte sitter i stolen på rätt sett.
Dom är egentligen ganska petiga med det på mycket av sina saker, att dom vill koppla ur batterit.

Då har jag haft en jävla tur då att jag inte fick airbagen i huvudet då?! yikes
Den kan inte utlösas nu i efterhand va?

Inte hört att någon råkat ut för det, men det är väl snarare så att det finns en minimal riska att det med mycket oflyt kan ske...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:
Absolut kan den utlösa i efterhand, om du krockar wink Men annars är det ingen risk nu.

Haha nu va du allt rolig sjödahl wink

Jag brukar med koppla ur när jag håller på med saker som har med airbag och sånt och göra.. Men liksom en klimatanläggning? x)

Senast redigerat av ToxicNightmare (30 maj 2014)

DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

Fick hem lite godis från GZ-Audio idag smile
Åker in på originalfästet i framdörrarna tills vidare imorgon smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-e62063c93cda3a7496d2fd7d7ef56487.jpg

Sjodahl
30 maj 2014 · 730 Inlägg

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:
Absolut kan den utlösa i efterhand, om du krockar wink Men annars är det ingen risk nu.

Haha nu va du allt rolig sjödahl wink

Jag brukar med koppla ur när jag håller på med saker som har med airbag och sånt och göra.. Men liksom en klimatanläggning? x)

Det var ju sanningen. Jag har med fått felmeddelande på min airbag, inte hunnit kolla upp det ännu bara. Kom upp likadant i panelen vid en uppstart. Hoppas jag får hem min vida-Dice så jag kan leka lite. Annars får man väl rulla till volvo någon dag man inte är i skåne

DDAudioFTW
30 maj 2014 · 407 Inlägg

Sjodahl skrev:

ToxicNightmare skrev:

Sjodahl skrev:
Absolut kan den utlösa i efterhand, om du krockar wink Men annars är det ingen risk nu.

Haha nu va du allt rolig sjödahl wink

Jag brukar med koppla ur när jag håller på med saker som har med airbag och sånt och göra.. Men liksom en klimatanläggning? x)

Det var ju sanningen. Jag har med fått felmeddelande på min airbag, inte hunnit kolla upp det ännu bara. Kom upp likadant i panelen vid en uppstart. Hoppas jag får hem min vida-Dice så jag kan leka lite. Annars får man väl rulla till volvo någon dag man inte är i skåne

Ja jo men det att den utlöser sig vid en krock wink Det jag syftade på tongue
Ska se om min kollega kan släcka felkoden åt mig smile

DDAudioFTW
1 juli 2014 · 407 Inlägg

Hej alla!

Sorry för lite dålig update!
Men kunnat göra så himla mycket eftersom jag sparar ihop pengarna till basen och steget smile

Ljuddämpningen av hela baljan och skufflucka är helt klart nu iaf!
Blev mycket bra! smile

Fick hem en söt liten voltmätare med från ebay, 20 kr kostade den.. haha rena stölden..
Blev snyggt iaf smile
Just nu har jag tagit ström från 12v uttaget men sen när steget kommer så ska den mäta strömmen mellan batteribanken och steget smile
Ska lacka ramen med när jag ska dra alla RCA-kablar som jag ska hämta på RS-Audio ikväll.

Resultat:
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-55152b36771850b172e55accdb68d40e.jpg

Köpt mig en 4-kanalssteg också smile
Det blev ett Powerbass ASA 600.4X
- Effekt 4 ohm: 4x100wrms
- Effekt 2 ohm: 4x200wrms
- Effekt 4 ohm: 2x400wrms
Ska nog få middarna i dörrarna att jobba hårt smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149145/149145-da4f9eddfa6d9037d4f646d85a21a70c.jpg

Det som står på tur nu är:
Tona om alla rutor. Hatar solarplex rutorna som sitter i nu.
Repiga och fula ^^
Dra 3 st RCA-kablar.
Högtalarkabel från alla dörrarna till baljan.
Börja plasta dörrsidorna.

Stay tuned!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang