Tjenare
Jag satte mig igår kväll och började koppla in min bilstereo i min nya Passat.
Att ta ut den gamla gick i ett nafs, men när jag skulle koppla in den nya började jag svära en del...
Problemet var att det inte verkade överensstämma i ISO kontakterna med konstant + från batteriet, därmed stängde stereon av sig och tappade minnet såfort jag drog ur nyckeln

Tack och lov hade jag kvar från min gamla Citroën C5, en kabelsnutt som jag köpte från citroën här i karlstad som de sa att jag behövde ha som adapter, jag kopplade in den, och nu är stereon ständigt igång istället... Det är jobbigt, jag vill att den ska fatta när jag stänger av bilen och stänga av sig, men behålla minnet, ni vet, men det fungerar för tillfället iaf.
Men sen skulle jag koppla in högtalarna, har 4x 6,5" GAS silver högtalare, mycket fina, och det ser ut att vara rätt storlek när jag kollar på org. gallerna.
Först är jag nära på att förstöra gallret då det visar sig att det inte tycker om att bändas loss, som jag är van från mina andra bilar.
Sen tar det mig för lång tid för att vara stolt över för att få loss sidopanelen eller vad det heter på bakdörren (så att det inte ska va för jobbit om nått går sönder).
Och när jag väl får loss den och tvingar min polare att hålla i den, då det sitter massa sladdar ivägen, så märker jag till min förtvivlan:
Orginalhögtalarnas fäste är fastnitat!Måste jag borra upp detta nu, eller har jag missat nått? Och då antar jag att jag måste köpa till någon typ av adapter som på något vänster ska fästas där de tidigare var fastnitade?
Är det någon med passat som har ordnat detta tidigare? Är jag bara korkad? Har jag missat typ en stor röd knapp där det står "Press here if you want to change your speakers"? Eller tycker VW helt enkelt inte om att man byter ut dem?
Mvh Jimmy