FFR 33 rod

Hot rod Factory five 33 Ls motor, manuell låda
  • 179 Följare
  • 376 613 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 december 2023
blitzzen
22 januari 2015 · 604 Inlägg

Hylsan tar i mot kanten på styrväxeln och i mot yttre styrleden
sväng fram o tillbaka och mätt hur lång hylsan ska vara den är bara på träd på axeln dom är olika på h och v sida
Dom svarvas i nylon eller pvc plast

Senast redigerat av blitzzen (22 januari 2015)

Racingse
23 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Oki, och för att få av yttre styrled så tar man av skyddsbälgen och gängar av den?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
blitzzen
23 januari 2015 · 604 Inlägg

Det är rätt
Jag måste göra om min är ej riktigt nöjd med den

Racingse
23 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Då kan du ju göra två uppsättningar och sälja den ena uppsättningen dyrt till Perstorp cool

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
23 januari 2015 · 604 Inlägg

ska kolla med han som svarvar dom  och (hur långa ska dom vara  eller ska dom göras lite längre än till min så att du kan såga av  dom efter din styrning o däck)

Racingse
24 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Vill du fråga honom vore det kanon, ta dom lite längre. VI fixar betalning över mailen.

STORT TACK

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
24 januari 2015 · 604 Inlägg

Till det roliga motor och låda  i ramen och det tråkiga jag får skaffa annan generator ,generator fästen och ac fästen o ac pump ändra anslutningar till värmepaketet annars var allt bra
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-19ad84c6514a2b3c2c29dbb3404a7162.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-aca51d48c811070646e45fc2b3d2daf2.jpg

Racingse
25 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Tråkigt med generatorn och AC-pumpen som inte fick plats. Jag trodde du provat så allt fick plats, finns ju bild på motor i ramen innan lack? Du skulle väl ha dessa pryttlar placerade lågt nere vid blocket? Ta gärna någon bild så man ser varför det inte passar.

Men fan vad fint det blir smile smile smile smile smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
25 januari 2015 · 604 Inlägg

Startmotorn passade men värme plåten fick bockas
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-2f8530b9700117653486430076a817f1.jpg
Fick flytta motorn 12mm bakåt och såga av ett fäste så passade generatorn ska slipa av ett par mm till (det syns ej det är 2mm mellanrum nu)
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-9e59af3ae083c8240713fabf78f7236f.jpg
Ska såga bort det yttre hjulet på fästet och byta rem (dubbla hjul så ligger remmen 2mm från ramen)
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-b79592eb4858df6005786d05408dd0fe.jpg
Ac pumpen gick ej att få ditt så det får bli en sanden 508 compressor

Senast redigerat av blitzzen (25 januari 2015)

scaryeyes
25 januari 2015 · 855 Inlägg

Nån AC pump fick inte plats. Ska karva lite i ramskenan vid generatorn så där blir mer än 1mm som det är nu. Servopumpens drev ligger 5 mm från en förstärkning som ska karvas åxå. Har flyttat spännhjulet till slacksidan så det funkar när jag startar.
Nu vet jag så klart att våra ramar inte är ett dugg lika, men ändå.
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-e5a49cf71f57300c303254b6f0487e52.jpg

Senast redigerat av scaryeyes (25 januari 2015)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
blitzzen
25 januari 2015 · 604 Inlägg

Det är ont om gott om plats på dessa byggen

Senast redigerat av blitzzen (25 januari 2015)

scaryeyes
26 januari 2015 · 855 Inlägg

Ja. Dessutom är det mycket snyggare när allt är nytt och lackat. Skitsnyggt!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
26 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Ser tight ut på bilderna. Hur gjorde du för att flytta motorn 12 mm bakåt? Jag tänkte ha min generator på samma ställe som du.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
scaryeyes
26 januari 2015 · 855 Inlägg

Var tar det i med AC pumpen? Såg på nån bild att du hade bara ett spännhjul till den lilla remmen.
Tänkte att, om generatorn får plats på andra sidan, bör väl kompressorn få plats åxå? Fast svårt att se på bilden förståss...

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
blitzzen
26 januari 2015 · 604 Inlägg

scaryeyes skrev:
Ja. Dessutom är det mycket snyggare när allt är nytt och lackat. Skitsnyggt!

Tack

scaryeyes skrev:
Var tar det i med AC pumpen? Såg på nån bild att du hade bara ett spännhjul till den lilla remmen.
Tänkte att, om generatorn får plats på andra sidan, bör väl kompressorn få plats åxå? Fast svårt att se på bilden förståss...

ac kompressorn det som tar i är remskivan som tar i ram röret har beställt en sanden kompressor  original så är det 7 kolv kompressor men jag gick ner till 5 kolvs kompressor som är mindre till den lilla kupén så ska den räcka och får göra egna fästen till den.

Det börjar bli en del utbytta  prylar i kartong på hyllan nu

racingse
jag frågade i fall han kunde svarva extra hylsor till styr stoppen  det var inga problem slutet på veckan så skulle dom vara klara.
Tar med dom den 9 feb

Senast redigerat av blitzzen (26 januari 2015)

Racingse
26 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Man tackar och bugar.

Tänkte på din kardanaxel, klarar den 12 mm bakåt flytt på motorn?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
blitzzen
26 januari 2015 · 604 Inlägg

Det är testat inga problem det var det sista jag gjorde innan jag åkte i från garaget

Racingse
26 januari 2015 · 1 423 Inlägg

Gött, att det funkar. Hade varit tråkigt om du behövt korta den pga detta.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
26 januari 2015 · 604 Inlägg

ja men det hade bara varit en sak till att göra
hellre korta kardan än byta generator och fästen

blitzzen
1 februari 2015 · 604 Inlägg

Kompressor nr 2 den passade ännu sämre bara och hitta på nytt
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-99c9330d8d1f0fa01504cf8db1e59dff.jpg
Montering av förstärkningar till fotstegen
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-8843c34d2d436b20737805c9dda776a4.jpg
Bygga om luftfiltret  ville ha det i mitten på motorn då blev det för högt så det fick förskjutas åt ena sidan
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-a11b1a73ec21f664134c5f9fe65d7827.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-85872caab70093fc3e6f39a4caca8202.jpg

Senast redigerat av blitzzen (1 februari 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang