Hur och var kopplar min in smallbandslambdan på min bil ?

beathacker Amatör
24 november 2006 · 444 Inlägg

Ja som frågan lyder har köpt  lite mätare o får inte rätt på var lambda mätaren ska kopplas in ... Där e bara en sladd till sensorn o har ingen luftmasse mätare vilket jag hört nån som kopplat det till

BMW 320d (2006)
insane_1 Min dröm, din vardag.
25 november 2006 · 641 Inlägg

snortiz skrev:
Ja som frågan lyder har köpt  lite mätare o får inte rätt på var lambda mätaren ska kopplas in ... Där e bara en sladd till sensorn o har ingen luftmasse mätare vilket jag hört nån som kopplat det till

Lambdamätaren kopplar du in på signalkabeln på lambdasonden.
Men har du bara en kabel till mätaren? Ingen + och jord för belysning?

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
beathacker Amatör
25 november 2006 · 444 Inlägg

jo jag har det men dem vet jag vart dem ska sitta blev lite fel på förklaringen igår lite pålyret =0)

BMW 320d (2006)
Janken Driver
11 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Lyfter tråden "lite" då jag själv kommer montera en lambdamätare snart. (ej bredbandslambda, kanske blir en sådan längre fram).

Kan man verkligen ta signalen från den vanliga lambdan?. Det blir inte fel med signalen då den delas?.

Tacksam för svar
MVH Janken

Senast redigerat av Janken (11 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Sleepy_One jopp
12 februari 2009 · 145 Inlägg

jo det ska funka bra men förstår inte riktigt syftet med att montera en smalbandare, kan ju lika gärna montera ett par dioder som lyser slumpvis så har du unifär lika bra koll :p

jomenvisst
Janneutanb
12 februari 2009 · 7 272 Inlägg

Sleepy_One skrev:
jo det ska funka bra men förstår inte riktigt syftet med att montera en smalbandare, kan ju lika gärna montera ett par dioder som lyser slumpvis så har du unifär lika bra koll :p

Ju mer mätare man har i bilen ju coolare är det cool

Janken Driver
12 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Som jag skrev , kanske blir en bredbandare längre fram. Man lär ju ha bättre koll med en smalbandare än helt utan iaf. Men det är 100% säkert att det inte blir tuppjuck med signalen då man klyver den?.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang