7113
Sök

Batteriproblem tillsammans med Motorvärmare

3 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Hej,
fått ett skumt problem med min audi a3, av någon anledning laddas batteriet ur när jag har motorvärmar sladd i kopplad hur är det möjligt? är det någon som har något tips på vad man kan göra åt saken?
Senast redigerat av calv (25 november 2006)

21 761 Inlägg
25 november 2006
Har din bil en inbyggd laddare som sitter i motorrummet?

Har nämligen varit med om en bil som hade ett komplett system med värmare+laddare+startur och när laddaren gick sönder så drogs batteriet ur på bara ett eller två dygn. Om jag kommer ihåg rätt så berodde det på att relät, som sköter om att koppla in laddaren, drevs av bilens 12V och drog därför ur batteriet eftersom laddaren inte laddade.
Senast redigerat av Drönirettab (25 november 2006)

3 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
ooh ... det vet jag inte. Hur tar jag reda på det?

21 761 Inlägg
25 november 2006
Tjaa, följ kabeln från uttaget i stötfångaren och se om den går till någon typ av låda eller liknande. Om det inte sitter någon laddare så borde kabeln bara går till en Y-förgrening där en kabel går till blockvärmaren och en annan kabel går in i kupen.

3 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Kabeln går till en y-förgrening, sen dels till kupén och in under motorn in i någon annan tjockare slang, så jag antar att jag inte har någon sån låda. Kanske är något överslag i karossen som gör att jordningen laddar ur batteriet?

Sök