7197
Sök

Hur märker man att man har för klen strömkabel till slutsteget ?

454 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
som topic säger..... hur märker man det ?.....
sen så undrar jag även om en kondensator laddar ur sig om den inte får tillräcklig hjälp från batteriet med strömförsörjning ? pga för klena kablar
Senast redigerat av ryttersson (26 november 2006)

X40 Nordic
784 Inlägg
26 november 2006
Det kan börja blinka i steron när man drar på lite tex..

454 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
Jag misstänker att jag har det...för när jag höjjer tillräckligt mkt så slutar basen låta nån sekund , sen funkar den å slutar den igen.....den klipper typ...beror det på klen strömkabel ?

Tyskstuk.se
630 Inlägg
26 november 2006
ryttersson skrev:
Jag misstänker att jag har det...för när jag höjjer tillräckligt mkt så slutar basen låta nån sekund , sen funkar den å slutar den igen.....den klipper typ...beror det på klen strömkabel ?

ja, jag har vart med om samma sak.
men tänk på att du måste ha en bra jord oxå

6 851 Inlägg
26 november 2006
ryttersson skrev:

Ja det kan bero på att du har för klen kabelt, Kan oxå vara så att du lastat ner dit steg för mycke.

4 554 Inlägg
26 november 2006
den blir varm:D min blev iaf ljummen

454 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
ryttersson skrev:

Ja det kan bero på att du har för klen kabelt, Kan oxå vara så att du lastat ner dit steg för mycke.

Jag har lastat ner mitt steg för mkt faktist smile...kan bero på det då ...tack så mkt för svaret ! tur att det finns kunnigt folk´här..annars hade jag aldrig listat ut det problemet ;-)

21 761 Inlägg
26 november 2006
Ja, är kabeln för klen så kan steget slå av sig ibland, om steget belastas med för låg impedans så kan det också slå av sig och bli väldigt varmt. Däremot så har blinkningar i bilens olika lampor inget att göra med om slutsteget har för klen kabel. Jorden är naturligtvis viktig, som Zairon skrev.

Hur mycket har du lastat ner steget med?
Senast redigerat av Drönirettab (26 november 2006)

Sök