Hej
Det här är ingen annons för det första utan jag önskar lite tips osv

Moppen är en rätt fräsch DT50 med 89ans ram och 90ans motor.. köpte motorn från en kusin då min var slut
Den är i rätt bra skick. Nylackad tank (nåja 1998 men moppen har stått sen dess och körts några ggr per år så tanken är fräsch)
OK kabelstam. Lysen och blinkers fungerar. Ska mäta elsystemet bara jag får tag på en multimeter..
Batteriet är slut eller så är voltregulatorn dålig för när man vrider om nyckeln så funkar inte tutan eller lyset. Inte ens bromsljuset funkar. Efter några timmar så smäller framlampan och man får köpa ny.. ett tecken på dålig Voltregulator??
Den är fräsch i motorn och är pigg. Ska byta olja i växellådan/motorn och sen köra in den några timmar innan försäljning. Är trimmad med planad topp, grovkrök, drevad 45 bak och 13 fram, 20mm insug på originalförgasare (köpte det 1996 och fanns bara den palttan att köpa..) man tar loss plastringen i förgasaren så platsar insugröret.
Packboxarna i framgaffeln är helslut men det får de som köper moppen fixa. Har inte tid eller ork till det.
Ska putsa den lite och kanske lacka om motorkåporna så det ser fräsch ut. Cylindern slipar jag med 240 papper och sen tar jag värmespray 600C på topp+cylinder. Ska dra åt alla skruvar så det känns fräscht när ungarna kommer och provar..
bilder från igår:
http://mortsjo.web.surftown.se/2006-11- … oppen/800/En bild för några år sen
http://mortsjo.web.surftown.se/Hasse/Moppe/Pb080007.jpgEn bild från våras
http://mortsjo.web.surftown.se/Moppe/PICT0570.JPG