26 november 2006
Trådstartare
Tjenare :D
Har länge tänkt att göra något kul med min bil, men det har aldrig blivit av så jag kände att det var dags för mig att skapa ett projekt, detta är mitt första projekt någonsin :) och förmodligen inte sista :) "beroende på hur det går, haha"
Mitt första projekt kommer vara att fräscha upp bilen ljudmässigt, då det orginala inte tillfredställer mig. Sakerna som jag inhandlat/beställt till bilen är följande.
Huvudenhet: Pioneer DEH-30MP
Kablage (+): 7m 50mm2
Kablage (-): 2m 35mm2
Högtalar kablage: 20m 2mm2
Säkringshållare: DLS ANL 3st
Säkringar: DLS ANL 250A 6st
Kabelskor: Guldplättade
Extra batteri: Excell 65Ah
Basar 2st 12:or Xzound ZXR12 450W RMS
Framsystem: Xzound 5,25 TZR, Diskanter + Delningsfilter
Framsystem: Xzound 4x6 GTX 200W
Baksystem: Xzound 6x9 GTX 360W
Baksystem: Xzound 4x6 GTX 200W
Baksystem: Diskanter 150W
Slutsteg: Magnat Rock Mono (Driver endast basarna)
Lågnivåkabel: DLS Ultimate Silver
Klädsel: Tyg till baslådan.
Terminalbox: Från biltema.
Hörnskydd: 8st
Baslådan: Hemmagjord
Kommer även att skaffa mig ett till slutsteg till högtalarna, då mitt nuvarande är trasigt.
Kommer antagligen få ett nytt på försäkringen, och det är ett Avant CA450 4x100Watt, det lär nog duga till att driva bakhögtalarna.
Projektet startar nu till helgen som kommer, och projektet ska även bli klart denna helg.
Tyvärr så är det inte ett långvarigt projekt som många andras är, men jag tycker ändå att det ska bli intressant att se hur det blir när allting är klart. Har även planer på att till projekt fast då är det i mars nästa år. Fast planerna till projektet då tar vi när det blir aktuellt.
Hoppas det finns någon som kommer att följa det korta projektet :)
Bilder kommer upp under veckan så fort mina saker kommer som jag beställt.
Det var nog allt för tillfället, skriver mer om det blir ändrade planer, eller bara allmänt.
Tack för mig, Mvh Pappi