6647
Sök

att bränna ut dvd film? funkar inte?

med lem
1 147 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
varför funkar det inte för mig att bränna ut en dvd film? jag har ju dvdbrännare o använder brännarprogrammet som följde med datorn, men när processen är klar o det står att det gick bra så skuttar man lyckligt in på rummet men upptäcker att skivan inte funkar.. varför? har sabbat typ 5 skivor nu.

(jag har betalt för filmen jag ska bränna, ska använda kopian privat. inget olagligt pirathärjande)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

470 Inlägg
26 november 2006
Filen/filerna kan vara på fyra sätt.

Alt 1 (dina filer ser ut så här: dvdfilm.r00 dvdfilm.r01 dvdfilm.r02 osv)

1.    Om du inte har winrar installerat så tanka hem och installera det.

2.    Ändra detta om du inte gjort det redan: Den här datorn (menyn längs up) Verktyg => Mappalternativ => Visning. Där ändrar du "dölj filnamnstillägg för kända filtyper" >>SKA INTE VARA IBOCKAD<<.

3.    Leta reda på filen som heter dvdfilm.rar och klicka på den, du finner den oftast längst ner i listan.

4.    Klicka på knappen "packa upp till" [eller "extract to" i engelsk version) välj var du vill packa up det sen knappen OK (alla filer blir upp packade atomatiskt).

5.    Nu har du fått en fil som slutat på img, ex dvdfilm.img och du kan hoppa till alt

Alt 2 (dina filer ser ut så här: dvdfilm-part001.rar dvdfilm-part002.rar dvdfilm-part003.rar osv)

1.    Om du inte har winrar installerat så tanka hem och installera det.
2.    Ändra detta om du inte gjort det redan: Den här datorn (menyn längs upp) Verktyg => Mappalternativ => Visning. Där ändrar du "dölj filnamnstillägg för kända filtyper" >>SKA INTE VARA IBOCKAD<<.
3.    Leta reda på filen som heter dvdfilm-part001.rar och klicka på den, du finner den oftast längst up i listan.
4.    Klicka på knappen "packa upp till" (eller "extract to" i engelsk version) välj var du vill packa upp det sen knappen OK (alla filer blir upp packade atomatiskt).
5.    Nu har du fått en fil som slutar på img, ex dvdfilm.img och du kan hoppa till alt 3.

Alt 3 (du har en fil som heter dvdfilm.img)
Finns 3 sätt som jag vet om. 1.DVD Decrypter, 2. Döp om filändelsen från img till iso och bränn i nero som imagefile. 3.Mounta img i deamon. Vet ej varför jag gör så här, inte bästa sättet men jag lärde mig det först och har fortsatt med det. Så här är den i varje fall:

1.    Installera DAEMON Tools om du inte redan har det.
2.    Klicka på Deamons Device 0. Välj den img-fil du har.
3.    Starta Nero express, välj "kopiera hela skivan"
4.    Källenhet = Din virtuella dvd-rom med imgfilen mountad. Målenhet = Din DVD-brännare
5.    Ändra hastighet om du vill.
6.    Klicka på Bränn

Alt 4 (du har filer som VIDEO_TS.BUP VIDEO_TS.IFO VTS_01_0.BUP osv)

1.    Starta Nero Express (andra varianter funkar oxå men då får du lista ut själv vad du ska välja).
2.    Se till att din dvd brännare är vald längst upp (som [DVD]).
3.    Välj DVD-videofiler. Nu ser du två mappar AUDIO_TS och VIDEO_TS.
4.    Klicka på VIDEO_TS. Sen klickar du på "Lägg till" och lägger till alla filer (ligger ofta i en mapp som heter VIDEO_TS).
5.    Klicka på NÄSTA.
6.    Skriv i namn på dvd om du vill, välj hastighet, sätt i en tom DVD och klicka på bränn.

Varsågod från brännar kungen själv wink

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

med lem
1 147 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
tackar:) ska testas imorgon. återkommer om jag kör fast smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Sök