3122
Sök

Behöver despirat hjälp snabbt!!!!

1 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Jag har haft vatten i bilen och åkte till bilfirman och fick veta där att jag hade ett hål i bilen samt att alla lister i dörrarna på bilen måste bytas ut, samt att bilen skulle saneras från vatten. Jag fick givetvis en chock eftersom bilen är från 2003. Byta alla listerna. Hjälp!

Senare under dagen fick jag bestämma vad som skulle göras och vi (jag och verkmästaren på firman) kom överrens om att hålet måste lagas, en ny tid till sanering och ett kostnads förslag om listerna. Allt detta fick jag när jag hämtade bilen.

Några dagar senare lämnade jag bilen på firman och talada om att bilen var mycket bättre så byte av listerna kunde vänta ett bra tag till. Han blev fly förbannad på mig och sa att han redan beställt lister och nu måste jag betala dom.

Nu är min första fråga: Måste jag betala för lister som jag inte gett godkännande till som  han dessutom har skicka efter på eget bevåg.

Kostnadsförslaget på hela arbetet med lister och arbete samt sanering skulle gå på ca 7000:-. Men nu har han ändrat sig och säger att det kommer att kosta 10 000:-. Han säger dessutom att lappen jag skrev på för att få lämna in bilen styrker det. Vad ska jag göra???

Jag får ut bilen för ca 5000:- sa han, men då måste jag betala för listerna till ingen nytta.
Jag känner mig lurad och behöver råd om hur jag ska göra.

Men en sak är klar. Jag anliter dom aldrig mer. Kan tilläga att det är en känd märkesfirma, men vill inte ännu nämna vilken.

1 417 Inlägg
27 november 2006
För det första så vore en annan rubrik bättre.
Och för det andra, står det verkligen så som han säger på lappen du skrev på?

Administratör
11 967 Inlägg
27 november 2006
Följ rubrikanvisningarna så får du säkert hjälp snabbare också.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök