8264
Sök

man tror inte sina öron hur billjuds företag lurar på folk grejer..

494 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
var på bil mässa i ällvsjö i helgen med några vänner varav en är en helt ny själ i bilstereo a. i en monter av ett av sveriges större större bilstereo företag (nämner inga namn)
hittade han två 10"basar för 500kr styck de tyckte han var i hans prisklass!
sen började vi spåna i slutstegs tankar och titta runt lite. efter ett tag hitta ja ett steg som jag asnåg
var i lagom klass för en novice.
då kom de fram en försäljare och fråga om han kunde hjälpa till
"visst vad för slutsteg rekomendera du till dessa basar!!
han stegar i väg och ställer sig bredvid en 6000kr steg och börjar tala om hur bra de är och att vi borde köpa de,
då kom jag på att de inte stod hur måna ohm basarna var på så jag frågar han till svar får jag "Ja är inte så bra på de dära med ohm" med en dum min i ansiktet sen går han!!!!

men vafan är detta kan man inte ens kräva lite baisc kunskap de bara säljer de dyraste de har och inte en aning om vad de är de säljer!!!! skrämmande

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Miklen
27 november 2006
Japp så e d.. smile har aldrig frågat någon nånting på mässa så ja vet inte men ja tror att d oftare e "säljare" som står där..som kanske vet nåt..men inte mycke

Solfilmsmontör
950 Inlägg
27 november 2006
Vogge skrev:
var på bil mässa i ällvsjö i helgen med några vänner varav en är en helt ny själ i bilstereo a. i en monter av ett av sveriges större större bilstereo företag (nämner inga namn)
hittade han två 10"basar för 500kr styck de tyckte han var i hans prisklass!
sen började vi spåna i slutstegs tankar och titta runt lite. efter ett tag hitta ja ett steg som jag asnåg
var i lagom klass för en novice.
då kom de fram en försäljare och fråga om han kunde hjälpa till
"visst vad för slutsteg rekomendera du till dessa basar!!
han stegar i väg och ställer sig bredvid en 6000kr steg och börjar tala om hur bra de är och att vi borde köpa de,
då kom jag på att de inte stod hur måna ohm basarna var på så jag frågar han till svar får jag "Ja är inte så bra på de dära med ohm" med en dum min i ansiktet sen går han!!!!

men vafan är detta kan man inte ens kräva lite baisc kunskap de bara säljer de dyraste de har och inte en aning om vad de är de säljer!!!! skrämmande

Finns nått som heter provisions lön.. Det är ungefär som en bilförsäljare, behöver inte veta ett smack om bilar så länge man kan sälja....

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

4 571 Inlägg
27 november 2006
Oftast har dom som sagt "säljare" på mässor osv för att försöka sälja in sina produkter.

Oftast besitter de tyvärr inte samma kunskap som övriga "butiksbiträden" i de vanliga butikerna.

873 Inlägg
27 november 2006
Så är det väl med allting.

Jag gick in på ett företag och skulle köpa den billigaste DVD brännaren jag hade kunnat hitta.
Jag visste precis vad jag skulle ha. Mer ville jag inte lägga på den burken helt enkelt.

Fem gånger försökte gubben sälja dyrare prylar till mig och jag fick argumentera emot hans säljargument i flera minuter för att få köpa varan jag direkt kom in med ARTIKELNUMMER att jag skulle ha.

Han blev helt knäckt av att höra att det inte spelade mig någon roll att de andra brännarna var bättre och snabbare.
Jag sade något i stil med "Just nu är tid något jag har gott om och pengar något jag har ont om. Det gör mig inget att vänta en kvart på att en DVD skiva ska brännas. Hur ofta kommer jag att göra det förresten? Däremot kostar en som är dubbelt så snabbt tre gånger så mycket. Och de pengarna får jag INTE igen på tiden jag sparar."

Han blev nästan ledsen. Sålde mig brännaren och höll tyst tills jag gått.

Ps.
Den fungerar kanon än idag wink

Don't get mad, get even.

781 Inlägg
27 november 2006
är riktigt dåligt när säljare inte lysnar och pratar i nattmössas.. tyvärr händer de allt som oftast och ibland gissar dom lite

Med lem
768 Inlägg
27 november 2006
Men man förstår ju varför eftersom att de får en låg grundlön + provision på grundlönen. (De flesta)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
27 november 2006
Det är tråkigt att höra att det finns säljare inom bilstereo som inte vet ett dugg hur det funkar. Jag hör dagligen tycker jag att kunder hör av sig då de har fått dålig info om produkterna de ska/har köpt.
Bilstereo kräver en hel del kunskap om man ska få till ljudet bra och kan inte säljaren förmedla det så så kan det vara svårt att få kunden nöjd.

Med vänlig hälsning//Björn
www.dbakuten.se

Sök