Renualt 19 16v eller Peugeot mi16?

Projector
28 november 2006 · 9 Inlägg

Tänkte bara kolla med folk vilken av bilarna Renualt 19 16v eller Peugeot 405 mi16 som är mest intressantast.

Skriv gärna hur ni kom fram till svaret ni gav.

Mvh.

falloutboy
28 november 2006 · 1 723 Inlägg

om du måste välja nån av dem: Mi16. Den var hyfsad pigg och rätt skön att köra. nu var det säkert 8 år sen jag körde den sist och ens uppfattning om vad som var snabbt då begränsade sig till en Volvo 240.

Muz Wallraff
28 november 2006 · 319 Inlägg

mi16 smile

Ostsåsen
28 november 2006 · 173 Inlägg

Har ingen uppfattning om Renaulten, men provkörde en Mi16 häromdagen och enligt mig är det inte mycket att hänga i granen alltså. Trött och slö, LITEN och TRÅNG, kass inredningskvalite, sen så är dom väll inte kända för att vara sådär fruktansvärt bra bilar heller ...

Nej, jag skulle då aldrig köpa något liknande i alla fall. Vill man ha en rolig bil så är den utesluten direkt. Vill man ha en rymlig och bra bil så är den deffinitivt utesluten. Vill du ha en slitvarg så är det också helt fel bil.

Senast redigerat av Ostsåsen (28 november 2006)

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Mi16 utav tvekan... och inte bara för att jag har en.


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Ostsåsen skrev:
Har ingen uppfattning om Renaulten, men provkörde en Mi16 häromdagen och enligt mig är det inte mycket att hänga i granen alltså. Trött och slö, LITEN och TRÅNG, kass inredningskvalite, sen så är dom väll inte kända för att vara sådär fruktansvärt bra bilar heller ...

Nej, jag skulle då aldrig köpa något liknande i alla fall. Vill man ha en rolig bil så är den utesluten direkt. Vill man ha en rymlig och bra bil så är den deffinitivt utesluten. Vill du ha en slitvarg så är det också helt fel bil.

Kvaliteten är inte bra nej. Men det är nog inte renault mkt bättre på. Inredning är rikgit ful. Men trött o slö ? och trång och liten?  den skriker ju för fan "gasa gasa lek med mig lek med mig" måste fan vart nått fel på den du körde om du tycker den e trött o slö då ALLA andra jag har frågat tycker den är hur pigg som o rolig som helst... inklusvie jag.. och JA jag har kört betydligt snabbare bilar.. Men liten o trång?! jag är 1,90lång och väger 93 kilo o älskar dom skållade framstolarna som man sitter grymt skönt i och baksätet sitter man helt otroligt skönt o mysigt i...

EDIT: Faktum är att Mi16 är en grymt rymlig bil.
Dessutom sitter man bra både fram o bak och bakluckan är redigt stor.
Jag har åkt 4pers ner till danmark med den och alla utan att klaga.
Jag sov till och med några timmar i baksätetet helt perfekt.
Jag vill höra vad du grundar ditt utalande på NU NU NU

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (28 november 2006)


Bmw osv..
Ostsåsen
28 november 2006 · 173 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Ostsåsen skrev:
Har ingen uppfattning om Renaulten, men provkörde en Mi16 häromdagen och enligt mig är det inte mycket att hänga i granen alltså. Trött och slö, LITEN och TRÅNG, kass inredningskvalite, sen så är dom väll inte kända för att vara sådär fruktansvärt bra bilar heller ...

Nej, jag skulle då aldrig köpa något liknande i alla fall. Vill man ha en rolig bil så är den utesluten direkt. Vill man ha en rymlig och bra bil så är den deffinitivt utesluten. Vill du ha en slitvarg så är det också helt fel bil.

Kvaliteten är inte bra nej. Men det är nog inte renault mkt bättre på. Inredning är rikgit ful. Men trött o slö ? och trång och liten?  den skriker ju för fan "gasa gasa lek med mig lek med mig" måste fan vart nått fel på den du körde om du tycker den e trött o slö då ALLA andra jag har frågat tycker den är hur pigg som o rolig som helst... inklusvie jag.. och JA jag har kört betydligt snabbare bilar.. Men liten o trång?! jag är 1,90lång och väger 93 kilo o älskar dom skållade framstolarna som man sitter grymt skönt i och baksätet sitter man helt otroligt skönt o mysigt i...

EDIT: Faktum är att Mi16 är en grymt rymlig bil.
Dessutom sitter man bra både fram o bak och bakluckan är redigt stor.
Jag har åkt 4pers ner till danmark med den och alla utan att klaga.
Jag sov till och med några timmar i baksätetet helt perfekt.
Jag vill höra vad du grundar ditt utalande på NU NU NU

Ok, jag grundar mitt uttalande på att jag som är 1.84 slog i huvudet när jag satt i baksätet och fick huka mig ner när jag satt fram för att inte ligga med huvet i taket där också. Ja, jag tycker den var riktigt trött och slö och jag anser inte alls att bilen skrek "Gasa gasa lek med mig" av några enkla anledningar som jag tänker nämna nu :

1. En liten och slö 150 hk motor tycker jag inte är mycket att leka med på en skapligt stor bil.
2. Framhjulsdrift. Personligen så hatar jag framhjulsdrift. Chassit är inget att hurra över heller och ändå så var den jag körde sänkt.
3. Knappast en gocart i storlek och vikt.
4. Det kändes som om bilen skulle falla ihop vilken sekund som helst.

mvh

gekk0
28 november 2006 · 14 Inlägg

mi16 har ja aldrig kört men ja har en renault 19 16v, tycker den funkar alldeles utmärkt.
intresserad? smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Ostsåsen skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Ostsåsen skrev:
Har ingen uppfattning om Renaulten, men provkörde en Mi16 häromdagen och enligt mig är det inte mycket att hänga i granen alltså. Trött och slö, LITEN och TRÅNG, kass inredningskvalite, sen så är dom väll inte kända för att vara sådär fruktansvärt bra bilar heller ...

Nej, jag skulle då aldrig köpa något liknande i alla fall. Vill man ha en rolig bil så är den utesluten direkt. Vill man ha en rymlig och bra bil så är den deffinitivt utesluten. Vill du ha en slitvarg så är det också helt fel bil.

Kvaliteten är inte bra nej. Men det är nog inte renault mkt bättre på. Inredning är rikgit ful. Men trött o slö ? och trång och liten?  den skriker ju för fan "gasa gasa lek med mig lek med mig" måste fan vart nått fel på den du körde om du tycker den e trött o slö då ALLA andra jag har frågat tycker den är hur pigg som o rolig som helst... inklusvie jag.. och JA jag har kört betydligt snabbare bilar.. Men liten o trång?! jag är 1,90lång och väger 93 kilo o älskar dom skållade framstolarna som man sitter grymt skönt i och baksätet sitter man helt otroligt skönt o mysigt i...

EDIT: Faktum är att Mi16 är en grymt rymlig bil.
Dessutom sitter man bra både fram o bak och bakluckan är redigt stor.
Jag har åkt 4pers ner till danmark med den och alla utan att klaga.
Jag sov till och med några timmar i baksätetet helt perfekt.
Jag vill höra vad du grundar ditt utalande på NU NU NU

Ok, jag grundar mitt uttalande på att jag som är 1.84 slog i huvudet när jag satt i baksätet och fick huka mig ner när jag satt fram för att inte ligga med huvet i taket där också. Ja, jag tycker den var riktigt trött och slö och jag anser inte alls att bilen skrek "Gasa gasa lek med mig" av några enkla anledningar som jag tänker nämna nu :

1. En liten och slö 150 hk motor tycker jag inte är mycket att leka med på en skapligt stor bil.
2. Framhjulsdrift. Personligen så hatar jag framhjulsdrift. Chassit är inget att hurra över heller och ändå så var den jag körde sänkt.
3. Knappast en gocart i storlek och vikt.
4. Det kändes som om bilen skulle falla ihop vilken sekund som helst.

mvh

Du måste ha problem.. eftersom jag som är 6cm längre aldrig har slagit i huvudet nånstans eller behövs huka mig eller nått... mitt chassie är sten hårt... också även sänkt den ligger som en gud kurvorna... låter som du pratar om 205 med 75hk motorn... eller så måste du suttit i ett riktigt konstigt mardröms exmplar du får mer än gärna komma hit o köra min bil o säga samma sak om den.


Bmw osv..
Tompa Wheel whore
28 november 2006 · 215 Inlägg

Jag kan inte hålla med här tongue.Jag skulle glasklart tagit en R19 16V big_smile.Roligare bil för pengarna får man nog leta efter (dock inte så länge,Clio 16V med F7P/R motorn).Har provat Mi16 också å den kändes inte alls lika rolig som 19en.Sen är de INGEN som fattar va de är :p.Å de är alltid lika kul.Många 740tic,325or mm som har blivit lite häpna när jag hadde min 19.Jag svängde med vägen (vilket inte altid dom lyckades med).Sen tyckte ja de va bra drag i den lilla 1,8l på 137Hk.De är ju lite större motor i MI16en men bilen är ju lite större också.De är 2st "BTCC racers" för sin tid.Så man får känna på märkena lite tror jag i denna diskution.Jag föll för Renaulten pga att den är så mycke snyggare å att farsan körde Renault då,men jag vill ha en igen..

Men vist lite rappel är de men inte lika dåligt som Pugen.Den va hemsk.den trilla bokstavligttalat isär nar jag fick provköra den.Sen är de problem men bakvagnen på båda bilarna.Länkarmsinfästning på Pugen om jag inte missminnermig och toritionstavarna på Renaultn.

(Renault 19 16V phase II har varit min "drömbil" sen ja va 14)

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
gekk0
28 november 2006 · 14 Inlägg

Tompa skrev:
Jag kan inte hålla med här tongue.Jag skulle glasklart tagit en R19 16V big_smile.Roligare bil för pengarna får man nog leta efter (dock inte så länge,Clio 16V med F7P/R motorn).Har provat Mi16 också å den kändes inte alls lika rolig som 19en.Sen är de INGEN som fattar va de är :p.Å de är alltid lika kul.Många 740tic,325or mm som har blivit lite häpna när jag hadde min 19.Jag svängde med vägen (vilket inte altid dom lyckades med).Sen tyckte ja de va bra drag i den lilla 1,8l på 137Hk.De är ju lite större motor i MI16en men bilen är ju lite större också.De är 2st "BTCC racers" för sin tid.Så man får känna på märkena lite tror jag i denna diskution.Jag föll för Renaulten pga att den är så mycke snyggare å att farsan körde Renault då,men jag vill ha en igen..

Men vist lite rappel är de men inte lika dåligt som Pugen.Den va hemsk.den trilla bokstavligttalat isär nar jag fick provköra den.Sen är de problem men bakvagnen på båda bilarna.Länkarmsinfästning på Pugen om jag inte missminnermig och toritionstavarna på Renaultn.

(Renault 19 16V phase II har varit min "drömbil" sen ja va 14)

min renault fick ja byta bakaxeln på.smile toritionsstavarna va helt av!
men nu så ligger den fint på vägen me mina 15" bbs fälgar! hehe låter kanske klent men duger bra på den bilen! renoverade en j*vla massa på den. la ut 10000 på den vilket ja inte kommer få igen men de va kul o hålla på! smile har även nyare lysen o huv som man kan konvertera till! smile

Ostsåsen
28 november 2006 · 173 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Ostsåsen skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Kvaliteten är inte bra nej. Men det är nog inte renault mkt bättre på. Inredning är rikgit ful. Men trött o slö ? och trång och liten?  den skriker ju för fan "gasa gasa lek med mig lek med mig" måste fan vart nått fel på den du körde om du tycker den e trött o slö då ALLA andra jag har frågat tycker den är hur pigg som o rolig som helst... inklusvie jag.. och JA jag har kört betydligt snabbare bilar.. Men liten o trång?! jag är 1,90lång och väger 93 kilo o älskar dom skållade framstolarna som man sitter grymt skönt i och baksätet sitter man helt otroligt skönt o mysigt i...

EDIT: Faktum är att Mi16 är en grymt rymlig bil.
Dessutom sitter man bra både fram o bak och bakluckan är redigt stor.
Jag har åkt 4pers ner till danmark med den och alla utan att klaga.
Jag sov till och med några timmar i baksätetet helt perfekt.
Jag vill höra vad du grundar ditt utalande på NU NU NU

Ok, jag grundar mitt uttalande på att jag som är 1.84 slog i huvudet när jag satt i baksätet och fick huka mig ner när jag satt fram för att inte ligga med huvet i taket där också. Ja, jag tycker den var riktigt trött och slö och jag anser inte alls att bilen skrek "Gasa gasa lek med mig" av några enkla anledningar som jag tänker nämna nu :

1. En liten och slö 150 hk motor tycker jag inte är mycket att leka med på en skapligt stor bil.
2. Framhjulsdrift. Personligen så hatar jag framhjulsdrift. Chassit är inget att hurra över heller och ändå så var den jag körde sänkt.
3. Knappast en gocart i storlek och vikt.
4. Det kändes som om bilen skulle falla ihop vilken sekund som helst.

mvh

Du måste ha problem.. eftersom jag som är 6cm längre aldrig har slagit i huvudet nånstans eller behövs huka mig eller nått... mitt chassie är sten hårt... också även sänkt den ligger som en gud kurvorna... låter som du pratar om 205 med 75hk motorn... eller så måste du suttit i ett riktigt konstigt mardröms exmplar du får mer än gärna komma hit o köra min bil o säga samma sak om den.

Då har vi helt enkelt olika åsikter då ... tur det finns några bilmärken att välja på så att alla kan ha bilar dom trivs med. Tack för mig.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Ostsåsen skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Ostsåsen skrev:

Ok, jag grundar mitt uttalande på att jag som är 1.84 slog i huvudet när jag satt i baksätet och fick huka mig ner när jag satt fram för att inte ligga med huvet i taket där också. Ja, jag tycker den var riktigt trött och slö och jag anser inte alls att bilen skrek "Gasa gasa lek med mig" av några enkla anledningar som jag tänker nämna nu :

1. En liten och slö 150 hk motor tycker jag inte är mycket att leka med på en skapligt stor bil.
2. Framhjulsdrift. Personligen så hatar jag framhjulsdrift. Chassit är inget att hurra över heller och ändå så var den jag körde sänkt.
3. Knappast en gocart i storlek och vikt.
4. Det kändes som om bilen skulle falla ihop vilken sekund som helst.

mvh

Du måste ha problem.. eftersom jag som är 6cm längre aldrig har slagit i huvudet nånstans eller behövs huka mig eller nått... mitt chassie är sten hårt... också även sänkt den ligger som en gud kurvorna... låter som du pratar om 205 med 75hk motorn... eller så måste du suttit i ett riktigt konstigt mardröms exmplar du får mer än gärna komma hit o köra min bil o säga samma sak om den.

Då har vi helt enkelt olika åsikter då ... tur det finns några bilmärken att välja på så att alla kan ha bilar dom trivs med. Tack för mig.

okej vad finns det var snabbare bättre större rymligare skönare bil för 10-15k då?


Bmw osv..
Turbomatte Lackerare/Rekondare
28 november 2006 · 834 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
okej vad finns det var snabbare bättre större rymligare skönare bil för 10-15k då?

En risig, bonntrimmad 740 tic:P

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Turbomatte skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
okej vad finns det var snabbare bättre större rymligare skönare bil för 10-15k då?

En risig, bonntrimmad 740 tic:P

Dom går att få snabba iaf.. ;P


Bmw osv..
Kristian_L
28 november 2006 · 1 893 Inlägg

Jag valde mellan de tu 1992.
Renaulten van solklart.
Hade den i två år, mycket trevlig GTI bil. 137hkr på så lätt bil, kul motor, varvar 7000rpm. Enda som jag upplevde lite störande var kallstarter, den knackade som en diesel. (Bara några sekunder.) jag utryckte min oro på verkstaden, det var tydligen helt ok, hydrauliska ventil lyftare i motorn. Det knackade några sekunder innan man byggt upp oljetrycket.
Jag hade aldrig några problem med den. Fast det är klart, jag köpte den ett år gammal, och 700mil. Nästan ny. Körde 5000 mil på två problemfria år.
En av de roligaste bilarna jag haft. Jag hade upp den i 235 på mätaren, inte dåligt för en 1.7 liters maskin. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
e30touring
28 november 2006 · 3 Inlägg

Varför inte en 205a Med mi16 motor då?
det är körglädje i budgetförpackning wink

Alla är vi barn i början.
BMW 330 D (2003)
Kristian_L
28 november 2006 · 1 893 Inlägg

e30touring skrev:
Varför inte en 205a Med mi16 motor då?
det är körglädje i budgetförpackning wink

Varför inte en Clio 16V Med samma motor då?
det är körglädje i budgetförpackning  wink
Inget fel på förslagen. Men...
Kan vara att han vill ha en bil modellen större.

En fördel (Förutom att Renaulten är en roligare bil.) är att de servas på Volvo värkstäder, som ju fins bakom var enda buske i landet. Man kanske inte servar en gammal bil på märkes verkstad, men finns verkstäder, så fins det delar.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Intel
28 november 2006 · 130 Inlägg

Har några Renault på jobb...mest clio och megane men även nån 19.... kan säga att dom bilarna käkar drivknutar, hjullager och packboxar plus att dom är burkigare än fan.

Peugeot har jag ingen aning om men vad som är bättre än Renault.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang