Tja!
tänkte höra med er lite om ett projekt som jag hade tänkt dra igång har nu i dagarna! Har köpt mig en 240 som har bur i sig, nytt bromssystem (större bromsar, vet dock ej märke), slangar med annat lull lull! sitter ingen motor i den så jag har fria tyglar till att sätta in vad jag vill! inredning är utryckt samt det mesta i den! nu är det så att jag är lite nyfiken på vad ni rekommenderar som motor, växellåda, turbo mm! hade som "plan" och sätta i en t5 2.0 liters motor ifrån italien, för grannen har en på gården som han ger bort om jag hämtar den! har hört dock att det skall vara lite krångligt och få tag på delar till den modellen utav motor (fel eller rätt vet ej). men då är frågan för det finns ju trotts allt lagar och regler här i svergie, och jag fattade det som att om man bygger om sin bil till amatörbyggd bil så får man sätta i vilken motor//trimning man vill med en viss effekt på 15Kw/100kg?? stämmer detta eller är detta bara bluff och båg? och är det krångligt och få den till amatörbygd bil?
Vad hade ni satt in för motor för att göra det så enkelt som möjligt för t5:an blir det ju lite jobb med eftersom du skall rakställa den! hade ni istället tagit en b230 motor och moddat vidare på den med nån form utav bmw låda sen? och vad skall man tänka på inför reggning utav bilen, besiktning mm! är lite grön på vad man just skall tänka på, men grundtanken är vell att få ut så mycket häst som jag kan på ett lagligt sett och minst krångel! hade vell hoppats på att krama ut runt 300 häst ur bettan om inte det är allt för jobbigt på regelfronten!
uppskattar gärna svar (är ny på garaget) och om ni vill veta något mer om mina planer eller funderingar så skriv det
mvh volvo22