Sportstolar 740

MarcusMagnusson
3 juli 2014 · 194 Inlägg

Tjenare!

Har nu bestämt mig för att slänga ut mina sletna stolar och byta till sportstolar.

Någon som har några bra tips till stolar i 740?

passar alla sportstolar i alla bilar?

Hade tänkt mig dessa passar de tro?

http://www.ridetech.se/2st-sportstolar- … ack/9549-0


Tack på förhand!

Dr_struts
3 juli 2014 · 1 861 Inlägg

Hej! Man får ju bygga egna fästen/anpassa nuvarande men annars så är det bara måtten man får tänka på!

Tänk på att med fast rygg så sitter man väldigt rakt, du skulle inte kunna tänkt dig några sportstolar ur en "vanlig" bil? Tex ford's cosworth är ju grymt sköna och är av sitta still typ och har lite mera bruks bil feeling! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
avse
3 juli 2014 · 169 Inlägg

Kolla på Klracing, de har riktigt schyssta stolar med ställbar rygg.

Skurt95
3 juli 2014 · 169 Inlägg

Dom där är as grymma ! Jag köpte lakadana från biltema i bygde fästen tog väll 2 timmar från jag börja till jag va klar:-)
Enklaste är att ta orgfästet sen 2 plattjärn 5x5 svetsa fast i önskad höjd sen mäta o borra hålet sen bulta fast:-)

Hyundai I30 (2011)
Volvo 940 ltt "Driftbilen" (1996)
MarcusMagnusson
3 juli 2014 · 194 Inlägg

Dr_struts skrev:
Hej! Man får ju bygga egna fästen/anpassa nuvarande men annars så är det bara måtten man får tänka på!

Tänk på att med fast rygg så sitter man väldigt rakt, du skulle inte kunna tänkt dig några sportstolar ur en "vanlig" bil? Tex ford's cosworth är ju grymt sköna och är av sitta still typ och har lite mera bruks bil feeling! smile

Okej är inte det ganska svårt? Jo de kan jag tänka mig men vart får man tag på sånna?

MarcusMagnusson
3 juli 2014 · 194 Inlägg

avse skrev:
Kolla på Klracing, de har riktigt schyssta stolar med ställbar rygg.

Tack blir nog där jag beställer dom ifrån verkar riktigt bra till grymt pris!

TACK

MarcusMagnusson
3 juli 2014 · 194 Inlägg

Skurt95 skrev:
Dom där är as grymma ! Jag köpte lakadana från biltema i bygde fästen tog väll 2 timmar från jag börja till jag va klar:-)
Enklaste är att ta orgfästet sen 2 plattjärn 5x5 svetsa fast i önskad höjd sen mäta o borra hålet sen bulta fast:-)

Okej Får tänka över detta tack för alla info. Svårt med fästena? kan du förklara lite mer hur du gjorde?

Dr_struts
3 juli 2014 · 1 861 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

Dr_struts skrev:
Hej! Man får ju bygga egna fästen/anpassa nuvarande men annars så är det bara måtten man får tänka på!

Tänk på att med fast rygg så sitter man väldigt rakt, du skulle inte kunna tänkt dig några sportstolar ur en "vanlig" bil? Tex ford's cosworth är ju grymt sköna och är av sitta still typ och har lite mera bruks bil feeling! smile

Okej är inte det ganska svårt? Jo de kan jag tänka mig men vart får man tag på sånna?

Har man en svets så fixar man det ganska enkelt!

Skroten ebay blocket typ över allt! Finns många nyare bilar med lite skålning! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang