2952
Sök

Vilken storlek och antal högtalare bak?

49 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Hejsan

Ska gjuta nya sidor där bak på min bil i glasfiber, i orginal sidan finns det plats för en 6,5 tum högtalare sad skulle gärna vilja ha fler. Hade tänkt mig två högtalare per sida max tre, men vilka storlekar ska man ha eller hur många tycker ni att jag ska ha? Vill ha så bra ljud som möjligt.

Mvh p7grk
Senast redigerat av p7grk (29 november 2006)

6 851 Inlägg
29 november 2006
p7grk skrev:
Hejsan

Ska gjuta nya sidor där bak på min bil i glasfiber, i orginal sidan finns det plats för en 6,5 tum högtalare sad skulle gärna vilja ha fler. Hade tänkt mig två högtalare per sida max tre, men vilka storlekar ska man ha eller hur många tycker ni att jag ska ha? Vill ha så bra ljud som möjligt.

Mvh p7grk

Varför skall du göra om bakdörrarna för flera högtlarare? är det inte bättre du gör om framdörrarna så det får plats 2-3 6½" i dem ist.?

49 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Tja Tiaz!

Jag har inga bakdörrar, kör en 3d.

Tycker själv att jag har skapligt bra ljud fram, så varför inte fortsätta bakåt.

2st 6½ bak hade inte varit fel, tack Tiaz

6 851 Inlägg
29 november 2006
p7grk skrev:
Tja Tiaz!

Tycker själv att jag har skapligt bra ljud fram, så varför inte fortsätta bakåt.

Är det intebättre du sätter i en baslåda om du nu vill ha mera ljud. Att montera flera kitt bakkommer inte göra saken bättre för det

49 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
p7grk skrev:
Tja Tiaz!

Är det intebättre du sätter i en baslåda om du nu vill ha mera ljud. Att montera flera kitt bakkommer inte göra saken bättre för det

hehe har precis tagit ur min baslåda med två 10" från skuffen, för att få mer plats där.
Låter som om du har något imot mitt projekt Tiaz smile

6 851 Inlägg
29 november 2006
p7grk skrev:
Tiaz skrev:
p7grk skrev:
Tja Tiaz!

hehe har precis tagit ur min baslåda med två 10" från skuffen, för att få mer plats där.

Hehe, nejdå. Men jag anser att om man vill ha bättre ljud (renare) så lägger man pengar och jobb på bra framsystem och kanske nått rearfil. Inte läggr man masa tid och pengar på baksystemet.

Själv så gillar jag inte att få ljudet från ryggen. För inte vänder man väl ryggen från högtlarna hemma?

Hoppas du förstår hur jag menar

49 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
p7grk skrev:
Tiaz skrev:

Hehe, nejdå. Men jag anser att om man vill ha bättre ljud (renare) så lägger man pengar och jobb på bra framsystem och kanske nått rearfil. Inte läggr man masa tid och pengar på baksystemet.

Själv så gillar jag inte att få ljudet från ryggen. För inte vänder man väl ryggen från högtlarna hemma?

Hoppas du förstår hur jag menar

Jo jag förstår dig, min tanke var också att få bort den gräsliga sido panelen och om man nu ska göra en ny varför inte sätta högtalare där också. Man vill ju få ljudet från alla håll fram, bak, hatthylla, skuff....

Sök