8177
Sök

Ombyggnation av min bagage påbörjad

914 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Go kväll alla gorgare. Har nu idag rivit å slitit ut allt i skuffen. Vilket slit det var men efter 8 timmar så är det borta big_smile
Så imorgon ska jag börja fixa lite bilder och förhoppnings vis kunna börja bygga upp grunden lite där bak. Så ta en sista koll på mina bilder blir det sista folk får se av första bygget nu av skuffen.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
29 november 2006
Ronnie.L skrev:
Go kväll alla gorgare. Har nu idag rivit å slitit ut allt i skuffen. Vilket slit det var men efter 8 timmar så är det borta big_smile
Så imorgon ska jag börja fixa lite bilder och förhoppnings vis kunna börja bygga upp grunden lite där bak. Så ta en sista koll på mina bilder blir det sista folk får se av första bygget nu av skuffen.

Vad blir det nu för något då (nyfiken)? Ska du plasta o sånt eller med någon cool design, eller vad har du för planer? Släng upp lite bilder o så, är grymt intresserad av detta.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

914 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
hehe har inga bilder ännu men det kommer fan orkar inte pilla me det ikväll är rätt trött nu å så är det raid time i wow smile men det kommer. ska ha samma saker som innan fast 3 batterier till och 1 kicker 2500.1 steg till. Kommer bli mer utrymme och se mycket bättre ut i skuffen måtta lite och så idag ska nog gå att göra som jag vill.
Ja en del plastande blir det för att kunna utnyttja volymen så mycket som möjligt i skuffen räkna lite grovt på att jag kunde få ut 200 liter volym på den det utrymmet jag tänkt använda.
Senast redigerat av Ronnie.L (29 november 2006)

914 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
http://static.garaget.org/gallery/archive/14117/6900/tn_14117-31275.jpg

så gjort i ordning en systemskiss. Snart dax att åka iväg och greja med skuffen. Oj va liten den blev. Ni kan se större bild om ni går in på projekt.
Senast redigerat av Ronnie.L (30 november 2006)

326 Inlägg
30 november 2006
Vadå, ska du ha 4st 3-vägssystem? Varför, hur har du tänkt montera dessa? Mellanbas existerar inte? smile

494 Inlägg
30 november 2006
ja detta vill vi ju se framsteg på.!! tänkte på de de tog dig 8 timmar att plocka ur hur många att bygga:P man blir helt paffa vad fort de går att riva ner bygget!!big_smile

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

914 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
sket sig totalt idag mellan mig och min kompis som skulle hjälpa till. I nuläget verkar det som allt dog men får se vad som händer.

914 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
ILarsaI skrev:
Vadå, ska du ha 4st 3-vägssystem? Varför, hur har du tänkt montera dessa? Mellanbas existerar inte? smile

tjena det är 4par 6.5" rs kit jag har i kupén. Sen då den trevliga soloxen i bagaget.

Så nu är ny plats fixad för att fiax ljudet men man arbetar själv med lite assistans från en som vet ännu mindre än mig big_smile Kommer ta lite mera tid men men får man ta. Kommer eventuellt upp lite bilder på bygget under kvällen. Än så länge finns bara en bild på min nyrensade skuff i projekt.

914 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Så där efter några dagar i verkstan har det börjat hända lite saker i alla fall. Hatthyllan är på väg att bli stabilare och grunden till lådan är så gott som klar. Lagt in en länk till mitt projekt för de lata wink
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=6987
Senast redigerat av Ronnie.L (3 december 2006)

914 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
Så nu börjar hatthyllan att se lite bättre ut igen och inte en sönderklippt röra. Lådan till basen börjar bli så gott som klar med. Behöver lite stag och göras stabilare med. Inte så kul att se när lådan formar sig efter ljudvågorna hehe.
http://www.garaget.org/gallery/archive/14117/6987/large/14117-32214.jpg
Senast redigerat av Ronnie.L (8 december 2006)

914 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
så kommer ännu mer bilder in på mina projekt nu. Lådan är så gott som klar ska limmas och skruvas ihop lite stabilare och hatthyllan behöver bara ett lager finspackel så är den klar för att kläs.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 december 2006
Detta ser ju väldigt seriöst ut men jag har fortfarande inte förstått hur det ska bli när det är klart, ska basen bara riktad rakt mot den som står vid bagageönningen lr vad?

914 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
hehe seriöst och seriöst gör så gott jag kan i alla fall är själv bara nybörjare men lite granna har man börjat lära sig i alla fall.. Basen kommer sitta riktad in i kupeen genom baksätet ser rätt maffigt ut att ha en 18" bas som mittsäte i bilen hehe.

914 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
så där hatthyllan klar för att kläs med tyg. Nu blir det inget mer byggande på en vecka tyvär dax å börja jobba igen sad Men men förhoppningsvis kan man ta det sista nästa helg.
http://static.garaget.org/gallery/archive/14117/6987/14117-33847.jpg

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
10 december 2006
Tjena Ronnie!!!

ser väldigt kul ut detta!!

Vad skall du göra med för batterier till dena jag Tänkte jag oxo skulle köpa mej lite mera batterier...

Vad var det som hände med kompisen blev ni Ovänner på Någotvis??

Hur har du tänkt att bygga får inte fram den stora Bilden??Skall ta och kolla lite på din Projeckt tråd....

Ha det gött!!
Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

914 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
hejsan gillar du din solox ? smile
Jo när det blir klart ska det nog bli kul. Jag ska ha mitt sx900.4 steg i hatthyllan med ett par av mina 6.5"  kitt. Sen basen ska sitta i baksätet som jag bygger upp ett nytt runt basen förhoppningsvis nästa helg. I och med att optima är grymt sega att få tag på och hyffsat dyra ska jag prova att köra med trojan 100Ahx4 istället.

217 Inlägg
10 december 2006
Ronnie.L skrev:
hejsan gillar du din solox ? smile
Jo när det blir klart ska det nog bli kul. Jag ska ha mitt sx900.4 steg i hatthyllan med ett par av mina 6.5"  kitt. Sen basen ska sitta i baksätet som jag bygger upp ett nytt runt basen förhoppningsvis nästa helg. I och med att optima är grymt sega att få tag på och hyffsat dyra ska jag prova att köra med trojan 100Ahx4 istället.

Tjena!!
Jodå jag Gillar min Solox 18" har vart väldigt mycket bara så har inte hunnit bygga nån låda ennu måste dra kablar och grejer först har 95mm2 kabel på Gång nämligen men den måste special tillverkas....
Jaså trojan batterier ja Db akuten säljer väl dessa..Hur mycket fick du betaal för 4 st sådana då kan ju vara bra istället för Optima de är ju så svåra att få tag i ja..Amerikanska armen köpte ju upp allt och lite till hehe belv inget lvar till oss i lilla sverige...

Mvh Christian

Mycket humana priser!
www.tvboden.se

914 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
95mm2 hmm du tror inte det är liiiite överdrivet ?? big_smile Var det dom jäklarna som köpte våra fina batterier grrr

217 Inlägg
11 december 2006
Hallu!!

Nja 95mm2 Kommer sitta fint till mitt Bygge för då slipper jag dra så mycket 50mm2 kan jag dra 2 st 95 mm2 istället blir smidigare och Lättare.....

Det sitter ju en elak 500 ampere ANL säkring i mitt steg så det finns Risk att det drar ström...

Vad har du tänkt att dra för kabel till dina steg??

Kan du inte skicka på PM vad du betalade för 4 st Trojan batterier och var jag Finner info om dessa om du inte vill säga det här vill säga :-)

Ja det stämmer det är ju Autoleads som förhandlar Optima....och de sa at det var Amerikanska armen som köpt upp allt fatta sjukt med batterier så nu är dem skit svåra att få tag på......

Ha en fin dag!!
Förresten Ronnie har du MSN??

Mvh Christian

Mycket humana priser!
www.tvboden.se

914 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
du var riktigt smart rockford boy är ju enkelt sätt att få tag på folks msn på det viset big_smile Aja hoppas jag lyckas svara på det du undrar över i alla fall

Sök