Founder skrev:
Ju mer man ser på det här forumet desto mer inser man att folk har tappat nästan all respekt för lagar o regler?...
Varför är det som är olagligt det man helst vill göra? Reglerna finns ju där för en anledning? är det så jäkla svårt att följa dom?
Nu är jag ingen som lever till punkt o pricka efter dom heller men jag gör inga grova övertramp, men seriöst att köra över 200 km/h på 90 och 70 vägar? finns det något som berättigar till att göra en sån grej...
Tänk om man hade kört på en älg tex. hur fan skulle man förklara det för sin mamma,... att man gjorde det för att det va kul?
Tänk att ändra sin bil på det sättet att man sätter på en vinge eller cornersplitters på bilen som är vassare än vad lagen godkänner, och så råkar man köra på nån inne i stan... det räcker med ca 15 km/h för att en människa ska rulla över bilen om man kör på en. Och så istället för att rulla av bilen så skär man upp kroppen med vassa nitar eller kanter på den coola vingen man har där bak...
Tänk att 15 km/h är 4 meter per sekund... tänk er et föremål komma emot kroppen i den hastigheten. Det är inte mycket på kroppen som stoppar kan jag lova.
Jag krockade i Finland med en Nissan Sunny i en korsning, tog honom rätt mellan A och C stolparna.
- Såg honom aldrig, det bara smällde...
- När polisen va klar med sin utredning och mätning kom dom fram till att min bil hade färdats i ca 35 km/h och hans mellan 90-110. Max gränsen på den vägen va 30 km/h.
Hans anledning va att han inte ville att pizzan skulle bli kall... seriöst, hade jag varit 1 sekund snabbare så hade han varit död, och troligtvis jag också...
Kan ju nämna att hans Nissan Sunny sedan årsmodell 1998 gick av på mitten...
Näe skärp er för fan, man kan leva på gränsen men det skadar nog inte för många att lugna ner sig lite...