Airbag problem audi 80 cab

marcus80 Sir
6 augusti 2014 · 935 Inlägg

Nu var det så här att jag hade ett spännande fel på min audi 80 cab. Airbag lampan lyste inte vid uppstart och fick felkod på: trigger diagnostic airbag lamp.
Efter mycket letande via Google och div andra sidor så fick jag reda på att måste sitta en lampa med rätt motstånd i. I min bil satt det 1 st 1,1w till airbag indikeringen. Visade sig att minsta lampa man kunde stoppa i var 1,2w.

Skapade denna tråd om någon annan råkar ut för samma sak.

Mvh marcus

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
jocke_gronberg
6 augusti 2014 · 4 586 Inlägg

marcus80 skrev:
Nu var det så här att jag hade ett spännande fel på min audi 80 cab. Airbag lampan lyste inte vid uppstart och fick felkod på: trigger diagnostic airbag lamp.
Efter mycket letande via Google och div andra sidor så fick jag reda på att måste sitta en lampa med rätt motstånd i. I min bil satt det 1 st 1,1w till airbag indikeringen. Visade sig att minsta lampa man kunde stoppa i var 1,2w.

Skapade denna tråd om någon annan råkar ut för samma sak.

Mvh marcus

Kan även vara så att någon del i kretskortet till mätarhuset är skadad och därav detta problem. Enklast är att byta ut mätarhuset mot ett på skroten och testa med det.

ifall du vill behålla din nuvarande mätarställning så kan du flytta över själva hastighetsmätaren. Lite pill men inget är omöjligt

marcus80 Sir
6 augusti 2014 · 935 Inlägg

Men i min räckte det med att byta lampa wink

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang