Vp37 pump

Ibanezman Skåning
5 september 2014 · 739 Inlägg

misty2 skrev:
Få sex i aften, ingen bullshit, bare sex på http://na.gg/uv5swb

Sex kan man få dygnen runt, speciellt med sig själv.

Sätt upp en post-it-lapp i din närmsta hemköp istället som reklam, assface.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
5 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Nu minns jag tyvärr inte vem det var här mad
Har för mig att att han hade en vridpotentiometer för steg ett till evrymodden,
och en vridpotentiometer som var ännu vassare ställd, nog för att dränka motorn helt med diesel,
fast den aktiverades när laddtrycket steg, med en ställbar tryckvakt.

Okej ja precis så har jag tänkt göra. Först en ställt potentionmeter i ett läge sen en tryckvakt när mer ladd kommer och då har man än ännu lägre ställt potentionmeter.

Kör hårt, ge gärna feedback om hur det blev och gärna något filmklipp smile

Nu fick jag hem en tryckvakt just idag faktiskt. Var lätt att montera och kan justeras 0.1 till 1.0 bar. Det är en normalt öppen kallas det som gör att när ett visst tryck då sluter den kretsen och potten går igång. Hade ställt den på 0.5 bar när jag test körde och de är ju en jädra skillnad. Fin tomgång till man trycket kommer. ska vridas ner satt den slår till på 0.2-0,3 satt man får lite tidigare. Nu hinner jag komma upp till ungefär 3000 varv sen slår den till. Jag kör nu också bara på 1 potentionmeter satt man får lungt tomgång. Ohm vet jag inte.

Ibanezman Skåning
5 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Okej ja precis så har jag tänkt göra. Först en ställt potentionmeter i ett läge sen en tryckvakt när mer ladd kommer och då har man än ännu lägre ställt potentionmeter.

Kör hårt, ge gärna feedback om hur det blev och gärna något filmklipp smile

Nu fick jag hem en tryckvakt just idag faktiskt. Var lätt att montera och kan justeras 0.1 till 1.0 bar. Det är en normalt öppen kallas det som gör att när ett visst tryck då sluter den kretsen och potten går igång. Hade ställt den på 0.5 bar när jag test körde och de är ju en jädra skillnad. Fin tomgång till man trycket kommer. ska vridas ner satt den slår till på 0.2-0,3 satt man får lite tidigare. Nu hinner jag komma upp till ungefär 3000 varv sen slår den till. Jag kör nu också bara på 1 potentionmeter satt man får lungt tomgång. Ohm vet jag inte.

Du kan ha en vridpot som du aktiverar direkt med gaspedalen och ställa upp tryckvakten
till den vridpot som du redan har för högre ladd för att få ännu mer bränsle.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
6 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Kör hårt, ge gärna feedback om hur det blev och gärna något filmklipp smile

Nu fick jag hem en tryckvakt just idag faktiskt. Var lätt att montera och kan justeras 0.1 till 1.0 bar. Det är en normalt öppen kallas det som gör att när ett visst tryck då sluter den kretsen och potten går igång. Hade ställt den på 0.5 bar när jag test körde och de är ju en jädra skillnad. Fin tomgång till man trycket kommer. ska vridas ner satt den slår till på 0.2-0,3 satt man får lite tidigare. Nu hinner jag komma upp till ungefär 3000 varv sen slår den till. Jag kör nu också bara på 1 potentionmeter satt man får lungt tomgång. Ohm vet jag inte.

Du kan ha en vridpot som du aktiverar direkt med gaspedalen och ställa upp tryckvakten
till den vridpot som du redan har för högre ladd för att få ännu mer bränsle.

Du menar att jag har en tryck switch/knapp under gas pedalen satt jag har den på låt oss säga 300ohm sen när laddet kommer har jag en den potentialmetern som går via tryckvakten och ställa på 200ohm när laddet kommer?

Ibanezman Skåning
6 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Nu fick jag hem en tryckvakt just idag faktiskt. Var lätt att montera och kan justeras 0.1 till 1.0 bar. Det är en normalt öppen kallas det som gör att när ett visst tryck då sluter den kretsen och potten går igång. Hade ställt den på 0.5 bar när jag test körde och de är ju en jädra skillnad. Fin tomgång till man trycket kommer. ska vridas ner satt den slår till på 0.2-0,3 satt man får lite tidigare. Nu hinner jag komma upp till ungefär 3000 varv sen slår den till. Jag kör nu också bara på 1 potentionmeter satt man får lungt tomgång. Ohm vet jag inte.

Du kan ha en vridpot som du aktiverar direkt med gaspedalen och ställa upp tryckvakten
till den vridpot som du redan har för högre ladd för att få ännu mer bränsle.

Du menar att jag har en tryck switch/knapp under gas pedalen satt jag har den på låt oss säga 300ohm sen när laddet kommer har jag en den potentialmetern som går via tryckvakten och ställa på 200ohm när laddet kommer?

Precis, en skapligt ställd på gasen och en som kommer efter att laddet börjar komma.
Mer och mer av diesel utan att luften saknas.

Jag gjorde så här, dock körde jag bara med en vridpot på gasen.
Utan att göra något annat med bilen så kapades 2 sekunder 0-100.
Det blev en jävla skillnad.

http://www.garaget.org/?car=293355&image=2769360

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
6 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Du kan ha en vridpot som du aktiverar direkt med gaspedalen och ställa upp tryckvakten
till den vridpot som du redan har för högre ladd för att få ännu mer bränsle.

Du menar att jag har en tryck switch/knapp under gas pedalen satt jag har den på låt oss säga 300ohm sen när laddet kommer har jag en den potentialmetern som går via tryckvakten och ställa på 200ohm när laddet kommer?

Precis, en skapligt ställd på gasen och en som kommer efter att laddet börjar komma.
Mer och mer av diesel utan att luften saknas.

Jag gjorde så här, dock körde jag bara med en vridpot på gasen.
Utan att göra något annat med bilen så kapades 2 sekunder 0-100.
Det blev en jävla skillnad.

http://www.garaget.org/?car=293355&image=2769360

Okej. Då ska de testas de också nån gång. Den kan man ju bara ha lite grann också satt det blir lite mellan läge iställer för full pott när laddet kommer;)

Ibanezman Skåning
7 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Du menar att jag har en tryck switch/knapp under gas pedalen satt jag har den på låt oss säga 300ohm sen när laddet kommer har jag en den potentialmetern som går via tryckvakten och ställa på 200ohm när laddet kommer?

Precis, en skapligt ställd på gasen och en som kommer efter att laddet börjar komma.
Mer och mer av diesel utan att luften saknas.

Jag gjorde så här, dock körde jag bara med en vridpot på gasen.
Utan att göra något annat med bilen så kapades 2 sekunder 0-100.
Det blev en jävla skillnad.

http://www.garaget.org/?car=293355&image=2769360

Okej. Då ska de testas de också nån gång. Den kan man ju bara ha lite grann också satt det blir lite mellan läge iställer för full pott när laddet kommer;)

Jodå, så helt uselt blir det inte wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
9 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Precis, en skapligt ställd på gasen och en som kommer efter att laddet börjar komma.
Mer och mer av diesel utan att luften saknas.

Jag gjorde så här, dock körde jag bara med en vridpot på gasen.
Utan att göra något annat med bilen så kapades 2 sekunder 0-100.
Det blev en jävla skillnad.

http://www.garaget.org/?car=293355&image=2769360

Okej. Då ska de testas de också nån gång. Den kan man ju bara ha lite grann också satt det blir lite mellan läge iställer för full pott när laddet kommer;)

Jodå, så helt uselt blir det inte wink

nädu. Vet du något elschema hur man ska koppla med två potentionmeter och en tryckvakt. Har allt hemma men får inte till de med elen.

Ibanezman Skåning
9 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Okej. Då ska de testas de också nån gång. Den kan man ju bara ha lite grann också satt det blir lite mellan läge iställer för full pott när laddet kommer;)

Jodå, så helt uselt blir det inte wink

nädu. Vet du något elschema hur man ska koppla med två potentionmeter och en tryckvakt. Har allt hemma men får inte till de med elen.

Jag är ingen duktig elektriker, men jag gissar att man kan göra så här:
Ta ena kablen, koppla den i serie genom brytaren på gasen till ena vridpotten.
Från potten så kopplar du nästa kabel till ett relä.
När reläet inte matas med ström som styrs utav en tryckvakt så går strömmen i en kabel
direkt tillbaka till dieselpumpens kablage där du har skarvat in dig tidigare,
och när reläet slår till med signal från tryckvakten så kopplar du en kabel till det stift som får ström istället,
i serie med den kabeln så monterar du nästa vridpot så att du får två vridpottar i serie.
Denna sista kabel kopplar du också tillbaka till pumpens kablage.

Nu kanske jag snurrade till det, men detta borde gå om man kan lite om reläer.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
10 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Jodå, så helt uselt blir det inte wink

nädu. Vet du något elschema hur man ska koppla med två potentionmeter och en tryckvakt. Har allt hemma men får inte till de med elen.

Jag är ingen duktig elektriker, men jag gissar att man kan göra så här:
Ta ena kablen, koppla den i serie genom brytaren på gasen till ena vridpotten.
Från potten så kopplar du nästa kabel till ett relä.
När reläet inte matas med ström som styrs utav en tryckvakt så går strömmen i en kabel
direkt tillbaka till dieselpumpens kablage där du har skarvat in dig tidigare,
och när reläet slår till med signal från tryckvakten så kopplar du en kabel till det stift som får ström istället,
i serie med den kabeln så monterar du nästa vridpot så att du får två vridpottar i serie.
Denna sista kabel kopplar du också tillbaka till pumpens kablage.

Nu kanske jag snurrade till det, men detta borde gå om man kan lite om reläer.

Haha ja det vart lite snurrit nu men jag fick till det. Jag använde inte relä heller.

Ibanezman Skåning
10 september 2014 · 739 Inlägg

Härligt! big_smile
Hur känns bilen nu?
Kan du rita upp hur du kopplade allt?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
fadret
10 september 2014 · 1 125 Inlägg

Helylle skrev:
Par som søker menn for dogging. Neste lørdag på Sofienbergparken. Melding oss. Profilnavn Helylle www.nordic24.me

MÅSTE du hålla på och lägga ut sådan här skit,detta är ett BILFORUM och ingen Jä..a sexsida.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
10 september 2014 · 26 157 Inlägg

fadret skrev:

Helylle skrev:
Par som søker menn for dogging. Neste lørdag på Sofienbergparken. Melding oss. Profilnavn Helylle www.nordic24.me

MÅSTE du hålla på och lägga ut sådan här skit,detta är ett BILFORUM och ingen Jä..a sexsida.

Mata inte trollet.
Det är anmält.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
fadret
10 september 2014 · 1 125 Inlägg

Mack skrev:

fadret skrev:

Helylle skrev:
Par som søker menn for dogging. Neste lørdag på Sofienbergparken. Melding oss. Profilnavn Helylle www.nordic24.me

MÅSTE du hålla på och lägga ut sådan här skit,detta är ett BILFORUM och ingen Jä..a sexsida.

Mata inte trollet.
Det är anmält.

Jo jag har också gjort det,men var tvungen att avreagera mej lite-

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
ludd3budd3
12 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:
Härligt! big_smile
Hur känns bilen nu?
Kan du rita upp hur du kopplade allt?

Den känns bättre nu. En knapp när gasenpedalen är max så slår en ställd potentiolmeter på och tryckvakten efter 0,5 bar som är ännu längre ställd(lägre ohm)
När man lägger i en högre växel och stämplat fullt är de bara ett moln bakom å när tryckvakten kommer in i kretsen så spinner den lös på 2:an iallafall;)


http://www.ladda-upp.se/bilder/hypnmsneihmrm/

När brytaren är på så går strömmen den lättaste vägen. Strömmen går den lättaste vägen via potentionmeter som (400ohm) utan att passera tryckvakten till knappen/switchen.
När trycket kommer till tryckvakten (0,5bar) så kan strömmen nu gå igenom tryckvakten och till den andra potentionmeter(300ohm) och då så försvinner (400ohm) ur kretsen och nu är den lägre ställd potentionmeter används.

Hoppas du förstår annars är det bara säga till.

Ibanezman Skåning
13 september 2014 · 739 Inlägg

Jag hänger med hur du menar.
Då får du ju lägga upp någon minut eller tre bevis i form av filmklipp
där du visar hur bilen går utan evrymodden, och även med wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
14 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:
Jag hänger med hur du menar.
Då får du ju lägga upp någon minut eller tre bevis i form av filmklipp
där du visar hur bilen går utan evrymodden, och även med wink

Okej det kan dröja men det kommer ut om ett tag;)

Ibanezman Skåning
14 september 2014 · 739 Inlägg

Gött cool

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang