2344
Sök

Lugn musik i bilen

Byggare
202 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Det finns många trådar om bra musik att lyssna på i bilen. Både hårdrock och techno, med bra dunk i förståss! smile Fast själv har jag inte sett några trådar med bra lugn musik att lyssna på i bilen, nu kanske det finns men jag hittade inget i alla fall. Så jag tänkte dela med mig av lite fina låtar att slappna av till. Lägg gärna till egna fina låtar.

Personligen anser jag mig själv att ha mycket bra musiksmak så detta kan inte bli fel! smile

Sarah McLachlan - "Fallen". Mycket fin låt!

Damien Rice - "9 Crimes".

The Fray - "Look After You". Även "Fall Away" är bra!

Takida - "Give in to me" Ridin high versionen!. Rätt gammal men blir aldrig dålig.

Lisa Miskovsky - "As daylight fades".

Nikola Sarcevic - "Nobody without me", "Lock-Sport-Knock", "Love is Trouble". Millencolin sångarens solo karriär.

Det var några stycken från mig. Om det uppskattas lägger jag gärna till fler.

/Tomas.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

348 Inlägg
3 december 2006
Gary Jules - Madworld

Flipside - Happy Birthday

Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm

517 Inlägg
3 december 2006
Foo Fighters - Everlong

Finns även i en aukustisk (stavning?) version, sjukt fin.. smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
3 december 2006
Hela albumet Damnation med Opeth är skitskön lugn musik. Skitbra för dom som gillar lite annourlunda takter och skalor. Avancerad musik.
Mycket skön mix med odistad och distad gura, grymt sköna mjuka solon. Bra stämmor är det också. smile

Prova: Opeth - Windowpane

886 Inlägg
4 december 2006
Skulle ta farsans bil för några dagar sen, han har bara radio och kasett sen cdväxlaren blev stulen, så jag rotade igenom en hög med gamla band här hemma och hittade sheryl crowe eller nått liknande, aldrig hört förut, men det var riktigt najs faktiskt, rogivande...

annars kan jag rekomendera Jimi hendrix smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 december 2006
ErikAxelsson skrev:
Foo Fighters - Everlong

Finns även i en aukustisk (stavning?) version, sjukt fin.. smile

Ja, den ger ju gåshud!! Spelar ingen roll om den är aukustisk, är episk med el också.
Man kan ju annars ta Foo fighters - In your honor (skiva 2) som bara är ackgitarr.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
4 december 2006
rallytompa skrev:
Takida - "Give in to me" Ridin high versionen!. Rätt gammal men blir aldrig dålig.

håller med , sjukt bra låt , spec i den versionen smile

andra bra är :

Kenny Rogers & Dolly Parton - Islands In The Stream
Alice Cooper - Might as well be on Mars
Aerosmith - Crazy
Pantera - Cementery Gates
Bon Jovi - Always

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Yrkesförare
1 073 Inlägg
4 december 2006
Några som jag tycker är sjukt bra är:

Sarah Brightman- "Captain Nemo"

Lene Marlin- "Another day"

Metallica- "Nothing else matters"

1 256 Inlägg
4 december 2006
Judas Priest - Angel

Örebroare i exil
970 Inlägg
4 december 2006
Personligen lyssnar jag rätt mycket på Alan Jackson när jag sitter bakom ratten. En bra skiva från honom heter "What i do". Annars tycker jag nog gamla klassiska rock-ballader funkar riktigt bra i bilen.

Hej FRA!

311 Inlägg
4 december 2006
Världens bästa cruising-låt är den  Anthem Icarus med Boards of Canada. Har man en bas så är det vääääldigt gött att höra på den medans träden susar förbi..... rekomenderar just den låten till dem som vill ha lugn musik.

5 710 Inlägg
4 december 2006
Flyttar till OT.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

194 Inlägg
4 december 2006
K T Tunstall - Throw me a rope
Jack Johnson - Times like these ....och de flesta andra av hans låtar, faktiskt
José Gonsalez - Hand on your heart

Ovanstående låtar är i och för sig lite sorgsna, men de är grymma att lyssna på. Det bästa sättet är att släcka ner, luta sig tillbaka och bara....aaaaahhh...

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
4 december 2006
Psykdoktorn skrev:
K T Tunstall - Throw me a rope
Jack Johnson - Times like these ....och de flesta andra av hans låtar, faktiskt
José Gonsalez - Hand on your heart

Ovanstående låtar är i och för sig lite sorgsna, men de är grymma att lyssna på. Det bästa sättet är att släcka ner, luta sig tillbaka och bara....aaaaahhh...

kan vara lite farligt att göra d medans man kör bil wink

39 Inlägg
4 december 2006
Bruce Springsteen; "Devils and dust" 2006. Jordigt, lantligt och lågmält tillbakalutat. Men nu är det ju tjäle i backen, så... hyllar några favoriter för den mörka årstiden:

Höstrusk och barrskogsvägar = Jethro Tull. Några gamla favoritexempel: "Aqualung", "Crest of a knave" och "Rock Island" packas alltid i mittkonsolen när löven faller, men en annan är ju halvvägs till pension... wink Öde landsväg i vinternatt med minus 10 och neråt: Rammsteins "Rosenrot", fast bara hälften är atomvinterlugna låtar wink. Saint Etienne´s "Tiger" är en lugn 90-tals cafépopklassiker om man vill ha nåt aningen gemytligare.

194 Inlägg
4 december 2006
Machin:
Ja, men man kan stanna till vid en parkeringsplats och aaaahaaa sig lite granna för att få till stämningen... Behöver du hjälp med den? wink

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Corradotjejen med tyskstuk..
14 Inlägg
4 december 2006
Tega skrev:
Några som jag tycker är sjukt bra är:

Sarah Brightman- "Captain Nemo"

Lene Marlin- "Another day"

Metallica- "Nothing else matters"

Jag är helt såld på "Captain Nemo"

Jag behöver inte inledas i frestelse. Jag kan gå själv.

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
4 december 2006
Nästan alla Dire Straits låtar fungerar bra som lugn musik.

Annars är favoritlåten just nu (kalla mig brud om ni vill wink Take That - Patience.

Mvh. Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
4 december 2006
Psykdoktorn skrev:
Machin:
Ja, men man kan stanna till vid en parkeringsplats och aaaahaaa sig lite granna för att få till stämningen... Behöver du hjälp med den? wink

Haha,.. tack men nej tack.. ja klarar mig smile ... ja förstod att du mena nå sånt men me tanke på första inlägget så var ja juh tvungen att fråga wink

194 Inlägg
5 december 2006
Jag fortsätter väl med Sheryl Crow och Alanis Morrisette. Slänger in lite U2 och INXS "you´re one of my kind".

Ford Mustang

Sök