Som flera av säkert sett så har bilen legat ute på annons ett tag, och till följd av det så har jag pratat med all världens oseriösa människor vilket fått mig att bara tycka att det är jobbigt att sälja bilen. Ville hellre bara gömma den i ett hörn men samtidigt vill jag ju köra jänk!
Så jag och frugan tog en redig funderare och nu har vi bestämt oss för att göra bilen street legal (nåja) samt fixa till div småfel på kaross/chassie - är den färdig inom 2 år så är jag nöjd!
Till att börja med så ska den in på SBP och få en arbetsorder nu den 10:e augusti så jag vet vart jag skall börja.
Har även beställt ett större drivhjul till kompressorn för att sänka laddtrycket - går från 67 tänder till 70 - får se vilken skillnad det gör då jag är kassa på matte å inte kan räkna ut det men vill få en något lugnare motor/körbarhet för oerfarna.
Bilen är ju jävligt snygg med sitt HILBORN-scoop men SBP säger ju tyvärr nej till att maskin sticker upp igenom huven - därför så kommer jag samtidigt som jag fixar bättre förstärkningar i flippfronen, även att knåda dit ett cowl scoop. Låter kanske märkligt med cowl på en 57:a men jag gillar fan stuket alltså - se bilden nedanför:
Så planerna är följande:
*Fixa SBP:s synpunkter.
*Massera flippfronten men scoop och förstärkningar samt fixa en buckla över strålkastaren.
Lämna bilen till en lokal plåtkonstnär som skall bygga en ny inre och yttre tröskel på förarsidan då det är för mkt rost där för att börja lappa/laga. Troligtvis får denna herre även återställa skärmkanterna bak till sin forna form.
*Slänga quicksilver-spaken åt helvete å försöka få tag i ngt bättre - alt. skaffa en manuell muncie trucklåda eller liknande - är ju ballt med manuellt! Och quicksilverspaken är ju bara ett jävla rappel skrammel skrot!
*Se över chassiet med bussningar osv
*Ev skivbromsar fram - sitter trummor idag
Till att börja med....
boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik