Fjärrlås /centrallås---golf 4 -03

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

Ja, och om rutorna åker ner när du låser upp, så utgår jag helt sonika från att det är av den enkla anledning att de får för lång "öppna"-signal (då du inte har någon separat styrning till att rulla ner rutorna i boxen, utan bara "rulla upp").

Det är inte ovanligt att det finns något att bygla för "kort" respektive "lång" signal på larmboxen/fjärrboxen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

ja när jag låser bilen rutorna går upp har inte problem men varför går dem ner när låser upp det är de som jag är efter har en bild på diagrammen kan du ser hur kopplar man det

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

adishehu skrev:
ja när jag låser bilen rutorna går upp har inte problem men varför går dem ner när låser upp det är de som jag är efter har en bild på diagrammen kan du ser hur kopplar man det

Ok...När du sätter i nyckeln i låset, låser upp och håller kvar nyckeln i "lås upp"-läge, så skickas en puls som drar ner rutorna. Samma sak när du låser och håller kvar i "lås"-läge.

Om du bara vrider om nyckeln lite snabbt, så låser bara bilen upp dörrarna (och skickar inte ner rutorna), och samma sak om du har rutorna nere och bara "låser" snabbt med nyckeln, då stannar rutorna nere.

Din fjärrbox skickar en "lång puls". Detta gör att det blir samma effekt som om du "håller kvar" nyckeln när du låser med denna (i dörren).

Därför brukar det finnas, på larm/fjärrlåsboxen, en bygel (eller liknande) för att ändra mellan kort respektive lång "lås" och "lås upp"-signal

Just nu får din bil, från fjärrlåset, mest troligt en "lång lås/lås upp"-signal, och därför rullas rutorna upp respektive ner när du låser/låser upp med fjärren

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

det stämmer du har helt rätt
det finns som en säkring som man kan ändra men det finns bra ändra till plus och minus styr vet ej kort och lång

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

adishehu skrev:
det stämmer du har helt rätt
det finns som en säkring som man kan ändra men det finns bra ändra till plus och minus styr vet ej kort och lång

Kolla instruktionsboken till fjärrlåset så det inte står något där. Jag har varit med om larm där man varit tvungen att öppna larmboxen för att ändra det. Men, då har det stått i instruktionsboken.

Men finns det ingenstans att ändra mellan "lång och kort" puls, så vet jag faktiskt inte om det går att göra något åt det. Och det är ju lite trist.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

jag ska ner nu direkt till bilen och kolla vad som står där

adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

en fråga till i beskrivning finn 4st tråda som går till central låset ä det där någon som man ska ändra också

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

adishehu skrev:
en fråga till i beskrivning finn 4st tråda som går till central låset ä det där någon som man ska ändra också

Inte som jag kan se.

Det är kablarna;

Blå
Grön
Vit
Brun

du tänker på?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

ja d ä dem men var ska det kopplas 4 st d vet ej

adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

kan du beskriva lite hur ska ja koppla till kanske d ä ja som har kopplat fel

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

adishehu skrev:
kan du beskriva lite hur ska ja koppla till kanske d ä ja som har kopplat fel

Med eller utan elhissar?

- - edit - -

Hjärnsläpp där ja. Givetvis har du elhissar....*suck*

- - Edit 2 - -

Öppna = gul/blå (PIN 24 i 29-PIN pluggen) - Här ska Blå kabel kopplas in

Lås = gul/grön ELLER grön/röd (beror på årsmodell) (PIN 4 i 29-PIN pluggen) - Här ska Grön kabel kopplas in


Sen "låslägesgivaren" (dvs "input", dvs Vit och Brun) får du koppla in direkt i dörren, alltså på kablarna som går från låset. Du får mäta dig fram, jag har ingen aning om vilka kablar det är

Senast redigerat av it_mutt (28 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
adishehu
28 december 2014 · 13 Inlägg

Med elhissar
Hoppas gud det går

adishehu
29 december 2014 · 13 Inlägg

Nej dem hittar jag inte aså är de den som sitter under ratten som är styrboxen eller i dörren som sitter ovanför högtalaren vilket av dem är
Har kopplar i den som ä ovanför högtalaren men funkar ej
På den sidan som ja köpte fjärren står så här

Lås dina dörrar på distans.
Akustisk signal och indikation med blinkers går att få.
Anslutningar till elektrisk fönsterhiss (-) och aktivering av bagagelucka (+ eller -).
Optimalt kombineras det med ComingHome kitet med ljussensor m.m

     för bilar med pneumatiska eller elektriska centrala låssystem
     för bilar med positiva eller negativa operativsystem
     2x Radio-fjärrkontroll för ett fällbart nyckelämne
     anslutning till elektrisk fönsterhiss
     anslutning för aktivering av bagagelucka
     anslutning för mini-siren
     programmering av extra fjärrkontroller

Sory att jag stör dig hela tiden men försöker och hitta problemet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang