6450
Sök

Bolt steg med Punch bas?

Avstängd
18 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
Funderar på att köpa en rockford 10" på 200w rms och ett Bolt 2 kanalssteg på 2x50w och 1x150w bryggat på BRL men jag undrar, kommer det låta bra? Eller är steget för klent?

Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 december 2006
halmis skrev:
Funderar på att köpa en rockford 10" på 200w rms och ett Bolt 2 kanalssteg på 2x50w och 1x150w bryggat på BRL men jag undrar, kommer det låta bra? Eller är steget för klent?

Steget är nog lite klent för att driva basen fullt ut. Vet inte vad steget kostar eller så men DLS CA12 hade drivit din bas fullt ut. Ligger på ca. 400w/rms vid 2ohm. Annars har jag ett 2 kanals pioneer steg liggandes som ger 320W vid 4ohm, som e till salu.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

666 Inlägg
4 december 2006
men det där me watten hur är det egentligen med det??
för alla tillverkare mäter väll lite olika inte sant eller??

//Silver

Avstängd
18 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
vad jag har hört så har alla tillverare sina egna watt men RMS watt är samma

Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 december 2006
silverbird skrev:
men det där me watten hur är det egentligen med det??
för alla tillverkare mäter väll lite olika inte sant eller??

//Silver

Nä man vet inte vad man ska tro på. Därför är det lika bra att köra på lite mer väl kända grejor.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)

666 Inlägg
4 december 2006
jo men om man har tex en dls bas på 250W rms å 550 peak.... å sen slänger på ett dls steg som klarar säh 300 W... då kan man väll maxa sin bas... men om man ist kör en mds slutsteg på 300W så är det ingen garanti att man maxar eller??

//Silver

Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 december 2006
silverbird skrev:
jo men om man har tex en dls bas på 250W rms å 550 peak.... å sen slänger på ett dls steg som klarar säh 300 W... då kan man väll maxa sin bas... men om man ist kör en mds slutsteg på 300W så är det ingen garanti att man maxar eller??

//Silver

Nä det säger nog lite sig själv. Därför kan det ju vara bra att köra bas o steg från samma tillverkare om man nu tänker så.

264 Inlägg
4 december 2006
min personliga uppfattning är att köpa ett bra steg o en sämre bas om ekonomin spökar. Bättre att basen drivs fullt ut än att basen inte får den kraft den behöver. så kan man byta ut mot en bättre bas sen. Så sliper man byta allt

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Avstängd
18 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
Jag har en Gas 2x10 och funderar på att sätta in en punch tia och ha kvar en gas men skita i att driva den, så slipper jag köpa en låda. Ganska fult men om det blir bra så är det skit samma. Lådan är på 22 liter.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 december 2006
halmis skrev:
Jag har en Gas 2x10 och funderar på att sätta in en punch tia och ha kvar en gas men skita i att driva den, så slipper jag köpa en låda. Ganska fult men om det blir bra så är det skit samma. Lådan är på 22 liter.

Kan ju vara bra att veta då hur stor låd volym punch basen behöver.

Avstängd
18 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
men hur får jag reda på det? nån som har en aning?

Avstängd
18 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
22 liter är bra står det på brl så, Tror ni det är en bra idé?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
5 december 2006
Vore det inte bra mycket snyggare att bygga en ny låda där basarna som sitter faktiskt drivs? wink

Avstängd
18 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
skit i om det är snyggt tongue

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
6 december 2006
Goven skrev:
min personliga uppfattning är att köpa ett bra steg o en sämre bas om ekonomin spökar. Bättre att basen drivs fullt ut än att basen inte får den kraft den behöver. så kan man byta ut mot en bättre bas sen. Så sliper man byta allt

Du har helt rätt mycket bättre basen får ordentligt med effekt då ,spelar det högt har hört så många byggen där det sitter en monster bas och så ett alldels för litet steg och det bara blaffrar och Bonkar ingen kontroll alls det är ju Pinsamt....

så du har helt rätt

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Sök