Follow me home Volvo V40-01

Xyon_78 Volvo V70 2,4T Aut
15 oktober 2014 · 147 Inlägg

Volvo V/S 40 Fas2 har juh en "Follow me home" funktion. Det vill säga när du stänt av bilen och "blinkar" till med helljuset så tänds halvljuset i typ 30sek, Men borde man inte kunna hämta signalen från typ innerbelysningen så halvljuset tänds när man tex låser upp bilen med fjärren. Samt att den aktiveras per automatik när man stänger av bilen och tar ur nyckeln?

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 oktober 2014 · 17 380 Inlägg

Det låter ju rimligt att det skulle fungera. Ett relä i mellan är ett måste. Om både halvljus och kupébelysning är tänd kan det bli "backström" och då avhjälper man det med en diod.

Idén är bra! Ska grunna på det till min Prius som tänder innerbelysningen när jag är ca 2 meter från bilen. Gubbfränt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Xyon_78 Volvo V70 2,4T Aut
15 oktober 2014 · 147 Inlägg

Jag luskade lite i dag och kom på att det sitter en separat kabel framme vid strålkastarna och när jag mätte upp så var det bara 12v när "follow me home" var aktiverat. Så det borde inte vara någon fara smile

Ska oxå forska vidare smile

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang